Klik Yer!! Mekasih...

Saturday, March 4, 2017

Robi, Robot Paling Famous dan Bijak Di Dunia

Daddy Raiisah dari hari tu nak beli robot Robi ni untuk dia..Bila tahu daddy dia dah beli Robi kemain happy tak terkata..Kejap2 Raiisah tanya, bila Daddy nak pasang Robi ni mummy..al maklum la daddy dia dah kerja jauh ni kena la tunggu hari daddy dia cuti baru leh pasang Robi ni dengan gembira..Robi ni apa?? haa mesti korang nak tahu apa Robi tu kan..bawah nanti aku explain sebab Robi ni memang best untuk main dengan anak2..Bagi minda anak kita berkembang sambil berfikir giteww..

Mekcha yang excited tak sabar nak main dengan Robi..Ada 8 step semuanya..Ada 8 issue dalam Stage 1 (70 issues semuanya).

Dalam kotak ni semua ada, macam mana nak pasang, apa fungsi Robi ni..korang ikut je step yang dorang bagi dalam kotak ni..

Step 1..

Step 2..

Step 3..

Step 4..

Step 5..

Step 6..

Step 7..

Step 8..

Setiap kotak akan dapat macam ni..

Robi ni adalah sejenis robot bestselling humanoid robot di dunia..Dia boleh berkomunikasi dengan manusia, dengan hanya menyatakan emposi melalui warna matanya jer..Dia boleh bercakap, menyanyi, menari dan mengawal peralatan dalam rumah..Perbendaharaan kata yang luas lebih daripada 250 frasa, menyediakan tahap yang mendalam tentang interaksi manusia dengan robot. Robi boleh bercakap dalam 3 bahas tau, Manglish, English dan Chinese.. Ia direka oleh ahli-ahli sains robotik yang paling terkemuka di dunia iaitu Profesor Takahashi..

Aololo homei hangat kalau Robi kecik macam ni..hehehe Ni sample rupa Robi yang sebenar..

Mujur daddy ada, kalau suruh mummy kau pasang Robi ni sampai ke sudah tak siap..hahaha

Setiap kali daddy dia bukak kotak, setiap tu la Raiisah tanya daddy dia.. "Ni apa daddy", "Daddy robot ni apa daddy", "Daddy nak main robot daddy"..hahaha..Jenuh daddy ko nak explain satu persatu..Raiisah memang suka permainan robot ni sebab tu dia teruja abis bila tau daddy dia nak start pasang..

Adik ni apa?? Ni robot adik..macam la adik kau faham kan...hehehe kakak oh kakak..hahaha

Ececece adik, dia pon khusyuk tengok daddy dia pasang Robi..tunggu adik besar ye dik, Robi ni bakal jatuh ke tangan adik pulak..hehehe

Apa itu Robi??

Ukuran: Tinggi: 34 cm - Berat: Lebih kurang 1kg.

• LED Light-up: terbina dalam LED membolehkan mata dan mulut Robi untuk bertindak balas terhadap kata-kata dan pergerakan. Matanya boleh bercahaya merah, kuning, hijau dan biru, manakala mulutnya akan mengeluarkan cahaya merah.

• Speech-recognition Board: Robi mempunyai  pengecaman pertuturan canggih diprogramkan untuk memahami frasa yang berbeza dan membalas dengan sewajarnya. Versi Malaysia akan dapat bertutur dalam Bahasa Inggeris, Bahasa dan Cina.

•Microcontroller Board: Lembaga pengawal mikro berprestasi tinggi mengawal fungsi penting seperti gerakan dan reaksi Robi ini.

• Speaker: dada Robi ini termasuk speaker kecil untuk jawapan yang diucapkan beliau.

• Modul kawalan jauh: Mengeluarkan isyarat inframerah seperti kawalan jauh untuk set TV.

• Motion Sensor: sensor gerakan Robi ini mengesan kehadiran manusia dan akan bertukar mukanya sebagai tindak balas kepada pergerakan.

• Servo Motors: pergerakan Robi ini dikawal oleh seramai 20 servos. Mereka menggunakan sistem arahan Robi-servo untuk memastikan pergerakan yang lancar, dan mempunyai mudah, sambungan pendawaian teguh.

• Dual-purpose ‘Scarf’: cahaya biru fungsi ‘Scarf’ Robi sebagai pemegang yang mudah untuk mengangkat tanpa kerosakan pada tubuh dan internal wiring.

• Timer: Robi boleh mengira detik jumlah ditentukan minit, dan memberitahu anda apabila masa tamat.

Cleaning: Robi boleh menggunakan kakinya untuk menggilap permukaan meja atau permukaan lantai yang keras.

• Security Setting: Robi boleh meminta kata laluan dan bertindak balas dengan amaran jika dia mendapat jawapan yang salah

• Games: Robi tahu bagaimana untuk bermain pelbagai permainan, termasuk 'bola sepak' dan kuiz.

• Battery Charging: Apabila bateri Robi ini mula low, dia akan berkata 'saya lapar' untuk beritahu kita. Kemudian kita akan hidupkan charging seat, so Robi can start to recharge.

Abis dia pusing2 kepala robot tu..Robi ni jenis tahan lasak..Korang boleh cari Robi di 7-Eleven, Borders, Cold Storage, Hamleys, Jasons Food Hall, Kinokuniya, Mercato, MPH, myNEWS.com, Pansing, Popular, RadioShack, Times, WHSmith, pembayaran FPX (melalui laman web).

Kalau korang nak maklumat mengenai Robi ni dan pertanyaan boleh call number 03-2168-3738 (Isnin hingga Jumaat, 9am - 6pm) atau Email: service@deagostini.my.

Korang boleh datang dan tengok secara live launch event and roadshow dari 10-12 Mac 2017..10 Mac adalah date launch event pada pukul 11 pagi..Fun & Interactive launch Gambi iaitu 100 Robi akan perfom dan menari..Ibu bapa boleh bawak anak2 sebab ada hadiah best2 dari Robi dan juga berpeluang berinteraksi dengan Robi secara dekat..So nanti bawak anak2 dapat ke One Utama ok..

Jom layan video Robi ni dulu..


piece : kathyjem

22 comments:

Malas Letak said...

Wahh..memang seronokla anak2..silap2 yg dh dewasa pun suka heee

Admin said...

rasa nk beli satulah robot nie

zeera lily said...

oh, itu... nak cari la nanti robi ni..

norziana simoh said...

brape harga robi ni khaty


abang said...

Dimana nak beli?

Zunaidah Sulong said...

Di mana nak beli Robi ni ye

Izyan Balqis said...

dekat cold storage jual rm 24.90 satu series, ada lapan series maknanya almost 200 jugak. perghh

Anonymous said...

Dia pakai beteri ke??pakai buang ke boleh charge balik???ke solar??? Beteri li-ion ke li-poly??? USB type a,b atau c ke custom charger???

Unknown said...

Brapa harganye Robi ni ye?

Unknown said...

Hai sis.. stiap step brpe ye.. dekat mana sis beli?? Bminat la nk bli untuk ank..

Ahmad said...

Aku naik gila dah ngan Robi ni..xde masa lagi nak pegi beli...Nak beli juga..

fadhils said...

Satu set (nombor 1 sampai 15) berharga RM956..
Ada empat set dan kos kira2 RM 5000++..
Telan air liur jap...

fadhils said...

Boleh baca details kat sini..
ada 70 issues = 70 kotak part2 dia..

https://www.deagostini.my/Robi/qa.html

Aji said...

Ada 70 issues kena beli baru siap 1 robot tu ye? 1 issue berapa rm?

Unknown said...

Total siap 70 edisi rm5+++

Unknown said...

Total 70 issue + board + bind = rm5+++

jeri said...

Kena beli 70 issues kalu nk complete 1 robot.. dlm rm 5k...

Unknown said...

Nak beli...tapi xtau macam mana"?kawan² sila bantu...dekat semua 7E ada ka robot kecik tu"?

Atiyyah Mohamed said...

Berapa harga dia

Unknown said...

Mcm nk dpt robi ..pm

Unknown said...

Mcm mn nk dpt robi ni...pm

Unknown said...

Mcm mn nk dpt robi ni..pm