Klik Yer!! Mekasih...

Monday, January 4, 2016

Suka Minum Susu Kotak MARIGOLD UHT

Sekarang ni Raiisah ada minuman favourite dia, Susu MARIGOLD UHT..hari tu beli untuk mummy nak minum sekali dia yang abiskan..2 3 kali Raiisah dok ngulang minum susu..Kebetulan hari tu beli barang dapur terus beli banyak2 untuk dia.. Bukan untuk Raiisah je untuk mummy sekali..behehehe

Bab makan minum ni aku sangat jaga untuk kesihatan anak sebab aku akan pastikan Raiisah makan dan minum minuman yang berkhasiat..Tak sempat nak buat breakfast sibuk ke apa aku akan bagi sekotak Susu MARIGOLD UHT untuk Raiisah minum..

Celik je mata terus ke fridge..Nak susu mummy..dia pulak tahu mummy dah beli stok banyak2 macam ni..aku suka beli banyak lagi-lagi time ada promotion, borong terus..hehehe berbaloi!

Antara semua perisa Raiisah paling suka strawberi..Susu MARIGOLD UHT ni kaya dengan kalsium, protein dan ada formula unik iaitu BonePlus untuk tulang yang mengandungi Vitamin D..Takde bahan pengawet ye..

Sarapan pagi Raiisah, Susu MARIGOLD UHT bersama honey star! Aku pastikan Raiisah akan breakfast minum susu sebelum memulakan aktiviti kami anak beranak..at least perut tu berlapik sikit takde la muka monyok je nanti bila nak keluar rumah..

Susu MARIGOLD UHT ni ada 4 jenis perisa..Susu penuh krim, rendah lemak, strawberi dan chocolate..satu kotak 250ml..

Anak2 perlu ada nutrisi yang betul untuk menguatkan gigi dan tulang.Untuk membantu tumbesaran badan dan jugak penyerapan kalsium dan pertumbuhan tulang..Sebab tu aku akan pastikan Raiisah minum Susu MARIGOLD UHT ni setiap hari..Bukan untuk anak jer, untuk mak bapak pon boleh minum jugak..Ni kalau dapat Daddy Raiisah ni tak sampai sehari dia boleh abiskan stok dalm fridge tu..hehehe Daddy Raiisah pon hantu susu jugak..

Nak pergi jalan2 pon standby sekotak 2 dalam handbeg..senang kadang tu mummy nak susu..

Mummy pon suka minum Susu MARIGOLD UHT ni..tak aci la kan Raiisah sorang je minum ..mummy dok sebelah kebil2 tengok Raiisah minum..nak jugak...Ermmm sedap, lazat dan berkhasiat!! Sebenarmya lemak susu ni tak beri apa2 kesan pada kegemukkan ponn sebaliknya terbukti bahawa apabila kita kerap minum susu menjadikan badan lebih langsing daripada mereka yang tak mengambilnya..susu ni la banyak beri kita vitamin dan mineral untuk memastikan sentiasa sihat dan cergas..

Senang simpan kotak comel macam ni, boleh bawak di mana2 sajer..nak minum sejuk boleh tak nak sejuk pon boleh..dua2 pon sedap..

Tengok Raiisah tak kasi chan langsung mummy nak menikmati kesedapan Susu MARIGOLD UHT ni..

Ok la kita kongsi sama2 ok..Kalau pergi kedai nak cari Susu MARIGOLD UHT ni, cari kotak ada gambar lembu ni ya..budak2 mesti suka tengok Susu MARIGOLD UHT ni..Raiisah setiap kali minum nampak je Susu MARIGOLD UHT ni mesti "mummy Moo Mooo, Cow" hehehe

Boleh dapat Susu MARIGOLD UHT ni kat semua pasaraya berdekatan, kedai2 runcit, stesen pam minyak dan pasaraya mini.. www.marigold.com.my/uht.html

piece : kathyjem

2 comments:

Anonymous said...

jgn kata mek cah suka minum..Fida pun borong gak..boelh la buat alas perut sebab on diet sekarang ni kan

Unknown said...

husna tak berapa suka minum susu.. tp seronok plak tgk mek ecah kuat minum susu tu..:)