Klik Yer!! Mekasih...

Saturday, December 12, 2009

PENCARIAN DEWI REMAJA 05/06

Saje nak jaja cerita lama.. Nak kongsi ape yang aku minat..

Tahun 2005 aku pernah masuk pencarian Dewi Remaja 2005/2006.. Ni pun mula2 sajer2 jer nak masuk.. Nak cube.. Mane la tau kot2 terpilih gadis remaja kan.. Aku tau takkan menang nyer.. hihihi..

Masa tu tengok member masuk aku cube la anta gambar.. Last2 terpilih untuk 8 orang.. Pastu die akan selected 3 orang pulak..

Mase ni pencarian Dewi Remaja zaman Scha Alyahya.. Alaaa yang Awan Dania tu.. Haa die tula..

Mase ni pilihan bergantung pada gaya pose kite.. Die nak tengok kite ni reti bergaya tak depan kamera.. Kau tau pose tak depan kamera.. Kaku tak depan kamera.. Photogedik tak depan kamera.. Photogedik pulak.. Photogenik la.. Cube carik mane aku?? kihihi.. Yang sebelah aku tu Kak Yana we all still contact.. Kalo pegi karangkraf mesti jumpe die.. Die sekarang reporter Majalah NONA.. Rindu kt Kak Yana ni.. Mase shooting ni die lak banyak tolong weouls semua..

And than ari tu jugak dieorang call bagi tau yang kite tepilih top 3 untuk keluaran next month..Mase ni kteorang shoot sebelum bulan puase.. Mase tu kalo tak silap kite puase bulan ogos kan, 2 bulan sebelum tu kiteorang dah shoot siap untuk next keluaran..

Perasan tak minah yang baju merah tu.. Nama die Shanna die pernah menang pencarian pengacara NONA tv3 dan dapat nombor 2 and pernah berlakon dalam filem and drama cume sekarang ni die tak aktif berlakon..

Ni wawa..

Nak tau sape yang terpilh..

Wawa yang menang untuk cover Dewi Remaja keluaran bulan Oktober.. Ai kalah sebab dieorang kata i pendek.. hahaha Boleh macam tu..

Tapi tu la sayang kan i ni pendek kalo tak dh jadi finalis Dewi Remaja dh.. hahahaha.. Tapi takperla tu semua ade hikmah nyer i tak dapat masuk finalis kan.. Mak tak kisah nok..

Mase ni macam2 soalan dieorang tanya.. Sampai pening kepala nak menjawab..


Kalo teringat masa ni memang kelakar la Wawa ni.. Photographer yang shoot time ni sampai die kena tunjukkan gaya gelak yang natural supaya dalam gambar tak nampak kaku.. Punye la payah Wawa ni nak buat gaya natural.. Lama gak nak nunggu Wawa ni shoot untuk angel yang menarik.. Dah la die orang first shoot.. Pas tu baru aku and last Shanna.. :)

Shanna mase ni baru eksiden ngan motor.. Tapi die dah pro selalu keluar dalam magazine Karangkraf.. So takde masalah die pose.. Ko cakap jer nak pose macam semua die boleh.. Tapi kalo tengok live lagi cantek Shanna ni.. Tapi sayang die tak terpilih untuk finalis sebab ade masalah skit dengan Karangkraf.. Nak tau ker.. Adalahh.. huhu..

Aku yang ke 3.. Dieorang cakap aku boleh pose cuma sayang pendek.. Tu ajer.. huhu sedih.. :(

Tapi xper pas aku join pencarian Dewi Remaja banyak gak job model dieorang panggil.. Nanti aku entry pasal magazine lain pulak.. Tungguuuuu!!!

piece : kathyjem

6 comments:

IxoR@ said...

Waaa.....good experience. No wonder Kathy mmg cantik bila bergambar, suka ixora tgk....

;)

job iklan tv tak de? yg itu tak perlu tinggi...hehehehe....

Farahanna said...

bestnyer...
penah tingin nak masuk dulu...
tapi rendah diri melampau sngat..
n tak pandailah pose2 nie...
n skang dah pakai tudung..
so... tinggal angan-angan jek lah..
hehe

misscrab said...

oit pendek sgt ker ko? tp kn pnh tgk ko lam mjlh rapi...

kathy jem said...

Tenkiu Ixora.. :)

Ooo Farhanna pendek mcm sy gak ek..hihi sama la kte..Alaa pakai tudung pun leh jadik model gak.. :)

Cik Kiah oii mmng aku pendek pun..Mcm ko tak pernah tengok ketinggian aku ni..hahaha

kupu-kupu_cinta said...

wahh santek nya kak katy...
akk mmg ske bergambar kan.. so mst pro pose2 ni.. hihi
nnt next entry pasal magazine tu kak upload pic banyak2 taw =)

hanafi said...

shanna ni ke yg bogel kat petaling street psl xnak bayar makanan tu?