Klik Yer!! Mekasih...

Wednesday, May 23, 2012

Mood Packing Baju..Nak Berhoneymoon Dengan Mancher I..

Packing time!!!!

Part paling excited! Susun baju dalam beg.. Baju aku, aku susun sendiri.. Baju Affan lak die susun sendiri.. Senang hidup.. =) Tapi tak bawak banyak pon.. Jeans smue tak bawak, bawak legging jer.. Nak bawak macam mane jeans pon dah tak muat.. hekhek  Ringan sikit beg..

Kiteorang bawak satu beg jer.. Semalam aku dah start packing.. Senang packing siap2, malam ni takdelah kelam kabut.. Semua dah pack cume tinggal barang mandian ajer..

Ni namanye Beg dalam beg.. Takut terlebih shopping stanby beg.. Banyak tempahan ni.. =P

Tak sabar nak shopping dengan mancher2 i... \\^___^//

Flight kol 6 lebih so confirm malam ni tak leh tido.. Coz kol 3 dah kena gerak.. @_@

Semoga perjalanan kami pergi dan balik dalam keadaan selamat semuanye.. amin..

piece : kathyjem

Tuesday, May 22, 2012

Jom LIKE CellLabs Facebook dan anda berpeluang utk jumpa Dynas di Mid Valley Ahad ini!

Ada tawaran istimewa.. Nak tau apa die.. Sile like CellLabs di Facebook dulu k?

Tawaran menarik dan istimewa untuk Cellabs Facebook Fans!

Dah LIKE page CellLabs, jangan lupe klik di sini.... CellLabs Best Deal Ever dan isikan redemption form..

Pastu korang akan dapat gift tau untuk setiap 100 facebook fans setiap ari mulai 23 hingga 27 Mei 2012..

Apa lagik cepat2 la LIKE dan akan dapat gift dari CellLabs!

Okey kalo korang nak jumpe Dynas.. Dynas akan berada di Midvalley untuk Ambassador Appearance Autugraph Sesssion.. Jumpe Hot Mama Dynas di sana ya!!!!

Event :  Ambassador Appearance Autugraph Sesssion
Date : 27 May 2012
Time : 2.00-3.00 pm
Veneu : Concourse MidValley, LG Floor

 Kat sini nak summarize kan event by CellLabs ni..

Ni antara daily program di Healthy Lifestyle Fair di MidValley dari 23-27 May 2012. Apa lagi Jom Datang beramai-ramai.. Jangan lupe temujanji anda bersama Dynas Ari Ahad ni!!!


piece : kathyjem

Monday, May 21, 2012

Dynas's Baby Shower

Alamak nak story apa ek.. Blur jap.. @_@

Alaaaa korang tengok gambar pon dah tau kan.. Aku story light2 jer la.. =P

Ye seperti semua maklum Dynas bakal melahirkan baby Boy dan die kini sudah mengandung 8 bulan.. Congrats manjer dapat sepasang lagi.. =)

Pelbagai makanan..

Konsep red & black..

Colour yang sangat ceria.. Nak makan pon sayang sebab comel sangat!


Yasmin Hani yang sangat cute.. Kecik jer orang yer..

Oppss 4 bulan lebih sudah.. ;)

Group CLPT.. Kalo korang perasan setiap twitter mereka ni, di belakang nama mereka mesti ada CLPT.. Tu nama group dieorang termasuk Sazzy Falak, Daphne Iking dan Sharifah Sofia..


Nanti aku nak buat baby shower macam ni gak la.. Ewah berangan ni..! =P

piece : kathyjem

Wednesday, May 16, 2012

Ni Pon Boley Jadi Mengidam..

Boley tak aku mengidam makanan ni...


Masa tengah isi minyak kete masuk dalam kedai nak bayar duit minyak sekali terpandang kat kaunter pembayaran dan ternampak snack ni..

Nak dekat 2 minggu kot dok terbayang2 makan ni.. **Dalam hati apa yang best sangat snack ni sampai aku dok teringat.. Dalam kereta pon boley teringat2 okey.. Apakahhh????? @__@

Bile dah makan hurmm takde la sedap sangat.. Biaser2 ajer.. Tekak mengada, nafsu terlebih atau baby dalam perut ni yang nak.. hahaha :P

piece : kathyjem

Tuesday, May 15, 2012

Kandungan Sudah 4 bulan.. Membesar Dengan Sihat Ye Baby...

Alhamdulillah kandungan aku sudah 4 bulan lebih.. Takde banyak perbezaan cume berat badan makin bertambah.. Setiap bulan 2kg naik nye.. Yaa ampun banyak tu..! Last timbang 59.82kg tapi rase sekarang ni mesti dah naik 60 kg.. erkkk takut! Tak pernah badan ku naik sebanyak itu..

Berat badan sebelum preggy 51kg now dah 59kg.. Dan sebelum kawen 48kg yer.. Kurus tak i masa tu.. hekhekhek.. Bermimpi la ko nak dapat berat 48 tu.. +__+ Makan berak makan berak belum tentu dapat 48kg tu..hakhakhak..

Ni baru 4 bulan sok dah 7 bulan confirm boley mencecah 70 kg.. Kembang semangkuk la badan aku nanti.. hahaha

Paling best sekarang ni aku dah boley rase baby bergerak.. First time rase baby bergerak masa tu tengah melepak tengok tv..

Aku : Eh bee ada benda bergerak la!!!! *sambil terkejut..
Affan : Baby la tu..
Aku : haa beeeee dah leh rase baby bergerak..! ^__^ Sukeeeeeeeee..

Boley pulak lupa ada baby dalam perut.. Ingat apa benda yang bergerak dalam perut... Baru aku tau rase baby bergerak macam mane.. Die gerak sekejap jer sepintas lalu.. Tunggu dah masuk 5 6 bulan baru rase baby tu bergerak macam butterfly.. Eee tak sabar nak tunggu anak mummy ni membesar.. Die suke bergerak waktu tengahari, petang dan malam.. Aktif jugak anak mummy ni yer..

Dan Affan panggil aku telur ayam.. Suke benor die panggil aku telur ayam.. Asal aku menari jer die akan panggil eeee huny macam telur ayam tengah berpusing.. hukhukhuk Tau la bee huny dah tak seksi sekarang ni.. =P Sejak preggy kuat benar berangan menari ala2 hindustan.. kakaka boley..

Cume sekarang ni dah kurang muntah.. Kalo ada pon sikit jer.. Takde la sekerap dulu.. Cume aku tak leh telan makanan dengan banyak waktu malam.. Waktu siang telan banyak2 takper kalo malam sure die keluar balik.. Kadang tu sampai Affan tolong ingatkan.. **Huny jangan makan banyak2 karang muntah.. erkk baik la =P

Suke makan makanan yang manis.. Asam2 dah kurang.. Hidung yang sensitif ni pon dah takde.. Kalo tak sebelum ni tak leh langsung bau busuk.. Asal busuk aku nak mengamuk..

Cerewet pon dah takde dah cume aku suke membebel.. Sampai Affan pon perasan yang aku kuat membebel.. Ada jer yang tak kena.. Pot pet pot pet.. Affan bagi gelaran Minah Pot Pet.. Banyak nau gelaranye.. Lepas ni apa lagik gelaran bee???

Ramai tegur perut aku cepat membesar walaupon baru 4 bulan.. hehehe Bukan perut jer membesar badan pon besor sekali..

Next checkup hujung bulan ni... Harap2 checkup lepas ni baby dalam keadaan sihat.. Amin.. =)

piece : kathyjem

Monday, May 14, 2012

Teman Eira Shooping Baju Dinner..

Manjer ko ngi Sunway Pyramid ker Midvalley..

Eira : Aku nak shopping kat Sunway, kat Midv mana ada apa2..
Aku : Ok lunch nanti aku jumpe ko kat sana.. Leh teman ko shopping..

Nasib aku tergerak hati call si Ayu ajak join skali lunch kat Sunway.. Nanti dah sampai Sunway pyramid payah pulak nak call Eira.. Dah la hp tertinggal kat rumah.. Ada Ayu senang skit.. Memang pagi tu Ayu ada mesej ajak lunch sama2.. Kol 12.30 Ayu dah ambik aku kat ofis.. So terus gerak ke Sunway.. Hari jumaat kan rehat lama..

Si Kecik Comel Keisha pon ada jugak.. Eira kata kena bawak die sebab mak mertua die balik kampung.. Korang tengok kat tangan Keisha tu die pakai.. Die pakai jam tangan Mummy die okey..

Sebelum nak teman Eira shopping kami makan dulu di Nando's..

Si Keisha kemain bersungguh die minum berkerut-kerut dahi.. haha..

Aku mengidam nak makan Chicken Livers & Portuguese Roll.. Ingat nak kongsi ngan dieorang last2 aku yang abis kan.. Ayu tak larat nak makan sebab dah kenyang.. Eira pulak tak makan hati ayam..

Eira makan yang ni..

Dah macam badan kura2 jer aku tengok..

Menu baru harus di cuba..

Sedap gak.. Okey portion die tak besar tak kecik yang sedang2.. :D

Ayu punyer..

Beza Ayu nye ada mushroom aku punye takde.. Tu jer bezanya rase sama..

Anak beranak bersungguh makan.. Keisha paling suka makan fries.. Banyak gak die makan sampai penuh mulut die sumbat fries..

Dapat gak ambik gambar Keisha senyum.. Kalo tak asal nak snap jer die pandang tempat lain..

Pastu teman Eira cari baju untuk die pakai dinner reunion sekolah..

Cari punye cari last2 jumpe jugak baju nak di pakai.. Serius baju Eira beli ni sangat cantik.. Baju dalam butik2 ni pon cantik2.. Rambang mata tengok.. Harga pulak berpatutan..

Kenapa la masa Nuffnang Awards tak jumpe baju2 sopan macam ni.. Biaserlah kan time kite nak takde pulak cube tak nak bersepah2 baju sopan tu.. huurmmm~~

Si Ayu dah berkenan baju yang patung tu pakai.. Apa lagi terus la try.. Ayu kata nak buat baju raya macam ni..

Serius manjer cantik.. Ke u dah beli..????!!! hekhekhek I kalo nak buat baju macam ni memang tak dapat ler... Masa raya badan tengah sarat mengandung kot.. huhuhu

Sebelum pulang teman Eira shopping baju Keisha..

Tak sabar kan manjer nak shopping barang baby sama2.. weeeee ;)

Geram jer tengok baju baby cute2 jer..

piece : kathyjem

Friday, May 11, 2012

Tiramisu Serai Empire Ni Buat Aku Mahu Makan Berkali-Kali..

Tiramisu babeh..! Berjaya gak dapat makan..

Ayu kata tiramisu kat Serai Empire ni sedap so kena cube..

Serius memang sedap.. Rase die semua perfecto.. Tak silap aku rm14.90..

Serius sapa yang tak pernah makan tiramisu kat serai empire ni korang wajib cube okey.. Sedap tersangat2 lagi2 aku ni pengemar kek.. =)

Sejak preggy ni aku suke benor makan kek.. Tapi kena control gak takut kena kencing manis..

piece : kathyjem