piece : kathyjem
Klik Yer!! Mekasih...
Sunday, November 13, 2011
Simple jer malam tu -AIM-
piece : kathyjem
Wednesday, November 9, 2011
Nuffnang Blog Awards, Here I Come...
Aku rase sepanjang aku bersama Nuffnang tak pernah aku join acara berprestij Nuffang Award ni.. Bukan kata event besar macam ni, event Nuffnang yang kecik2 tu pon aku tak pernah merasa.. Sedih kan.. huhu Tapi kalo di beri peluang apa salahnye kan.. Nak jugak merasai event2 Nuffnang ni.. Selalu tengok dalam blog orang jer ni kalo rase merasa sendiri baru la best..
Lagi satu ramai kot bloggers2 dari negara lain yang ada malam tu.. Mesti la aku nak join Nuffnang Awards ni kan..hehehe
Apa itu Nuffnang Awards??
Haa dah tau kan ape tu Nuffang Awards.. Senyum skit.. =)
Lagi satu ada sebab aku nak sangat2 pegi Nuffnang Awards ni..
Sebab Pertama :
Sebab aku nak join Nuffnang Awards ni... haaaa sebab ni la.. Nak pakai cantek2 ala artis Hollywood, nak makeup ala Lady Gaga ;P .. Pakai kasut 10 inci lalu atas red karpet.. Jalan kekwat ala artis red karpet lalu berposing mengadap lensa kamera.. Zazz ke kanan Zazz ke kiri.. hahaha Over tau! =P
Sebab Kedua :
Lagi satu leh berjumpe dengan blogger2 yang famous emes tu dan team2 dari Nuffnang... Leh berkenalan dengan dieorang...
Ramai ni aku nak jumpe blogger2 yang top2 dari seluruh negara asia.. Lagi satu nak korek rahsia blogger2 famous ni macam mane dieorang leh jadi blogger tegar sampai boley berjaya dan menang. Mungkin next year aku tercalon pulakkan.. Ceh berangan ni.. =P
Sebab Ketiga :
Kot2 la terpilih jadi Blogger Host.. Mana taknye dapat jadi host untuk foreign blogger guest tu.. Kalo terpilih la.. Tapi kalo terpilih untuk Blogger Host ni apa salahnya kan.. Ceh! Berangan lagik!
Sebenarnya aku minat join event2 Nuffnang ni especially mengenai kecantikan.. Yerla kite sebagai wanita ni kan memang suke dengan benda yang cantik2.. =)
Dan lagi satu aku akan tunjukkan kepada mereka di luar sana tu betapa untungnya menjadi blogger berdaftar dengan Nuffnang di Malaysia ni dan juga kelebihan berblogging di sini...
Korang pon leh join Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 ini tau.. Mudah jer..
Step 1:
Pilih salah satu antara yang ko nak tulis, "my nuffnang story" macam yang aku buat ni.. Ataupun "Nuffnang Blog Awards, Here I Come" di mana ko kena beri 3 sebab kenapa ko nak pergi ke Nuffnang Blog Awards ni..
Step 2: Dah pilih salah satu, dah di publish dalm blog antakan link entry korang tu kat sini - http://awards.nuffnang.com/2011/win-exclusive-invites/ sebelum 11 Nov 2011.
Ha sebenarnya banyak dalam pala otak ni nk tulis tapi tulis ni jer la.. So aku harap akan dapat jemputan untuk ke Nuffnang Blog Awards pada 16 Disember 2011 di Putrajaya Marriott ni.. Dapat la aku nak melaram dengan dress vouge debas dengan Ceeramoon... hehe Kan manjer, leh kite carik baju kasut sama2.. wehuuu~~
Muke happy kalo di jemput..ngeh ngeh.. Nuffnang jangan lupe invite saya yer dan email sekali... Saya nak pergi sangat2 ni... Wah Over ko!... =D
Selamat mencuba yer uols... Kot2 la sapa yang terpilih tu jangan la lupa hai2 kat aku nanti yer.. ;P
Apa itu Nuffnang Awards??
“Come 16 December 2011, 500 bloggers from around the
Asia-Pacific region will flock to Kuala Lumpur, Malaysia for the Nuffnang
Asia-Pacific Blog Awards 2011 in Putrajaya Marriott. The Awards aims to not only
honour the region's best bloggers, but also to bring together blogger
communities from across Asia-Pacific. The Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards is
brought to you by Volkswagen Malaysia and Putrajaya Marriott”
Haa dah tau kan ape tu Nuffang Awards.. Senyum skit.. =)
Lagi satu ada sebab aku nak sangat2 pegi Nuffnang Awards ni..
Sebab Pertama :
Sebab aku nak join Nuffnang Awards ni... haaaa sebab ni la.. Nak pakai cantek2 ala artis Hollywood, nak makeup ala Lady Gaga ;P .. Pakai kasut 10 inci lalu atas red karpet.. Jalan kekwat ala artis red karpet lalu berposing mengadap lensa kamera.. Zazz ke kanan Zazz ke kiri.. hahaha Over tau! =P
Sebab Kedua :
Lagi satu leh berjumpe dengan blogger2 yang famous emes tu dan team2 dari Nuffnang... Leh berkenalan dengan dieorang...
Ramai ni aku nak jumpe blogger2 yang top2 dari seluruh negara asia.. Lagi satu nak korek rahsia blogger2 famous ni macam mane dieorang leh jadi blogger tegar sampai boley berjaya dan menang. Mungkin next year aku tercalon pulakkan.. Ceh berangan ni.. =P
Sebab Ketiga :
Kot2 la terpilih jadi Blogger Host.. Mana taknye dapat jadi host untuk foreign blogger guest tu.. Kalo terpilih la.. Tapi kalo terpilih untuk Blogger Host ni apa salahnya kan.. Ceh! Berangan lagik!
Sebenarnya aku minat join event2 Nuffnang ni especially mengenai kecantikan.. Yerla kite sebagai wanita ni kan memang suke dengan benda yang cantik2.. =)
Dan lagi satu aku akan tunjukkan kepada mereka di luar sana tu betapa untungnya menjadi blogger berdaftar dengan Nuffnang di Malaysia ni dan juga kelebihan berblogging di sini...
Korang pon leh join Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards 2011 ini tau.. Mudah jer..
Step 1:
Pilih salah satu antara yang ko nak tulis, "my nuffnang story" macam yang aku buat ni.. Ataupun "Nuffnang Blog Awards, Here I Come" di mana ko kena beri 3 sebab kenapa ko nak pergi ke Nuffnang Blog Awards ni..
Step 2: Dah pilih salah satu, dah di publish dalm blog antakan link entry korang tu kat sini - http://awards.nuffnang.com/2011/win-exclusive-invites/ sebelum 11 Nov 2011.
Ha sebenarnya banyak dalam pala otak ni nk tulis tapi tulis ni jer la.. So aku harap akan dapat jemputan untuk ke Nuffnang Blog Awards pada 16 Disember 2011 di Putrajaya Marriott ni.. Dapat la aku nak melaram dengan dress vouge debas dengan Ceeramoon... hehe Kan manjer, leh kite carik baju kasut sama2.. wehuuu~~
Selamat mencuba yer uols... Kot2 la sapa yang terpilih tu jangan la lupa hai2 kat aku nanti yer.. ;P
The Nuffnang Asia-Pacific Blog Awards ini di bawa oleh Volkswagen Malaysia dan Putrajaya Marriott..
piece : kathyjem
Tuesday, November 8, 2011
Pengemar Buah-Buahan Tapi Masa Kecik La..
Mak pon agak2 la kan.. Kot ye pon nak tapau rambutan untuk anakmu ni takyahlah di tapaukan ranting daun tu semua... Rambutan sudah mak.. =P
Pagi petang malam mengunyah rambutan.. Paling kesian Affan setiap kali die pengang rambutan aku akan.. **Haaipp makan rambutan makannn..!! Kang sakit tekak tu datang balik sape yang sussah.. Bee jugak yang susah.. :P
Affan kan demam semalam baru die sihat sikit.. Ni ada hati nak makan makanan bawak penyakit... Kalo betol2 sihat takper satu pokok rambutan tu nak makan pon aku tak kisah..
Pengemar buah-buahan tapi tu dulu2 la.. Masa aku kecik serius aku memang pengemar buah-buahan especially durian.. Ingat lagi masa sekolah rendah aku memang hantu buah durian.. 10 biji tu aku leh telan sorang2..
Dah besar panjang ni macam kureng2 jer ngan buah.. Tak tau nape maybe faktor usia kot.. Eh pandai la ko.. hahaha
piece : kathyjem
Pagi petang malam mengunyah rambutan.. Paling kesian Affan setiap kali die pengang rambutan aku akan.. **Haaipp makan rambutan makannn..!! Kang sakit tekak tu datang balik sape yang sussah.. Bee jugak yang susah.. :P
Affan kan demam semalam baru die sihat sikit.. Ni ada hati nak makan makanan bawak penyakit... Kalo betol2 sihat takper satu pokok rambutan tu nak makan pon aku tak kisah..
Pengemar buah-buahan tapi tu dulu2 la.. Masa aku kecik serius aku memang pengemar buah-buahan especially durian.. Ingat lagi masa sekolah rendah aku memang hantu buah durian.. 10 biji tu aku leh telan sorang2..
Dah besar panjang ni macam kureng2 jer ngan buah.. Tak tau nape maybe faktor usia kot.. Eh pandai la ko.. hahaha
piece : kathyjem
Monday, November 7, 2011
Selamat Hari Raya Aidiladha semua....
Apa macam best tak korang yer raya Qurban... Aku Alhamdulillah semuanye okey walaupon suami demam tak sihat...
Masa ni ontheway nak pegi rumah mak mertua nak lapah daging lembu..
Ini budak demam.. Setiap kali raya demam.. Setiap kali demam raya... Affan baru ingat nak ngi Surau nak tolong melapah daging korban last2 terbaring atas sofa tak mampu nak buat apa2..
Menunggu orang Surau melapah daging..
Muke tak sabar nak makan Sup Tulang.. Bukti orang sakit di belakang... Alolololo cian bee.. Sakit ek... Meh huny kasi sihat meh... =P
Sempat menyakat..
Baru ingat nak menolong orang2 kat Surau tu sekali Affan demam segan nak pegi sorang2... Tapi mak mertua aku ada kat sana la cuma sengan nak datang makan jer.. hehehe Dasar pemalas.. Dah tak tolong apa2 tibe datang nak makan jer.. hehehe
Haa Sup Tulang ni nampak macam menarikkan sekali rase perghhhhh manis giler.. Ummi cakap orang yang masak ni tertuang air gula.. Die ingatkan dalam cerek tu air masak upernye tu adalah air gula..hahahaha Lawak jer.. Kan dah jadi Sup Tulang Manis..hekhek
Jawabnye meratah daging jer la...
Makan tengahari kat Surau Kajang ni tersangat la sedap.. Menu ari tu Daging sesajer.. Sup Daging, Daging masak kicap, Daging panggang, Daging Goreng.. Kenyang sampai malam.. =)
Paling kesian ini mamat konon demam nak hirup sup last tak makan pon sup tu.. huhuhu Cian bee kempunan nak menghirup Sup Tulang ek.. Takper nanti huny masak 1 periuk untuk bee.. *Eh pandai ker ko?? =P
Perut dah sudah kenyang mau pulang ker rumah...
Sekali lagi ucapan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA buat Semua, semoga setiap pengorbanan yang kita lakukan diberkati hendaknya. Amin.. =)
Masa ni ontheway nak pegi rumah mak mertua nak lapah daging lembu..
Ini budak demam.. Setiap kali raya demam.. Setiap kali demam raya... Affan baru ingat nak ngi Surau nak tolong melapah daging korban last2 terbaring atas sofa tak mampu nak buat apa2..
Menunggu orang Surau melapah daging..
Muke tak sabar nak makan Sup Tulang.. Bukti orang sakit di belakang... Alolololo cian bee.. Sakit ek... Meh huny kasi sihat meh... =P
Sempat menyakat..
Baru ingat nak menolong orang2 kat Surau tu sekali Affan demam segan nak pegi sorang2... Tapi mak mertua aku ada kat sana la cuma sengan nak datang makan jer.. hehehe Dasar pemalas.. Dah tak tolong apa2 tibe datang nak makan jer.. hehehe
Haa Sup Tulang ni nampak macam menarikkan sekali rase perghhhhh manis giler.. Ummi cakap orang yang masak ni tertuang air gula.. Die ingatkan dalam cerek tu air masak upernye tu adalah air gula..hahahaha Lawak jer.. Kan dah jadi Sup Tulang Manis..hekhek
Jawabnye meratah daging jer la...
Makan tengahari kat Surau Kajang ni tersangat la sedap.. Menu ari tu Daging sesajer.. Sup Daging, Daging masak kicap, Daging panggang, Daging Goreng.. Kenyang sampai malam.. =)
Paling kesian ini mamat konon demam nak hirup sup last tak makan pon sup tu.. huhuhu Cian bee kempunan nak menghirup Sup Tulang ek.. Takper nanti huny masak 1 periuk untuk bee.. *Eh pandai ker ko?? =P
Perut dah sudah kenyang mau pulang ker rumah...
Sekali lagi ucapan SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA buat Semua, semoga setiap pengorbanan yang kita lakukan diberkati hendaknya. Amin.. =)
piece : kathyjem
Saturday, November 5, 2011
Sedap Masakkan Abah...!
Tengahari tadi datang rumah mak terus tanya mak.. Mak masak apa ari ni lapor.. Bukan mak yang masak abah ko yang masak... Yeker abah masak macam tak percaya jer.. Pegi kat dapur tengok... Eh betol la bapak aku tengah bertungkus lumus memasak..
Abah ker ni yang kat dapur ni ker pelanduk menyerupai abah.. **Pang!! kena lepang ngan bapak aku.. Betul la bapak ko yang masak ni..=P
Tak tau mana mood rajin bapak aku ni mai.. Susah nak tengok abah memasak ni...

Okey takmo puji lebih2 kembang bontot bapak aku ni nanti.. Ceh macam la die baca blog aku ni kan.. hahaha
Serius bah walaupon lauk abah simple macam ni tetap sedap... Rase nak tambah jer nasi tapi tak boley kena kurangkan makan nasi... Badan dah temok! ;P
Masa makan abah tanya.. Sedap tak abah masak... SEDAP Giler bah..! Macam mak masak.. =P
piece : kathyjem
Abah ker ni yang kat dapur ni ker pelanduk menyerupai abah.. **Pang!! kena lepang ngan bapak aku.. Betul la bapak ko yang masak ni..=P
Tak tau mana mood rajin bapak aku ni mai.. Susah nak tengok abah memasak ni...

Okey takmo puji lebih2 kembang bontot bapak aku ni nanti.. Ceh macam la die baca blog aku ni kan.. hahaha
Serius bah walaupon lauk abah simple macam ni tetap sedap... Rase nak tambah jer nasi tapi tak boley kena kurangkan makan nasi... Badan dah temok! ;P
Masa makan abah tanya.. Sedap tak abah masak... SEDAP Giler bah..! Macam mak masak.. =P
piece : kathyjem
Thursday, November 3, 2011
Tony Roms's Bountiful Beef Ribs ada 51 % off..
Kali ni aku ke Tony Roma's tanpa suami disisi.. sob sob.. Apa kan daya laki ku ada kelas.. Next week dia ada exam jadinye die tak leh join dinner malam tu.. =(
Lepas abis kerja terus ke TR Mont Kiara.. Sekang ni kan musim hujan so dari ofis aku nak ke Mont Kiara tu bukan jauh sangat pon dalam berapa minute jer boley sampai.. Disebabkan hujan lebat + banjir + jem terus jadik 1 jam lebih aku sampai.. Giler stress aku dalam kereta tau.. Abis semua manjer2 ku aku call...
Ayu dan aku.. Mulanya Ayu plan nak ajak Yana jer coz Ayu dah janji ngan Yana kalo die dapat kerja baru die akan belanja Yana.. So kami terpanggil untuk join dengan mereka sekali..
Sebelum makanan lain sampai di serve soup dahulu.. Hujan2 sejuk ni best dapat makan soup.. Terbaek wooo!!!
Kami oder Bountiful Beef Ribs + ada 51 % off.. Kalo tak harga die rm77.50.. Sangat berbaloi dan sedap giler nak mampos.. Tapi yang tak best En.Suami tak dapat rase kesedapan Ribs ni bersama ku..hahaha.. **Geli dengar!!
Kami semua oder Beef Ribs Yana sorang jer oder ayam..Pompuan ni Daging tak brape gemar sangat.. Lagi pon die period ari tu, mood nak makan pon agak kureng skit..
Tengok semua berpasangan..! Aku ngan Eizam jer single.. huhuhu.. =P
Makan lepak2 jap pastu terus balik rumah..
Sampai rumah terus peluk Affan.. **Bee semua bawak suami tau, Huny sorang jer takde suami... hukhukhuk **Alaaa Huny sok kite makan sama2 ek.. Aku : Yeahhh!! Besok ek bee... Affan : Erkk!! +_+
Lepas abis kerja terus ke TR Mont Kiara.. Sekang ni kan musim hujan so dari ofis aku nak ke Mont Kiara tu bukan jauh sangat pon dalam berapa minute jer boley sampai.. Disebabkan hujan lebat + banjir + jem terus jadik 1 jam lebih aku sampai.. Giler stress aku dalam kereta tau.. Abis semua manjer2 ku aku call...
Ayu dan aku.. Mulanya Ayu plan nak ajak Yana jer coz Ayu dah janji ngan Yana kalo die dapat kerja baru die akan belanja Yana.. So kami terpanggil untuk join dengan mereka sekali..
Sebelum makanan lain sampai di serve soup dahulu.. Hujan2 sejuk ni best dapat makan soup.. Terbaek wooo!!!
Kami oder Bountiful Beef Ribs + ada 51 % off.. Kalo tak harga die rm77.50.. Sangat berbaloi dan sedap giler nak mampos.. Tapi yang tak best En.Suami tak dapat rase kesedapan Ribs ni bersama ku..hahaha.. **Geli dengar!!
Kami semua oder Beef Ribs Yana sorang jer oder ayam..Pompuan ni Daging tak brape gemar sangat.. Lagi pon die period ari tu, mood nak makan pon agak kureng skit..
Tengok semua berpasangan..! Aku ngan Eizam jer single.. huhuhu.. =P
Makan lepak2 jap pastu terus balik rumah..
Sampai rumah terus peluk Affan.. **Bee semua bawak suami tau, Huny sorang jer takde suami... hukhukhuk **Alaaa Huny sok kite makan sama2 ek.. Aku : Yeahhh!! Besok ek bee... Affan : Erkk!! +_+
piece : kathyjem
Wednesday, November 2, 2011
Luna Chill Out Bar, Pacific Regency Hotel Suites..
Surprise kek from huny.. Mesti bee terkezut beruk kan..hakhakhakhak..Saje tak nak bagitau bee.. Konon nak celebrated besday Ah Seng jer kan.. muahahahee =P
Sebenarnya birthday Affan 6/11/2011 ari ahad ni.. Sajer di awalkan coz ari Ahad tu kan hari Raya Qurban.. Kalo nak celebrated ari tu memang taklakan.. Mesti sibuk nak beraya.. =)
Dalam kol 9 acara mengsurprisekan hubby... Actually tak tau lak ada party lain malam tu.. Jadik agak meriah gak kat Luna Bar tu..
Kek ais krim yang dah nak cair.. Satu hal lak menunggu waiters tu bawak plate.. huh lembsss la waiters kat Luna Bar ni.. Maybe sebab ada function lain kat situ jadik kekurangan kakitangan la kot.. Sampai 3 4 kali tu panggil waiters tu suruh bawak plate! Lembat betul! huh marah ni.. Bukan apa marah sebab kek tu dh cair.. hehehe Nasib boley di makan lagi..
Eh membel lak aku pasal staff Luna Bar ni.. =P
See see menuggu ketibaan staff Luna Bar membawak plate sampai nak jadi air kek tu.. huh!
Masa ni Affan terkedu-kedu.. **Affan cepat tiup lilin tu.. Cepattt!!!!**Affan : ha ha (muke blur)
Sebab Affan memang tak budjet birthday die akan di celebrated malam tu.. Sebab birthday die seminggu lagi.. Takper bee sajer huny cepatkan takdelah bee perasan..ngeh ngeh Bijak tak huny.. =P A'ah bijak la sangat.. Sekeh ngan bee kang baru tau!
Affan : Aduihh gua tertipu rupanyaa...
Eh kite sama2 celebrated upernye..hahahah PakCik di tipu rupernya.. Siap ko MakCik Tijah!!
Birthday Boy memandang antara satu sama lain..haha Tak boley bla posing ni..! So suweettt Ah Seng & Affan.. auuuwwww! ^_^
Lepas makan kek ada lagik kejutan.. Nak tau ape????
Sila la tengok di Muka Buku yer..!! hakhakhak
Sebenarnya birthday Affan 6/11/2011 ari ahad ni.. Sajer di awalkan coz ari Ahad tu kan hari Raya Qurban.. Kalo nak celebrated ari tu memang taklakan.. Mesti sibuk nak beraya.. =)
Dalam kol 9 acara mengsurprisekan hubby... Actually tak tau lak ada party lain malam tu.. Jadik agak meriah gak kat Luna Bar tu..
Kek ais krim yang dah nak cair.. Satu hal lak menunggu waiters tu bawak plate.. huh lembsss la waiters kat Luna Bar ni.. Maybe sebab ada function lain kat situ jadik kekurangan kakitangan la kot.. Sampai 3 4 kali tu panggil waiters tu suruh bawak plate! Lembat betul! huh marah ni.. Bukan apa marah sebab kek tu dh cair.. hehehe Nasib boley di makan lagi..
Eh membel lak aku pasal staff Luna Bar ni.. =P
See see menuggu ketibaan staff Luna Bar membawak plate sampai nak jadi air kek tu.. huh!
Masa ni Affan terkedu-kedu.. **Affan cepat tiup lilin tu.. Cepattt!!!!**Affan : ha ha (muke blur)
Sebab Affan memang tak budjet birthday die akan di celebrated malam tu.. Sebab birthday die seminggu lagi.. Takper bee sajer huny cepatkan takdelah bee perasan..ngeh ngeh Bijak tak huny.. =P A'ah bijak la sangat.. Sekeh ngan bee kang baru tau!
Affan : Aduihh gua tertipu rupanyaa...
Eh kite sama2 celebrated upernye..hahahah PakCik di tipu rupernya.. Siap ko MakCik Tijah!!
Birthday Boy memandang antara satu sama lain..haha Tak boley bla posing ni..! So suweettt Ah Seng & Affan.. auuuwwww! ^_^
Lepas makan kek ada lagik kejutan.. Nak tau ape????
Sila la tengok di Muka Buku yer..!! hakhakhak
piece : kathyjem
Subscribe to:
Posts (Atom)




























