Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, January 22, 2013

Breastfeeding & Maternity clothes dari DnA Boutique..

Aku rase susah nak cari baju breastfeeding  yang moden dan harga berpatutan.. Kebanyakkan yang ada semua old fesyen pastu harga mahal mengile..

Baju menyusu ni memang satu keperluankan so untuk ibu-ibu yang sedang menyusukan anak kenalah pakai pakaian yang bersesuaian.. Kang pakai pakaian yang tak sesuai bile anak merengek menangis nak susu kan payah nak selak bagai..hehe

Kat DnA Boutique korang leh jumpe design yang cantik2 dan yang penting selesa & ada saiz.. =)

Pagi yang selesa bile memakai baju breastfeeding ni.. Lunch karang senang nak pump selak jer..hihihi

Yang bukan ibu menyusu pon boley ajer pakai baju dnaboutique ni sebab design dia semua jenis badan boley masuk, mana yang tengah pregnant pon boley pakai.. Dan kainnye ofcoz selesa dan  potongan bajunye pon cantik.. Bertali belakang yang sesuai dengan aliran fesyen masa kini.. 

Senang kalo mane yang nak menyusukan anak selak jer terus bagi susu kat anak.. Yang aku pakai ni saiz S.. Betul2 ngam badan aku.. =)


Mane yang tak tau semua rekaan eksklusif baju DnA Boutique ni semua di reka khas dari Dynas Mokhtar sebab tu semuanye cantik2.. =)

DnA Boutique hanya terdapat di The Curve dan coming soon di Setia City Mall..

Korang mane yang tengah mencari baju untuk breastfeeding & maternity boley la tengok di sini DnA Boutique dan sebarang pertanyaan silalah email di dnaboutique@gmail.com..

piece : kathyjem

Monday, January 21, 2013

Air Liur Meleleh Raiisah Ketagih..hahaha

Tu la die kalo anak dah pandai main air liur kan.. Seriau kalo tengok anak main air liur ni bukan apa takut botak tengah.. hahaha Kan orang tua cakap kalo baby dah start main air liur rambut akan gugur.. Serius itu la yang terjadi kat aku.. Lagi2 rambut panjang ni kan lagi cepat gugurnye.. Masa dalam pantang takde pulak rambut yang gugur sekang ni gugur menjadi2.. Pelik2~~

Hujung bulan ni jugak mummy kena potong rambut tak leh tunggu lagi.. Nanti lagi banyak yang gugur tak pasal2 kena Yum Nam Hair Care.. kekeke

Ni budak sudah pandai main air liur.. Memanjang nak keluarkan air liur tu..

Prrooohhh proohhh jer yang die tau.. eeee geram mummy piat kang baru tau.. hahaha

Tengok aksi Raiisah main air liur macam maner..



Ni sikit jer air liur yang keluar.. Ada tu sampai basah baju.. Nak kata ada makanan yang tak dapat rasenye semua aku dapat, semua aku makan.. huurmmmmm Ke semua baby macam tu..??!!

piece : kathyjem

Tuesday, January 15, 2013

Manchers Di Paradigm Mall

Planning nak pergi Setia City Mall mulanye pastu dah bincang2 dalam whatsapp sekali si Yana tak start kerja lagi so bertukar la plan ke Paradigm Mall.. Si Ayu pulak besok nak jumpe malam tu die demam panas pulak so tak jumpe la kami berempat.. Ari tu kiteorang ngi Sg. Wang pon die tak join jugak ada hal.. Manjer2 bile la boley kite lepak berempat ni kan.. huhuhu

Bawak Raiisah pon last minit sebab Affan ada hal nak jumpe cousin die kat bangsar so terpaksa la aku angkut Raiisah sekali nak anta die kat rumah mak sg. buloh tak sempat.. Lagi pon Yana nak jumpe Raiisah dah lama tak jumpe rindu.. =)

Yeaa Raiisah first time datang kat Paradigm Mall.. Eh mummy die pon sama.. hahaha.. Padahal dekat jer Paradigm Mall ngan rumah aku tapi sian tak pernah jejak.. Tengahari macam tu Yana datang ambik kat rumah sebab laluan dari rumah Yana mesti lalu depan rumah aku so pergi sekali senang..

Ok sampai cari port makan dulu.. Mula dah duduk kat The Loaf sekali tengok menu hurmm ok roti macam nak makan yang berat2 nasi ker sebab tak breakfast pagi tu.. Terus keluar cari port lain.. Ok ternampak  Restoran Bulgogi Brothers.. Ok tak pernah makan kena cube ni.. Eira kata sedap sebab die pernah makan dengan Ciput.. Tak kisah manjer yang penting ada nasi..weeeee~~

Elok jer kiteorang masuk dah oder.. Raiisah bagi hing nak susu.. Ok sumbat susu terus tido.. Senang kerja mummy nak makan.. =D

Ok masa ni kagum tengok kamera samsung galaxy yang terbaru.. Serius memang best kamera ni.. Eira kemain semangat cerita kelebihan kamera ni.. Rase macam nak beli tapi nak ipong.. Acaner.. hehehe

Ok rambut aku yang serabai.. Tah bile nak potong tak tau.. Jeles ahkak tengok rambut manjer2 i dah pendek cun.. Pas ni leh geng rambut pendek lak..

First sekali dieorang hidang yang ni.. Tah apa namanye memang aku tak ingatla kan.. Biaserla dah jadi ibu banyak urut putus..

Yang pastinye semuanye sedap.. Kami bertiga semua oder yang ada nasi.. Bulgogi Brothers ni lebih kurang macam Dubu-Dubu kat Midvalley tu cume die takde korean bbq..

Masing2 gaya dengan makanan sebelum di ngap..

Ni kalo aku potong macam Yana ni sure ramai yang akan cakap kembar ek..! ;P

Kathy dengan rambut kejungnye.. hahaha.. Licin mangkut tu lapor okey..

Ok dah abis makan jom shopping barang anak..

Eira ngan aku jer yang shopping barang baby Yana follow jer ambik mood katanye.. Mood???!! jeng jeng jeng.. Eh jangan pikir bukan2 belum ada tanda lagi.. Dah ada tanda2 kiteorang buat announce ye..hahaha Over!

Cian Raiisah sampai tertido-tido hisap jari dok ikut mummy die shopping..


Okey dah penat berjalan basahkan teka jap.. Yeeeaa setelah 3 bulan lebih tidak meminum Chatime.. Syurga dapat minum ais lagi2 Chatime yang aku idam-idamkan masa dalam pantang..hahaha

Elok jer kiteorang abis minum gosip cerita next planning untuk mancher2 terus Raiisah bangun merengek sebab dah kematu die dok dalam stroller tu.. Ooh ari tu pinjam stroller Eira kalo tak nangis aku satu ari dok dukung Raiisah.. Stroller Raiisah tak bawak ada kat rumah nenek sg.buloh so pinjam la kejap stroller mummy Eira.. Tenkiu mummy Ceera bagi saya naik stroller yang best tu.. =D

 Makan dah shopping dah gosip dah semua dah.. Ok jom balik.. Daddy kat rumah sudah menunggu..

Ni esok dah besar confirm manja ngan mummy yana ni.. Sayang mummy yana..

piece : kathyjem

Wednesday, January 9, 2013

3 Bulan Injection Di Klinik Kanak-Kanak Serena

Sabtu lepas bawak Raiisah ngi injection 3 bulan.. Selalu pergi Putra Medical Centre kali ni nak nak cube klinik lain pulak.. Bukan kata tak bagus PMC tu cube nak try pendapat doktor lain pulak..

Masa ontheway balik dari PMC bulan lepas ari tu ada terpandang signboard Klinik Kanak-Kanak Serena.. Haa ada pon klinik kanak2 kat Sg. Buloh ni payah nak cari klinik kanak2 kat sg. buloh ni..

So Raiisah dah 3 bulan boley datang injection kat sini.. Seminggu sebelum nak bawak Raiisah ngi Klinik Serena ni aku dah search kat google so far ramai yang cakap klinik ni bagus doktor die the best..  Ok tengok macam maner, kalo doktor tu ok next injection boley datang lagi kat sini..

 
Raiisah muke serius die tau buntot die nak kena cucuk ngan jarum.. 

Tu dieee bersusun kasut nyer.. Dah macam taska pulak aku tengok.. Siap cakap ngan Affan.. Bee giler ramai orang.. Ok dalam blog memang ramai cakap kalo tak sanggup nak tunggu tak di rekomenkan klinik ni sebab patient die sangat ramai.. Nak tak nak kena jugak masuk sebab ramai cakap doktor die bagus.. Huuhhh gagah jugak kena tunggu ni.. Tu la siape suruh datang kol 11 kang tak pasal2 kena tunggu lama.. =__=

Pas daftar keluar makan jap coz dalam 1 jam die suruh datang balik..

Ok dah makan kenyang2 kiteorang pon datang la balik klinik tu.. Tengok2 dah tutup klinik tu.. Alaa bee klinik ni dah tutup.. Cube bee tengok betul ker tutup.. Affan pon ngi la upernye die tutup separuh jer.. Fuuhhh nasib baik tak tutup lagi.. Yerlaa masa tu dah kol 12.30.. Klinik ni tutup kol 12.30..

1 jam still ramai jugak  orang.. Tunggu punye tunggu upernya Raiisah adalah orang yang last sekali.. Ok next time kena datang awal pagi.. Tu la ko, ko ingat klinik ni macam kat PMC datang2 terus jumpe doktor.. No no no di sini kol 9 ko dah kena terpacak depan pintu masuk sebab orang dah bersusun nak dapat nombor first..

Sementara menunggu doktor si Affan melayan Raiisah..

Tunggu la Raiisah dah besar nanti die pon salah sorang budak yang bakal mengeletek bile nampak ni semua..

Kat kol 1 jugak la baru dapat jumpe doktor..

Sampai jer terus doktor check Raiisah... Dalam hati *Eh cantik jugak doktor ni.. kekeke

Kemain khusyuk Affan dengar doktor tu explain.. Serius penerangan doktor ni pasal baby sangat terang dan jelas.. Kite tanya sepatah sepuluh jawapan die bagi.. Bagus! Macam ni la doktor yang kite nak.. Ni tak ada setengah doktor sepatah kite tanya setengah patah die jawab.. :P

Berat badan Raiisah dah 5 kg lebih, doktor kata cun berat badan die sesuai ngan umur.. Eh bee orang nak ambik gambar berat Raiisah sibuk die nak angkat..

Dah check semua tu sesi mencucuk jarum di punggung yang pastinye suara Raiisah akan kedengaran.. hahaha Ok masa nak cucuk doktor siap cakap kat aku lagi.. Ok mummy dah ready nak ambik gambar.. Eh doktor ni siap offer suruh ambik gambar lagi.. Cayalah doktor sempoi..

Ok ready zassss jarum terbenam di buntut.. Uuuuuwaaaaakkk! Kali ni  Raiisah menangis kuat.. Pujuk2 die, baru diam tu pon lama jugak die nak berhenti nangis.. Abis inject terus balik rumah.. Nak jalan2 tak berani sebab Raiisah baru inject sure die tak selesa..

piece : kathyjem

Tuesday, January 8, 2013

Holiday di Apartment Marina Crescent

Last year kami holiday berdua di Phuket this year bertiga di PD.

Beza betul bile holiday berdua dengan bertiga sekang ni.. Kalo sebelum ni nak buat itu ini berdua tak kisah sekang nak buat apa2 kena pikir anak.. Al maklum la dah ada anak ni kan nak pegi sana situ kena pergi anak .. Lagipon Raiisah kecik lagi nak travel jauh2 tak berani tunggu die 6 bulan ke atas baru selamat skit..

Awal pagi dah bangun bersiap nak ngi PD.. First time nak bawak Raiisah ngi holiday..hehe Harap2 die tak banyak meragam la kat sana nanti..

Sepanjang perjalanan Raiisah tido sampai ke PD baru berjaga.. Dalam kol 2 lebih gak la kami sampai di PD sebab banyak menyinggah.. Pergi dulu rumah mak mertua ambik kunci PD pastu lunch.. 


 
Kami stay di Apartment Marina Crescent.. Apartment ni betol2 sebelah Avilion Admiral Cove..

Aku ngan Affan pernah datang kat sini dua kali.. First masa mula2 baru kawen and second time datang awal tahun ari tu dengan MIL..

 
Ramai yang tanya brape satu malam kat sini.. Jawapan nye tak tau..hahaha Sebab ni apartment pak cik saudara Affan yang punyer.. So kami stay di situ freeeee pinjam untuk 3 ari 2 malam ajer.. Best stay kat sini sebab tak ramai orang dan sunyi jer memang betol2 tenang stay kat apartment ni..

Tak sabar nak bawak si Raiisah swimming kat dalam pool ni...

Simple jer apartment ni.. Kelengkapan dalam apartment ni complete dapur ada,washing machine ada..

Sampai jer terus rileks kasi tenang pala otak baru planning nak buat apa.. hehehe

Raiisah tido masa ni jadinye mummy ngan daddy die join sekali tido.. =)

Petang tu takde buat ape sebab masing2 malas nak keluar.. Dalam kol 6 macam tu mandikan Raiisah lepak2 jap lepas Isyak gerak cari makan..

Malam tu aku oder ketiauw kungfu..

Affan dengan makanan favorite nye Tom Yam campur & telur bungkus.. Abis makan terus chow balik tengok tv zassss terus tido..

Ingat pagi tu nak bawak Raiisah swimming sekali kol 11 baru die bangun jadiknye petang jugak la kena bawak die swimming..

Ok Raiisah dah siap cantik nak pergi pantai tapi sebelum tu kasi mummy ngan daddy isi perut dulu..

Onthe way nak ngi makan boley pulak die tido.. Dah la bangun lambat tido lagi.. Sampai kedai makan tido lagi.. Kaki tido betul Raiisah ni..

 Kami lunch kat Kedai Kopi Pak Lang..

Ketiauw sup noodle..

Affan nasi lemak..

Kiteorang dah abis makan ontheway nak ngi pantai die masih tido lagi.. Sampai terlentuk-lentuk dalam car seat tu..

Nak beli layang2 tapi tak jadi terpikir nak main kat mane la nanti.. Dah la ada baby kecik payah..


Ok kena kejutkan Raiisah gak mummy nak bergambor depan laut ngan die.. Nasib tak menangis.. hehehe

 
Daddy ngan Raiisah kemain suke kalo daddy die dukung..

Kami di Pantai Blue Lagoon..

Menikmati pemandangan Blue Lagoon.. Dulu kat sini cantik pantai die sekang dah macam apa banyak sampah sarap.. Sayang tak jaga.. Sekejap jer lepak kat situ ambik gambar terus chow masuk kereta panas... hehehe

Sampai jer bilik terus tukar baju tak sabar nak bawak Raiisah swimming.. ececece Padahal mummy die yang tak sabar nak berenang.. kakakaka

Tak tau die ok ker tak dalam air nanti.. Ada member cakap kawan anak die baya Raiisah mandi swimming pool tibe2 badan baby tu jadi kejang dalam swimming pool tu.. Terus rase takut nak bawak Raiisah mandi dalam swimming pool.. Tengok dulu macam mane kalo die ooo ekk oooekk memang tak bawak la die mandi dalam tu, kalo ok gelek2 senyum2 makne yer die ok..

Muke kegembiraan dapat air.. Nasib die ok sengeh2 dok dalam pool tu.. Risau gak kalo die nangis..

Test tempat budak2 dulu.. Kalo ok bawak masuk tempat orang dewasa.. hehe

Ok Raiisah suke swimming tempat dalam.. Berani jugak ek anak mummy ni.. Ingat die menangis upernya tak takut kat air, siap pandang jeling2 air tu..


Mulut bising dapat main air.. Ni belum 1 2 tahun lagik.. Dah dapat kaki sure mengeletek nampak swimming pool nak mandi.. hahaha

 Eh muncung sama ngan mummy pulak..

Ok takleh lama2 kang jadi lain pulak.. Sekejap2 sudah ek Raiisah, nanti dah besar boley berenang lama2..

Malam tu tido awal kepenatan sampai berdengkur tido nye.. hahaha Penat swimming petang tu..


Ok dah ari ke 3 nak balik Key L... Sebelum tu kasi bergambor dulu.. hahaha

Mummy dah buhsan tak nak bergamabr.. Letih nak layang mummy ni laaaa.. Mula2 ok gelak senyum muncung2, lama2 terus uuwwwwaaa sebab lama sangat bergambor tak abis2...

Sebelum nak ngi lunch bergambar dulu di sebelah Avilion.. Bergambor lagik mummy ni..

Pas lunch lepak dalam apartment.. Petang tu sebelum balik jalan2 jap tepi pantai.. Pantai sebelah apartment kami jer.. Jalan kaki pon boley tapi di sebabkan bawak Raiisah naik kereta jer la sebab pas tu nak terus balik KL..

Raiisah muke serius dah buhsan la tu nak tido.. Dah petang kot masa untuk die tido dah la tengah ari tu die tak tido langsung..

Ok2 last mummy.. Cepat!!!

Arghh lama sangat buhsan mummy!!!!!

Ok Raiisah ni last mummy janji...

Aarghh mummy tipuuuu!!! wakakaka

Okey die dah start mengamuk nak tido nak nenen.. Masuk kereta bagi nenen tak sampai brape minute zass tido.. Seperti biaser sampai KL baru terjaga..

piece : kathyjem