Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, April 7, 2011

Just Go With It Punyer Pasal

Bersiap mau berjimba-jimba bersama isteri ku huny...

Jimba di mana..??? Tu next entry ya.. Ari ni sangat lah rajin mengedit picture sendiri dengan berlatarkan graphic.. Graphic la sangatkan, selalu setepak jer letak gambarkan.. Kali ini ada kelainan skit.. Skit jer tak banyak pon.. =P

**Ye saya tau gambar Affan sangat gemuk.. Bee salahkan kamera huny ek jangan salahkan huny ambik gambar bee..

Dinner kami sangat best malam tu... Tersengih sampai ke telinga.. ^____^ Nak kasut merah tu.............

piece : kathyjem

Tuesday, April 5, 2011

Nak Terbang Ke Awan Biru...

Ari ni diri terasa macam Stewardess MAS.. ekeke Tak dapat terbang ke awam biru jadik ferangan memakai macam Stewardess pon ok lerr...

Terasa diri ku begitu cantek & menawan.. Waah! Puji diri sendiri nampak.. Uuweek Sila Muntah , tong sampah ada di sediakan.. Hari ni jer rase gorjes besok selekeh dah..

Black & White versi dolu-dolu la konon... 50' an

Design Batik dan aku sangat menyukainyer.. Baru semangat nak bekerja.. =)

Full image.. Senyap2 jer ambik gambar nasib takde orang perasan.. ekeke Kalo tak mau kena bahan ambik picture perasan cun depan cermin puaka..

piece : kathyjem

Monday, April 4, 2011

Kari Ayam Aku Menjadik...

Yesssze...! aku berjaya memasak kari ayam..! Wooohoo... Pas kawen baru nak belajar masak, sebelum kawen takmo belajar.. Setiap kali call mak aku tanya pasal macam mane nak masak lauk sekian2 mesti kow2 kena basuh..hahaha Tu la sebelum kawen kan mak dah suruh belajar takmo, malas lagi nak memasak.. Padan muke ko..! haha Kan dah kena ngan mak aku.. Makan reti masak tak reti..ekeke

Sekarang dah kawen kena slow2 belajar walaupon dulu aku tak berape minat sangat nak memasak.. Now semangat memasak semakin berkobar-kobar...

Nak nak pulak dapat husband yang selalu membakar semangat kalo time mood memasak aku datang.. Lagi la aku berkobar-kobar nak menunjuk yang aku sebenarnya boley memasak..ngeeeehh!!

Semalam aku masak kari ayam wa cakap lu.. Eleh kecoh arr setakat masak kari macam tu pon nak kecoh.. Budak darjah 6 pon reti.. hahaha... Sajer2 la kan memasak sebab semalam Affan kerja jadiknyer memasak la aku.. Kata nak pandai memasakkan kena la rajin meringankan tangan ni kat dapur.. Hari weekend jer la aku masak kalo waktu berkerja taklah kot memasak.. Balik kerja pon dah kol berapa + penat...

Nasib Affan puji sedap.. SUKEEEE!! Minggu depan nak try masak Nasi Ayam pulak... ^_^

piece : kathyjem

Sunday, April 3, 2011

Tayar Oh Tayar Kena Kamu Botak..

Owh semalam adalah ari menunggu menukar tayar.. Tayar sudah botak dan sudah menampakkan isi perut di badannyer...hahaha Takdelah aku just nak bagitau semalam ngi kedai tayar tukar tayar ler takkan nak tukar kete lak.. Sehari ke sehari nak dok tukar tayar tak tukar2 gak.. Semalam pulak Affan tak kerja ha apa lagik ajak die temankan aku ngi kedai tayar lerr... Kang dok tunggu2 tak bertukar lagik tayar tu..

::::Ari ni busan lak die keje.. =( Memikirkan apa nak masak untuk lunch ari ni.. hurrmm best gak tu ari ni aku leh main masak2 walaupon keseorangan.. weeeee~~ Tu next cerita la nyer.. =P :::

Pagi2 kami dah ke kedai tayar tapi sebelum tu breakfast dulu.. Perkena tosei & teh tarik.. Baru ada semangt nak tunggu kat kedai tayar tu.. tiba2 kan!

Aku berlatarkan sport rim... Nak jadik model kereta tak layak, dapat jadi model sport rim ok la tu!

Seharian dok tunggu nak tukar tayar ni.. 2 tayar nak kena tukar pulak tu.. Dua2 sudah botak... Pastu pulak dah la ramai orang, lama nak nuggu nyer sebab pekerja ada sorang jer, yang lain semua cuti... Dan2 tu pulak ramai orang rosak tayar macam aku gak.. huh penat mak menunggu setengah ari tau.. Tak suke tak suke.. Nak cari kedai lain macam malas.. Tunggu jer la kat situ...

Nasib en.suami terchenta ada menemani daku ketika aku dalam susah & kepanasan, yang panas terik terus terasa sejuk macam dalam ice batu..hahaha

Panas wow abis ketiak bau masam...haha

Tengah dok tunggu terpandang ada satu sport rim ni.. Bukan yang hitam silver tu.. Nun ha yang sebelah die, Pink Silver.. I loikeeee.. Harga dalam rm1300.. Sport Rim sahaja belum termasuk tayar.. Nanti tunggu kete gua dah abis bayar baru leh tukar semua termasuk ngan cat sekali... Yea yea bulan 6 ni kete aku abis bayar.. \\(^__^)//

Pas tukar tayar kami ke The Manhattan fish market.. Opsss lupa nak ambik picture sebelum makan.. Lapar sangat time tu, tu yang sampai terlupa nak ambik gambar sebelum makan..

Belanja adik ipar makan sebab SPM die dapat straight A's.. Bijak nyer si pipa ni.. Siap cakap ngan Affan lagik.. Bee napa masa SPM bee tak sebijak macam Pipa ni..ekeke dush dush kena ngan Affan!

piece : kathyjem

Thursday, March 31, 2011

Muke Sopan Santun

Ini muke ketika di ambil untuk Kad Nikah.. Ari tu pegi ambil sijil dan ari tu gak pegi ambik gambar untuk kad nikah... Affan takyah pening2 gambar paspot die dah ada.. Gambar aku jer yang takdo.. huh! penat mak cik satu ari berjalan dengan sesat bagai nyer..! Mai aiii...
Eee tak sabar aku nak tunggu Kad Nikah tu siap.. =D **Tudung harus di tukar agar nampak kemas dan chumei di dalam gambar**

Lepas ambik Sijil Nikah tu Affan siap boley cakap ngan aku... Huny jom la kite ngi skodeng kat Tasik Titiwangsa malam ni.. Sijil Nikah dah ada ni.. Kalo Jais ketuk tingkap kete cakap la KITE SUDAH KAWEN.. Ce tengok ni apa kat tangan kiteorang ni.. SIJIL NIKAH.... Highlight di situ nyer...muahahahahaha **Gelak syaiton..
Balik dari smue urusan Sijil Nikah dan Kad Nikah kami ke Restoran Fendi.. Best woo panas2 dapat minum air chikong mango dan kelapa laut.. terbaek!

Nasib ambik EL kalo ambik time off alamatnyer terkejar-kejar la kau nak balik ofis.. =P

piece : kathyjem

Wednesday, March 30, 2011

Dapat Buku Free di Delicious

Okey yang pasal kad nikah tu besok aku cite la ek.. Ari ni nak story pasal lunch tadi... Seperti biasa budak ofis aku ni kadang2 tekak dieorang teringin nak makan yang mahal.. Mahal ker???huhuhu.. Delicious adalah tempat yang paling tepat sebab dekat ngan ofis kiteorang... Walaupon lunch hanya 1 jam tetap kiteorang meredah gak... Idea dari Kak Aiza... Bagus Kak Aiza, Delicious pilihan yang tepat menjadi selera kiteorang.. ngeh ngeh ngeh

Tengah queue up..

Nampak tu aku dapat apa.. yea buku!

Bergambar dengan CEO uolsss...

Buku free.. Aku bukan minat sangat membaca buku ni... Siapa mau ini buku sila like aku, akan ku post ke rumah korang tanpa sebarang bayaran..hohohoho..

Mak bapak pedas carboon beef die... Ada pokok baru nak tumbuh atas pasta tu...

Terbaik la gua cakap lu die punyer chocolicious strawberi ni... Korang meleleh tak??? kalo mane yang lapar mesti akan berkata waahh sedap nyer.. =P

Makan tak hingat lunch tadi.. Ni perut dah lapar balik... Perut buaya ke hapa aku ni..

piece : kathyjem

Tuesday, March 29, 2011

Kami Sudah Ada Sijil Nikah

Saya sudah insaf nyer semua.. hehe takdelah ni gambar aku masa pegi ambil sijil nikah.. Semalam aku terpaksa ambik cuti nun haa nak pegi Kuala Kubu ambik Sijil Nikah punyer hal.. Kawen bulan 1 ari tu baru skang hegeh2 nak pegi ambik sijil nikah.. Actually bulan Februari ari tu dah siap.. Well orang baru kawen memang macam ginikan.. ekeke...

Mau bertolak ke Kuala Kubu.. Jauh tu perjalanan... Woow! jauh sungguh tu.. =P Driver yang akan membawa kami ke Kuala Kubu.. Banyak destinasi kami nak ke pegi.. Senang cakap satu ari settelkan hal surat2 nikah.. =)

Ni Mak mertua tengok pasti sejuk mata memandang.. hehe Pasti satu ari anak mu ke arah jalan yang baik.. amin..

Budjet chumel la konon nak buat mata bulat macam Heliza Af.. Tapi sangat huduh.. =P

Sebelum ke Kuala Kubu harus breakfast McD free.. Ingat ari berkerja tak ramai orang sekali beratur gak nak makan McD ni.. huh! Biaser la orang Malaysia ni benda free laju jer.. =D Termasuk la aku...!

Pinjam Sunglasses Affan coz naik kete die.. Sunglasses aku dalam kete aku la... Sikit2 jatuh sunglasses ni ata dah ikuat saiz muke die jadi longgar la kat muka aku ni... Sangat tak selesa.. Wahai RayBan segak bergaya disebabkan panas oden pakai jer la..

Perut dah kenyang baru boley berjalan dengan hati girang sambil melalalalaa dalam kereta... Pastu kami ke Shah Alam buat Kad Nikah pulak.. Ni next entry nyer...

piece : kathyjem