Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, March 11, 2010

KELUAR DENGAN GIRANG NYER!

Pas makan kami dengan girang nyer sambil berpengan tangan sambil nyanyi... La la la perut kami yang kekenyangan.. Mau balik opis mau tido.. la la la la la...

Perut dah kenyang keluar kedai masing2 muke hepi.. Kalo tak masing2 muke macam takde perasaan..

SPICE GIRLS kata nyerr....

Depan jalan raya pon sempat lagik dieorang ni berangan.. Lagik2 Kak Min.. kahkahkahkah!..

I like dis photo.. Lagik2 gaya Kak Min atas moto tu.. Tah sape2 punyer moto la tu die dok posing.. Kiteorang memang macam ni selamba mat pek!


Gaya seksi dari SAM dan AINUN..

Masing2 sibuk nak rebut Sam.. Sam menjerit jangan Ainunnnnn, Kathyyyy, Kak Aiza.. Abis la aiii.... Ello sape nak kat ko..??? hahahaha

Gaya kami yang kekenyangan..

Cahaya keimanan tu kat badan Kak Min.. Yang lain gelap sebab banyak dosa..

Cube zoom dekat2 kat muke aku.. Tengok ape yang terjadik...

Rindu kat En. Abng ke Ainun.. Tak dapat peluk En. Abng En. Tiang pon jadik la ek.. Tiang pon tiang la janji dapat peluk..

Orang lalu lalang kat situ semua macam pelik jer tengok kiteorang yang gedik tepi jalan.. Ni pendatang mane la pulak ni.. Buat kalian semua ini adalah percubaan kami bergambar di lorong KL.. Besok2 kami akan buat macam ni lagik..

piece : kathyjem

Wednesday, March 10, 2010

Aku yang tak abis-abis cite makan..

Mesti korang eh asal la kathy ni dok asyik cerita makan jer tau.. Kata nak diet.. Diet ker?? Iye la nok mak tengah diet la ni.. Eh suke ati ai la kan.. Blog ai kan.... Ade mak kesah ker nok.. Suke ati ko ler ko nak cite ape2.. Omak nengok ajor.. ekekeke..

Ari ni nak cerita yang kami tadik lunch nun jauh Nasi Padang depan Sogo..

Boley lunch jauh dari ofis.. Nasib baik tak jem..

Kak Min driver kiteorang.. Gile dalam kete on the way pon sempat posing2 tak hingat..

Yeahoooo Tak sabar nak makan nasi padang..

Mase ni weouls lalu celah lorong2.. Malas nak park kat dalam Sogo susah nak cari parking.. Park kat luar2 sudah bayar 8 hinggit jer..

Sambil lalu eh Kak Aiza cube snap gambar lorong ni.. Ala2 klasik gitu kan... Konon..

Ni la die kedai Nasi Padang tu.. Kedai die takde la cantek biaser ajer tapi meriah dengan makanan.. Kedai ni dah lama wujud.. Sejak bile aku tak hingat.. Betol2 depan Sogo.. Tapi makanan die memang terbaik.. Korang pernah makan Nasi Padang Indonesia tak haaa macam ni la die rase sebiji makanan kat kedai ni..

Dalam kedai tu aku tengok dah macam 1 Malaysia la pulak.. Kaum Cina ade.. Kaum India pun ade.. SATU MALAYSIA la katakan... MALAYSIA BOLEY!

Tengok tangan masing2 yang kelaparan tak hingat.. Aku jer yang tak makan nasi.. SEEE AI TENGAH DIET!.. ekekeke.. Makan mee rebus sudah..

Result nyer abisssssssss masing2 kelaparan.. LICIN.................!

piece : kathyjem

Tuesday, March 9, 2010

Silap Pilih Makanan La Pulak..

Malam ni dinner di Damansara.. Kalo nak balik umah awal la sangatkan dengan takde buat ape nyer baik lepak..

Menu untuk malam ini... Tapi bukan aku makan sorang semua ni..

Dah tinggal kulit baru ingat nak ambik gambar..

Teringin nak makan ice cream mula nyer sebab dah nak period.. Biase la aku ni kalo nak dekat period mesti nak makan makanan yang manis2.. Macam cokelat ker.. Nikmat dol kalo makan cokelat waktu period.. =)

Aku pon oder la pancake with ice cream nama cam gah jer kan..

Sekali dah sampai... euuu asal cam gini goper nyer macam tak sedap jer.. Ape daa letak cream atas pancake tu.. Dah la banyak cream tu.. Aku dah terbayang pancake tu atas die ade ice cream uper salah Tanggapan Ku Ni.. Wah macam tajuk lagu pulak kan.. Tanye abang tu mane ice cream nyer abng.. Ingat takde ice cream.. Sekali ice cream die kat dalam daa..

Terus makan dengan laju nyer walaupon rase nyer agak kureng.. Sebab nak balik cepat jam dah kol 10.. Dah la pancake tu sampai lambat.. huhuhu

Aku bukan keseorangan tapi berdua nyerr.. Dengan siapa ade laaaaa..

Alaaaa korang mesti tau nyer kan.. Tapi minah ni tak nak gambar nyer di ambik.. Tapi aku nak letak gaks.. =P Takper manjer muke ko tak nampak.. Orang takkan tau nyer.. Biaser la muke baru balik dari kerja mane boley comel2.. hihihi..

Kalo tak caya sila tengok aku time ni.. Mase ni dah nak dekat kol 10.. SEKELEH EH SILAP Selekeh.. Gile lama lepak.. Biase la gosip yang lebih.. Balik umah update blog terus zzzzzzzzzzzzzzzzzZZ! Nite uolsss..

piece : kathyjem

Monday, March 8, 2010

Ikan Terbakar Dari Kelana Jaya dan Tepi Highway Kajang

Ahad ari tu aku dengan Afan lunch Ikan Bakar terbaik dari Kelana Jaya.. Tengah2 ari dengan panas perut lapar nyer ape lagi belasah makan tak hingat la.. Abis program diet mak nok.. hahaha Diet ker Nyah..?? Iyeeelaa ai kan tengah diet..

Ko tengok tu ikar bakar cicah asam.. meleleh gua cakap! Abis tu aku makan..

Ulam bersama Air limau.. Layan siutttttttt

Afan makan ibaratkan dua orang punyer makan.. Nasi bertambah2.. Makan kuat badan cekeding gak aku tengok.. Takper b jangan risau pas kawen compom nyer badan b naik.. Huny akan buat badan b gemuk.. kahkahkahkah ooopsss! teeettttt

Pas makan weouls gerak ke Kajang mau jumpe Mak Afan.. Sajer melawat bakal Mak Mentua.. Bakal menantu misali.. =P
Mase on the way nak ke Kajang atas highway tayar kereta Afan berbunyi2.. Stop tepi highway.. Huny dengar tak sumthing kereta b ni.. A'ah la b bunyi macam tayar pancit jer.. Iye ker huny.. Tah cube berenti tepi jap..

Kami pon berenti la kat tepi highway tu jap nengok ape yang berlaku kat tayar tu.. Tapi Afan jer yang turun aku tak.. Gilo aku nak kuar tepi highway tu kang kena langgar lori mati katak aku kat situ..

Sekali Afan... Hunyyyyyyyyyyyyy tayar kete b pancit la.. Aku pon ape lagik kuar la.. Sekali tengok..... Tayar tu tak pancit.. Aku pandang Afan.. B mane ade pancit b tipooo Hunyyyyy.. Sekali Afan boley sengeh kat aku... Ngeeeehhhh mane ade pancit... B sajer jer.. MENGONG!!!!! B MENGONGGGG! haa ko kan dah kena mengong dengan aku.. Gile kan Afan boley buat lawak kat tepi highway tu pulak..

Naik kete terus kena $#@%^%&*$$% dengan aku... Tak pasal2..

Kebetulan weouls berenti kat tepi signboard Kajang kan terus macam eh ape kate ambik gambar.. Sempat lagik tu.. Afan la beria2 nak pose tepi signboard tu.. Huny cepat kuar kamera..

Giler poyor.. Orang2 yang lalu atas highway tu mesti dieorang ingat kiteorang ni pendatang asing mane la kan... Bergambar bagai ni kat tepi signboard tu..

Aku mula2 tak nak tapi bile tengok gambar Afan lawa la pulak aku pon nak jugak la.. ekekekeke Buat pertama kali nyer ambik gambar tepi signboard jalan..

Dah ambik sekeping 2 terus gerak pegi rumah Afan kat Kajang.. Nak gak buat mulut mucung tu..!

piece : kathyjem

Friday, March 5, 2010

Penang Village & Strawberry Cheese Cake

Ari ni weolus lunch di IOI Mall Puchong.. Lunch di sana sebab nak ambik kek Ina sempena besday die ari ni...


Pas dah ambik weolus lunch di Penang Village

Ni la die Ina.. Muke Ina nampak tak sihat sebab pembawakan baby.. =)

Tengah tunggu makanan sampai.. huhu Lapor tahap cipan time ni.. Nasib baik makanan sampai cepat.. Baru letak punggung oder terus sampai..

Kak Aiza menu yang sama dengan aku.. Tibe2 sama la kan.. Tak boley nak tukar2 rase makanan Akak tau.. Lain kali oder lain la Akak.. Eh suke ati aku laaa! ngehhhhhhhhhh

Ibu mengandung.. Makan tak abis.. Ainun dengan aku tukang mengabiskan nyer..

Ainun makan nasi..

Menu sama dengan Kak Aiza.. Mee Wantan Soup bersama ayam.. Sedap lu gua cakap!

Sago die sedap.. Rase lemak santan berkrim....
Pas makan puas2 kol 2.30 gerak balik opis.. Nak dekat kol 3 baru sampai opis.. Sampai opis celebrate besday Ina.. Bulan 10 ni Ina dapat baby.. Tah sempat tak idak ngi wedding aku ni..

Hepi Besday Ina.. Semoga ko dengan Baby sentiasa dalam keadaan sihat... Amin....

I don't like Strawberry Cheese Cake.. Makan strawberi ajer.. Lagi pon i kan tengah diet.. Mane leh makan benda2 macam ni.. hahaha Sila menyampah ok! Betol i sudah tembam.. Ramai yang tegur badan sudah naik.. hehe Naik pon sebab bahagia & hepi bersama abang tercinta.. hohohoho tibe2 kan... =P
piece : kathyjem

Thursday, March 4, 2010

Sambut Gong Xi Fa Chai dengan meriah nyer..

Semalam weouls SYABAS ade buat Rumah terbuka Gong Xi Fa Cha untuk staff berbangsa Cina.. Meriah sungguh nok...

Yee Sang.. Tapi tak dapat makan sebab kena bertugas.. Bile la nak makan Yee Sang ni..?? Kempunan mak nok!

Mak Bapak panjang nyer janggut Sifu ni.. Sifu kah?? Belasah jer la..

Kasut ku.. Beli semata-mata untuk event Gong Xi Fa Chai ni.. Tu la die aku setiap kali ade event beli kasut baru.. Beli baru pon sebab takde kasut yang boley padan ngan baju Cheongsam aku ni.. =P Alasan!

Tarian Singa.. Macam2 lagik la persembahan yang ado tapi malas nak upload.. hihihi
See aku pakai Cheongsam.. Last pakai cam gini pon tak tau tahun biler??
Tapi ramai yang tanya kenapa aku pakai lengging.. Kathy nape pakai lengging kan cantek tak pakai lengging.. Nampak seksi skit.. Gilo ker????? Mak kan photographer nok mane boley mak seksi2 ni kang nak terkangkang2 ambik gambar dah nampak benda lain pulak.. Uuuishh tak boley tu..
Lain la kalo mak tak ambik gambar ari tu boley mak seksi2 skit.. miahahahahaha.. Gelok Hantu Raya.. ;P tibe2 kan..
Pas ni baru lepas abis event.. Sesi gedik..

Gedik lagik!

Gaya sopan..

Ni terover ok! Ade lagik over tapi malas nak upload.. huhuhu

Ainun, Aku, Dini, Aiza

Bersama budak cute..

Masa ni pagi2 lagik muke tak kilat lagik.. Dah tengahari hambik ko panas tak hingat..!

See aku bekerja time ni.. Tak boley nak over kena ambik gambar.. Kalo tak percaya tengok kat tangan aku tu.. Aku pengang ape.. Kemera ok! Tak boley nak pose over sebab kena ambik gambar tetamu yang datang dan bos2 dari SYABAS dan PUNCAK NIAGA..
Itu ajer sebab kemalasan nak menaip dan nak upload gambar.. hahahah boley!

piece : kathyjem