Klik Yer!! Mekasih...

Sunday, September 12, 2010

Rumah Ku Rumah Mu Jua

Ya Allah ya ampun satu ari dok beraya umah mentua.. Sampai dalam status fb kat wall aku pun tersasul ejaan nyer.. Mak metua jadi mak mentau.. hahaha tu la makan banyak lagi ayam rendang kan kepala dah mereng..

Dari tengahari sampai kemalam tu dok beraya kat rumah mak afan.. Asal nak balik jer nak makan lontong asal makan rendang jer nak balik.. Pastu dok borak2 ngan mak afan.. Pas dah borak perut lapar lagik pas tu makan..... dan makan lagik... Giler arr.. Makanan die ko jangan di cakap macam2 jenis lauk pauk raya yang mak afan masak siap bertambah2 aku makan ni ha sampai kain zip nak tercabut aku rase.. *tipu

Tapi i kena control makan.. Kang nak kawen baju kawen tak muat lak.. haha motif nak bagi tau kawen tak jadik bulan 10 ni.. Sebab ape........ Sebab ade masalah yang tak dapat di elakkan.. Jadi nyer pas raya aji la aku kawen nyer... Tangguh lagik.... Adiihh!!! susah betol la nak kawen ngan anak raja ni.. hahaha Tkper ade masa lagik nak buat preparation.. lalalalala~~~

piece : kathyjem

Thursday, September 9, 2010

Sok Nak Raya Baru Semangat Nak Update Blog

Hai semua...salam lebaran.. Aku tau mesti korang tertanya-tanya kenapa la aku dah lama tak update blog kan..Dah abis ramadhan baru nampak batang hidung mengupdate blog.. Bukan uuuolsss kebuzian melanda disertai kemalasan.. Lagi2 bulan ramadhan ni kan kerja bersepah2 so semangat tu lain macam skit.. huhuhu

Insyallah lepas raya aku akan sentiasa mengupdate blog walaupon kebuzian kemalasan melanda aku akan tetap akan mengupdate.. SEMANGAT!!!!! wah2......... tibe semangat mengupdate blog ni terlebihkan.. Harus semangat nyer kawan blogger ku... Dah nak raya ni kan.. Tinggal besok jer lagi..

So last sekali dari aku kathyjem... Selamat Hari Raya Maaf Zahir & Batin.. Kepada orang yang ku sayangi Afan Selamat Hari Raya B dari Huny....Jangan lupe bagi duit raya kat huny.. ekeke..

piece : kathyjem

Wednesday, August 11, 2010

HARI PERTAMA PUASA UOLSSSS!!!

Hai semua...

Salam Ramadhan....

Sempena kehadiran Ramadhan Al-Mubarak ni aku nak pohon ampun dan maaf jika selama ni aku ade buat kesalahan, baik yang tak di sengaja maupun yang di sengaja, semoga uolss smue dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati oleh Allah s.w.t...... Insyallah..

***gambar perasan sopan tu di ambik untuk model tudung butik yana..hehe

K ulosss SELAMAT BERPUASA.... Puasa penuh tau jangan buat2 tinggal.. =P

piece : kathyjem

Wednesday, August 4, 2010

Hari2 terakhir sebelum Afan bertolak ke Umrah...

Uuuuwaaaa sedih... Bukan ape sedih nengok gambar2 Afan bertolak pegi umrah ni ha.. Baru 2 minggu tak jumpe dah rindu giler.. huhu

Eh ehhhhh macam kena la pompuan yang pakai tudung baju kuning tu.. Macam Kak Kathy jer.. Dah insaf ker Kak Kathy.. ekekeke Biaser la anta orang ke Umrah kena sopan2 u.. Pala tu kena tutup skit..

Mak Afan tak abis2 puji aku pakai tudung.. hehe Biaser la mak mentua mana yang tak suke tengok menantu nyer ayu bertudung.. hehe Takper makcik satu ari seruan dah datang saya akan ke arah tu jugak.. Insyallah.. Doa2 nyer Afan...... tibe2 kan!

Masa ni semua tengah salam bersalam ngan family.. Termaksud la Afan sekali.. Tapi sayang time die tengah peluk ngan mak die tak sempat lak aku nak ambik.. huhu sayu jer nengok Afan peluk mak die.. huhu Anak Omak la katakan..

Sebelah tu Ustaz.. Die la yang meneman Afan kat sana nanti.. Emak Afan tak dapat pegi coz cuti dah abis.. huhu Takper makcik tahun depan kite pegi sama2 ek.. Afan takpayah ikut kite berdua jer.. hehe

Mak Afan siap boley peace lagi tu.. Hepi nak mengantor anak ke Umrah..... =)

Lambai tak toleh kanan kiri nyer b.. Berdesup pegi nyer!!!!

Hukhukhukhuk sedih........ Sambil lambai2 tangan kat Afan.. Alolololololo.. Sedih ek! 2 minggu jer kot Afan pegi sana.. Takkan sedih kot.. Gedik betoi! =P

piece : kathyjem

Tuesday, August 3, 2010

2 minggu terasa setahun..

Ewah2 dua minggu rase setahun konon... Apa yang ko rase lama bebenor ni.. Bak mai cita sini skit... hurmmmmmmmm......





Aku rase aku demam sebab rindu sama ini gambar kot.. hahahahaha geli geli...... :p 2 minggu Afan takde kat Malaysia sebab die pegi menunaikan umrah.. sob sek sob sek..

Orang yang mengerjakan umrah di Tanah Suci merupakan tetamu Agong kepada Allah swt dan mendapat kemuliaan daripada-Nya.
  • Sabda Rasulullah saw yang bermaksud:

”Orang yang mengerjakan haji dan umrah adalah tetamu Agong kepada Allah swt, sekiranya mereka memohon doa kepada-Nya nescaya Allah swt perkenankan doa mereka, sekiranya mereka memohon keampunan-Nya nescaya Allah swt ampunkan mereka”.(Riwayat Al-Nasa’ie dan Ibnu Majah)

B......... Huny doakan semoga b pegi dan pulang dengan selamat.. Amin..


Tak sabar nak tengok rupa Afan baru balik dari umrah.. Hurmmm macam maner la rupe die ek kalo kepala berbotak.. Hencem ker tak hencem.. hehe =)

piece : kathyjem

Monday, August 2, 2010

Sakit Memanjang........

Ya ampun dah bersawang2 blog aku ni ha..! Bukan ape uols sejak2 akhir ni aku asyik sakit jer.. Dah elok sakit ni, sakit lain pulak datang... Mood nak update pon macam kureng la skit..

Macam ari ni patut nyer keje tapi demam pulak.. Baru ari tu aku rase aku demam.. Demam lagik!!! Demam, sakit tekak, selsema suara jadi sengau ngan batuk complet semua nyer.. Nak kata bekerja keras tak jugak.. huhu Mungkin sakit rindu kot.. haha Rindu ngan sape??? Ngan En.Abang ker.... hohoho hahaha geli siut!

Lagi pon skang ni tengah musim orang sakit kan.. Bapak ngan adik aku pon baru jer elok demam.. Abis la aku tahun ni tak dapat bonus asyik mc jer.. hukhukhuk =(

piece : kathyjem

Wednesday, July 21, 2010

Tonsil Datang Lagik

Ingat besok dah boley start kerja uper tak lagi.. Next week baru start kerja.. Doktor bagi cuti sampai next week.. Yeaahoo cuti lagi.. (senggih sampai ke tulang pipi) Budak ofis aku kalo tau aku cuti lagi compom2 jealous.. Dah la kerja tengah berlambak aku boley cuti lagi.. Nak buek macam ner dah doktot bagi cuti takkan aku nak tolak pulak.. Rugi rugi.. haha Jgn jealous nyer CCPA ku..! hah

Pagi tadi check ngan doktor.. Doktor kata bibir bengkak skit..Dalam sebulan jugak la baru die sembuh betol2.. Tadi masa check doktor tekan2 kat bahagian jahit tu sakit ok.. Ade sedikit kebas kat bahagian jahitan tu.. Tapi benang jahit tu dah tertanggal.. =)

Demam ade sikit ngan ade tonsil kat tekak siap ade nanah ade sekali.. huh tak suke tak suke ade tonsil nak makan lagi la bertambah susah.. Dah la bengkak kat bibir ade tonsil pulak tuuu.. Waduh2!!!!!! Doktor bagi ubat suruh banyak berehat.. So dok umah makan ubat la nyer jangan gedik2 nak kuar umah dahlah tengah musim orang sakit..

Dok umah sambil melayan anak buah.. =D

piece : kathyjem