Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, October 12, 2017

Cleanser dan Moisturizer paling berkesan!

Hi korang kali ni nak share dengan korang pasal pencuci muka terpaling best di dunia iaitu Cetaphil Gentle Skin Cleanser..Made in Canada tau.. =)

Rasanya ramai dah tahu kelebihan Cetaphil Gentle Skin Cleanser ni kan sebab produk ni sangat best so harus la share berjemaah dengan korang semua ..Cleanser Cetaphil ni pernah viral hari tu kan..Viral pasal ada seorang budak perempuan ni kulit muka dia jerawat teruk so lepas dia pakai Cleanser Cetaphil terus muka ok..Masa baca tu rasa wow hebat giler produk Cetaphil ni so tak mustahil la dapat Cetaphil produk No. 1 Dermatologi Penjagaan Kulit Jenama di Malaysia..

Nanti aku share kelebihan dan pengalaman bagi mencapai kulit yang sihat iaitu dengan membersih, melembap dan melindungi..

Cleanser Cetaphil ni bukan hanya pakai di muka je satu badan pon boleh pakai malah terbukti dalam menawarkan penyelesaian terbaik untuk pelbagai jenis masalah kulit....

Fungsi Cleanser Cetaphil ni adalah pembersih yang mencuci secara perlahan-lahan tanpa merosakkan kulit malah mencantikkan dan menjaga kesihatan kulit sebab ciri-ciri produk Cetaphil ni ialah sejenis soap-free facial wash yang mana sangat sesuai untuk sensitive skin..Paling special tentang Cleanser Cetaphil ni kerana ia non-comedogenic dan fragrance free serta sering disarankan oleh pakar kulit untuk menenangkan kulit yang bermasalah..

Kalau korang nak tahu Cleanser yang kita pakai especially kat muka yang tak ada buih tu lagi bagus sebenarnya..ni tips doktor dermatologist yang beritahu..Raiisah dari masa baby ada ekzema so doktor yang merawat Raiisah suggest pakai Cleanser Cetaphil..

Cleanser Cetaphil sangat ringan dan tak menyebabkan liang-liang pori dekat muka tersumbat, sabun dan wangian bebas..sesuai untuk semua jenis kulit, dari kulit biasa sampai la kulit kering/sensitif..Untuk wanita yang seharian bekerja dengan solekan penuh di muka pon boleh jadikan Cleanser Cetaphil sebagai pembersih makeup..Cuci 2 kali sehari pon dah cukup..Nak cuci tanpa guna air pon boleh tak ada masalah..

Masa cuci tak perlu letak banyak2 letak sikit saje, sangat menjimatkan..Berdasarkan pengalaman aku bila pakai memang sangat berkesan..Kulit muka rasa tak kering dan tak berminyak..Rasa lembut je..Jerawat pon jarang keluar..Kalau keluar pon cepat dia mengecut secara perlahan..

Produk ke dua yang best ni nama dia Cetaphil Moisturizing Cream..

Kadang tu kita ni jenis jaga muka je, kulit badan kering kita buat dek je tak jaga..Itu la silapnya..bila badan terdedah kepada penceroboh alam sekitar sepeti aircond dan mandian air panas, haaaa sendiri mau ingat la kan kulit jadi macam mana, jadi kering dan kusam la..Bila kering kusam dan kurang lembap tu la penyebab jadi kasar, gatal, mengelupas, kering dan macam-macam lagi la..Itu la sebabnya penting untuk kita melembapkan kulit dari atas sampai la ke kaki setiap hari..

Cetaphil Moisturizing Cream ni aku pakai kat satu badan terutama di bahagian kulit kasar seperti siku, lutut dan tumit kaki..Cetaphil Moisturizing Cream ni tidak berminyak, wangian percuma, mengandungi emolien dan humectants untuk tambahan kekuatan yang mengikat air ke kulit dan mencegah kehilangan kelembapan..Sesuai untuk semua jenis kulit, dari kulit biasa hingga kulit kering dan sensitif..Sesuai dipakai kat muka & badan.

Cetaphil Moisturizing Cream ni mengandungi sistem suplemen emolien dan humectant yang lebih kuat yang memberikan penghidratan yang tahan lama, menjaga kulit jadi lancar dan lembut untuk digunakan setiap hari..Formula yang lembut dan non-irritating menjadikannya sesuai untuk semua satu family pakai..

Sebelah kanan kulit kering terdedah aircond..Kiri selepas apply Cetaphil Moisturizing Cream.. =)


Lepas kulit dokctor recommend Cetaphil aku dah try dan rasa Cetaphil Moitsurizing Cream ni la boleh bantukan ekzema kat leher Raiisah..lepas pakai kurang rasa pedih dan gatal..

Hanya secalit sajer dah boleh cover satu leher dan dahi..

Sapu perlahan-lahan kat bahagian kulit kering tu..

Berterusan pakai akan nampak perubahan..

Pembersih Kulit Cetaphil Gentle dan Cetaphil Moisturizing Cream ni boleh beli di semua farmasi seluruh Malaysia..Cleanser ada 4 size botol yang berbeza, ada 125ml, 250ml, 500ml dan 1000ml..
Moisturizer ada 3 size iaitu 50g, 100g dan 453g..So boleh cari di farmasi berdekatan sekarang!

Boleh tengok Facebook Cetaphil https://www.facebook.com/cetaphilmalaysia

piece : kathyjem

5 comments:

Azlina said...

ye betul..produk ni bagus sgt...sy pun pakai cleanser dia

Unknown said...

Untuk pembersih kulit Cetaphill yg 500ml tu,rasa2 nya boleh tahan bape lama ye...😊😊

Cikgu Badar said...

tgk org jugak..mungkin ada yg tak sesuai

ZaridaIshak said...

Macam best juga product nie... mesti beli juga

sis gee said...

bagusnya produk ni!