Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, February 20, 2014

Hari ke 2 di wad..

Alhamdulillah demam dah kurang sikit cuma Platelet turun lagi.. Suhu badan 37 c.. Ok sikit dari semalam 40 c.. Masuk air baru suhu panas badan kurang, mau tak satu hari 5 botol air kena masuk.. 10 kali Affan pegi toilet.. Tu belum air minum lagi.. Demam denggi ni kena banyak minum air masak dan 100 plus.. Paling bagus air 100plus or air jambu batu.. Doktor pon suruh minum air 100plus banyak2..

Pagi tu aku datang ngan mak abah Raiisah.. Affan nak tengok Raiisah rindu katanya dah brape ari tak tengok anak.. Sampai pagi tu terus mandikan Affan sebab tiub cucuk darah kat lengan die susah nak bergerak mandi semua tu.. Aku la yang kena mandikan die.. Dah lama rasenya tak mandikan Affan.. Masa mula2 mandikan die rase macam mandikan bayi besar..hahahaha.. Dah lama rasenya tak mandikan b.. Rase macam mandikan baby giant..muahahaha Hamboii sedap ngata orang.. sekali sekala.. =P

Lepas mandi, makanan untuk tengahari pon sampai.. Hari ke 5 baru Affan leh makan tu pon tak abis tekak masih rase payau2 lagi..

Nampak mak echa die pon sibuk gak nak jadi nurse.. Ke hulu hilir tepi katil tu..

Abah dan mak melawat Affan..

Raiisah dah dapat kaki macam ni la abis semua bilik die nak masuk siap hai2 lagi kat orang tu.. Nasib atuk ada, atuk la yang kejar sana sini.. Raiisah nooo Raiisah jangannnnn..hahaha

Nah daddy tembikai susu cepat sembuh yer daddy.. Daddy bagi die, die bagi daddy balik.. Raiisah kalo buah die kureng sikit lagi2 pisang menjerit kalo nampak.. Kalo lapar abis jugak die telan tetapi tidak pada pisang..haha

Eh eh suke pulak die..

Nurse tengah sambung pasang tiub di tangan.. Lepas mandi lupa nak pasang..

Yeaaa mummy Ayu ngan uncle Aseng datang melawat..

Terharu tau, mane nak dapat kawan macam ni.. Ayu siap tumbuk daun betik lagi untuk Affan.. Daun betik ni kan untuk penawar demam denggi.. Aseng yang dapatkan daun betik ni masa die tengah jogging.. Terima kaseh Aseng.. =)

Terima kaseh Aseng & Ayu coz sudi datang melawat Affan and thanks for your air daun betik..hehehe =)

Cantikkan Ayu berambut pendek sweet sangat nampak macam umur 18 manje..hehe
Eh manjer rambut u pendek macam ni mesti ada orang nak tiru ni..hahaha Jaga2 mak senah sedang memerhati tu.. O__O

Besok2 mesti die nak potong rambut macam u ni manjer..kakakaka

Raiisah dengan mummy Ayu.. Mula2 jer takut ngan mummy Ayu pastu tak nak lepas nak berdukung jer.. Masak mummy Ayu ko nak dukung sampai ke sudah tak nak lepas....haha

Ok daddy Raiisah nak balik dah besok Raiisah datang lagik.. Take care daddy.. Minum air 100 plus banyak2 tau.. Dalam kol 2 lebih gerak anta mak ngan abah..

Petang tu aku nak bersiap2 ngi dinner SYABAS.. Dah register kena pegi laa kalo ikutkan malas jugak nak pegi tengah laki sakit ni kan.. tapi 9 tahun kot SYABAS beroperasi baru la ni nak buat Annual Dinner.. huhuhu

piece : kathyjem

Monday, February 17, 2014

Demam Denggi Makin Meningkat

Demam denggi rupenye laki aku ni.. Patut la tibe2 demam mengejut.. Padahal malam senin tu sihat segar bugar siap turun kedai mamak bawah rumah tengok bola lagi. tup tup bangun pagi demam.. Pagi tu demam biaser jer masuk petang badan dah mengigil2.. Rabu pagi tu pegi jumpe doktor, dekat area rumah doktor cakap demam biaser.. Makan ubat panadol rehat kat rumah..

Lepas makan ubat ok dah sikit badan start berpeluh-peluh.. Bile malam panas balik badan tu.. Jumaat paling die dah tak tahan mengigil2.. Kol 12 macam tu die call aku bagitau badan dah tak larat sangat2 suruh bawak pegi Subang Medical.. Pagi tu Affan dah pegi Klinik kat Uptown doktor cakap suspek denggi sebab dah masuk hari ke empat demam tak surut2.. Die suruh Affan refer Medical MAS.. Affan pon pegila medical kat MAS sebab MAS kalo nak MC or apa sajer yang berkaitan sakit nak cuti memang dorang kena refer MAS medical centre subang..

Jumaat tu memang hari kelam kabut aku.. Dahlah tengahari kena ambik baju arabian kat Wisma Centre sebelah KLCC tu sebab malam sabtu besok tu ada Annual Dinner SYABAS.. Ingat nak ambik petang lepas settel Affan punye hal ni..Affan suruh aku settel kan hal aku lepas tu ambik die kat rumah bawak ngi klinik MAS Subang..

Onthway lepas ambik baju kat Wisma Centre terus gerak balik rumah.. Call Affan bagitau die aku dah nak sampai.. Call call tak jawab.. Hati dah debor fikir macam2.. Park kete naik atas rumah tengok die dah takde.. Turun balik ke kereta try call2 tak dapat gak.. Tengok2 dapat mesek dari Affan.. Die bagitau die dah sampai MAS Subang Medical Centre.. Fuhh lega dengar.. Risau takut apa2 jadi yerla dah janji nak suruh bawak die ngi Subang.. Bile sampai klinik aku bebel la kejap cakap nape tak tunggu orang dah sampai rumah.. Die takut aku lambat jadi die pegi dulu naik moto nak ambik nombor takut orang ramai..

Check2 doktor cakap suspek denggi suhu badan 40 C.. Terus doktor buat surat suruh refer hospital yang berdekatan ngan rumah.. Last2 kiteorang decide Tropicana Medical Centre sebab dekat ngan rumah kiteorang pahal nanti senang nak lari balik rumah ambik barang semua tu..

Sampai jer Tropicana Medical Centre (TMC) terus kena check darah.. Sebelum doktor check nak ambik darah dorang kasi berehat kat sini dulu sementara nak dapat bilik ngan gerenti letter sekali..

Ni la kot doktor yang bakal memeriksa Affan nanti.. Tengah menunggu masa ni.. *Dalam hati huih lamanye doktor ni nak datang check.. Dari kol 5 sampai kol 7 tak check2 lagi.. Pengsan..hahaha.. Sebelah kiteorang pon kes demam denggi gak..


Ko bayangkan dari tengahari aku tak makan apa2 terkejar sana sini.. Dah lembik masa ni tengok Affan terus kenyang..hahaha

Affan dah dok diam baring jer masa ni betul2 dah tak larat.. Muke pon dah merah.. Kejap2 kang aku tanya die, B ok B rase macam mane.. Tu jer la aku mampu tanya.. B lapar nak makan.. Nak huny beli apa2 makanan ker.. Tak nak la nanti b cirit.. Sian die dah 3 ari tak makan apa2.. Makan sikit keluar balik tu yang lembik tu..

Aku tau lah rase demam denggi ni macam mane sebab masa form 2 aku pernah kena.. Sakit oo kena Demam denggi ni badan ko rase menyucuk-nyucuk.. Sakit yang amat kat bahagian tulang nak duduk tak selesa nak baring tak selesa buat apa semua rase tak selesa.. Tido bangun pemandangan nampak hijau jer.. Sakit tau demam denggi rase macam nak mati.. Sape yang pernah demam denggi tau lah rase sakit die macam mane kan..

Demam panas ko boley tahan lagi ni kalo kena demam denggi memang tak boley tahan.. Kalo nak rase demam denggi tu macam mane suruh nyamuk gigit ko..hehehe

Sementara nak tunggu doktor check aku belikan air 100plus ngan makanan sikit.. Tapi Affan hanya mampu minum air 100plus jer.. Makan takde selera tekat payau..

Penantian selama 2 jam lebih dan akhirnya doktor check dan pastinya Affan sah demam denggi.. Masa ni nurse tengah nak ambik darah tengah cari urat nk cucuk.. Siap tampar2 kat tangan nak cari urat tak jumpe2..

Cari urat kat tangan sebelah kanan pulak..

Muke pasrah Affan nak kena cucuk.. Doktor ni kelakar gak.. Ingat doktor cina upernya islam.. Aku tau die islam pon sebab masa nurse tu nak cucuk kat tangan Affan doktor tu siap Bismillah kan lagi.. hehehe Cina muslim kot doktor ni..

Jaga2 jarum mau masuk diurat.. Ouch!

Disebabkan dah 3 ari demam dan 3 ari tak makan minum jadi darah Affan pekat.. Pekat macam hingus tu siap berlendir lagi..  Tak boley pakai darah pekat kena cucuk kat bahagian lengan pulak nak ambik darah lain..

Korang paham2 jer kalo dah kena cucuk kat lengan nak gerak pon susah..

Sementara menunggu bilik dan gerenti letter confirm kasi isi perut kejap.. Kol 8 malam baru leh makan dari tengahari tak telan apa2.. Selagi tak settle masalah Affan ni selagi tu aku takde selera makan.. Dah settel baru leh tenang nak makan.. Alhamdulillah dah masuk air kat badan Affan baru die leh telan 4 5 suap bihun goreng tu.. Kalo tak suap apa pun tak boley nak muntah jer rase..

Yeaa dah dapat gerenti letter... Lamanye nak tunggu gerenti letter.. Dah kompem baru dieorang bagi satu set barang mandian ni semua..

Dari kol 5 tunggu sampai kol 9 baru dapat bilik.. Orang ramai kena denggi bilik penuh.. Doktor cakap area Damansara, kayu Ara, Tropicana, Sungai Buloh dan semua di kawasan Damansara adalah kawasan DENGGI..

Harap maklum kepada kawan2 yang duduk are situ sila beri perhatian yer.. Jaga kebersihan di kawasan anda.. Aku pelik kenapa dalam paper dalam berita takde maklumat pasal kes demam denggi makin meningkat ni..hurmmm...

Alhamdulillah malam sebelum aku nk balik demam Affan dah kebah sikit.. Makan pon dah boley 5 6 suap.. Sebelum aku pulang balik rumah jap ambik baju die then tapau nasi goreng telur dadar ngan jus jambu batu.. Orang cakap demam denggi elok minum jus jambu ni..

piece : kathyjem

Thursday, February 13, 2014

Tido Pon Boleh Kena Rogol Dengan Jin

Pagi-pagi dah baca artikel macam ni... Aduihaii... Terus teringat malam semalam tido dalam keadaan macam mane..hahaha Ooo nasib akak pakai seluar panjang ngan t-shirt..kekeke nasib baik.. lagi pon semalam aku tido rumah akak aku..


Tak terpikir pulakkan tido pon boleh kena rogol ngan jin.. Yerla kite ni tido kadang2 tu mesti la nak yang selesa pakai shorts.. Dapat pulak tengah cuaca panas membahang dalam bilik mesti la pakai seluar pendekkan baju sleeveless semua tu.. Tapi tula pakai yang terdedah seksi2 sikit takut jin or makhlus halus terpikat dengan kita.. Kalo dah terpikat faham2 jer la apa jin tu nak buat kat kita... 

Korang ingat manusia jer bernafsu jin pon bernafsu jugak tau.. Jin ni kan makhlus halus jugak sebab tu orang cakap nak tidur kena baca doa pendinding diri sebelum tidur..

Ramai perempuan tak sedar dirogol jin waktu tengah tido.. (Jika isteri sering marah-marah dan enggan melayani anda di tempat tidur, elok siasat segeara. Periksa pangkal peha isteri dan jika terdapat kesan lebam, jangan buang masa, buat pemerikasaan lebih rapi)

Kebanyakkan yang kena macam ni adalah isteri yang dah berumahtangga.. Dan jin pantang nampak perempuan tidur berbogel atau separuh bogel, apatah lagi jika perempuan itu berdahi licin, jin dan makhlus halus pasti mengambil kesempatan memuaskan nafsu tanpa disedari.. Owh ok scary dengar.. O_O

Ada tu sampai mengandung anak jin sampai perut membesar.. Huih ni lagi takut dengar tido pon boley mengandung anak jin..

Menurut pendakwah dan pengamal perubatan islam, ramai isteri tidak menyedari tubuh mereka telah diperkosa jin dan makhluk halus ketika tidur disebabkan mengabaikan doa diri sebelum tido.. Sebab tu orang tua suruh kite basuh kaki dan baca doa sebelum tido.. Sebab takut benda2 ni la akan terjadi..

Lepas ni nak tido kena ambil langkah berjaga-jaga dalam bab pemakaian.. Baik la pas ni nak pakai baju kelawar tapi kalo dah pakai baju kelawar tido berpusing 350darjah tak ke baju kelawar tu terselak sampai atas perut..hahaha.. Ok ok baju kelawar pon tak leh pakai pangkah, t-shirt ngan seluar panjang sudah..hehehe selamat..

Korang2 yang suke tido pakai baju seksi2 yang terdedah dan menampakkan aurat putih gebus tu kalo boley dielakkan takut jin jatuh ati ngan tubuh yang seksi tu dah kena tutttt nanti ngan jin.. Dah jadi benda lain pulak..

*AMALKAN AYAT TIGA QUL & BERZIKIR SEBELUM TIDUR 

piece : kathyjem

Wednesday, February 12, 2014

Kejadian Semalam..

Huny balik sg. bulohkan tengok Raiisah.. Haa laa napa.. B demam ni nak mintak beli pandol.. Loo macam mane boley demam pulak.. Tah tibe2 je demam.. Padahal pagi tu sihat walafiat jer sebelum aku nak pegi kerja.. Ok huny ontheway balik ni.. Balik karang huny beli panadol.. Ok byee...

Sampai rumah tengok dah berselubung selimut satu badan.. Gerak die suruh makan ubat.. Rase badan panas..  Lepas makan ubat Affan sambung tido balik.. Sekali tengok die dah gigil2 cakap ngan die jom la ngi klinik.. Die cakap tunggu lepas maghrib.. Aku pon ok la sementara nak tunggu maghrib tu tengok la tv dulu..

Lepas abis sembahyang semua tu tengok die tak siap2 lagi.. Huny b dah berpeluh la panas badan pon dah kurang sikit.. Takyah kot ngi klinik.. Loo asal takyah pulak.. Jom jer la pegi karang malam demam tu mesti datang balik.. hehehehe Apa hehehe.. Jom sekarang pegi.. Takperla b dah ok.. Ishhh...

Tu la die orang lelaki asal demam tak nk ngi klinik konon tak nak menyusahkan.. Dah demam tu datang balik kol 2 3 pagi ke tak menyusahkan..

Takper b ok.. Ok la suka ati b tapiiiiiii malam karang merengek siap b pegi klinik sorang2..hahahaha Kan dah kena membebel ngan aku.. Degil tak nak pegi klinik..

Demam yer alololo cian die lama dah tak demam.. Tula die orang lelaki bile demam pandai nak manjer ngan isteri cer kalo sihat kite peluk2 sikit nak lari.. hahaha Time sakit pandai pulak nak peluk kite kan..

Tapi paling best malam semalam tido pasang kipas nombor 1.. hohoho.. Sebab badan die dah start panas jadi kena pasang kipas nombor 1, aircond takleh pasang.... Makan ubat terus bomm Affan tido..  Dah la tengah cuaca panaskan pasang pulak kipas nombor 1 tido "tersenyum" aku malam semalam..hahaha

Nak buek macam mane laki dah demam kan, panas pon panas la.. Kalo ikutkan nak jer tido luar tapi aku lak tak selesa tido kat luar mesti nak tido atas katil.. Tapi nasib malam semalam aku tido mati jadi tak rase bahang kepanasan malam semalam..hahaha Bangun pagi tengok Affan dah tido atas sofa bukak kipas nombor 5.. Huiihh punye la aku kesian tengok die tidu kesejukkan sebab demam alih2 die tido luar pasang kipas paling kuat.. Ni nak marah ker nak sayang..hahahaha

Muke menunggu masa ni.. Sekali tak jadi pegi.. Boley bikin amarah sebab aku dah tukar baju kerja semua dah rileks atas sofa dah kena sarung baju balik dah tak jadi balik.. -__________- 

piece : kathyjem

Friday, February 7, 2014

Aura White Untuk Lelaki

Hai korang.. Selalu korang dengar produk-produk kecantikan khas untuk wanitakan now aku nak kenalkan satu produk khas untuk kaum lelaki di luar sana.. Iaitu Aura Men TURBO Collagen.. Ni keluaran dari Aura White Beauty Produk kira ni adik beradik dengan Aura Men la ni.. Sape minum Aura White Gluta Collagen  mesti tau apa kelebihan produk ni kan.. =)

Disebabkan ramai kaum wanita yang berpuas hati dengan keluaran produk Aura White Gluta Collagen ni so dieorang nak bagi kaum lelaki pulak sihat, cantik, cergas, macam kaum wanita jugak..

Ini adalah supplement khas yang diperbuat dari bahan terbaik untuk lelaki.. Kelebihan Aura Men Super Advance TURBO - Collagen With Fat Buner and Whey Protein.. Aura Men Turbo Collagen ni berperisa Wild Berry yang sangat Lazat.. Jangan risau ia tidak muak.. Sesuai untuk semua jenis kulit dan tubuh badan..

Apa yang menarik Aura Men TURBO Collagen ni..

-Merupakan collagen lelaki pertama di Malaysia (1st MEN COLLAGEN)
-Helps to INCREASE STAMINA & MUSCLE MASS
-Dirumus dengan 10x FRUITS STEMCELL
-Mengandungi VITAMIN, MINERAL & PROTEIN
-100% EXOTIC WILD BERRY FLAVOUR


Nak tahu apa kelebihan Aura Men TURBO Collagen :

✔ Membantu mencerah, membersih & atasi masalah kulit seperti jerawat,kusam & kering.

✔ Membekalkan tenaga&stamina sang lelaki dengan kesan yang luarbiasa

✔ Membantu memejalkan otot secara semulajadi.

✔ Membuang angin, toksin&lemak dari dalam badan.

✔ Membantu masalah sakit sendi&lenguh badan.

✔ Membantu mengatasi masalah disfungsi seks.

✔ Membantu menambahkan kadar hormon testosterone.

✔ Meningkatkan tenaga dan kesihatan tubuh.

✔ Membantu melancarkan peredaran darah.

✔ Mengatasi masalah prostat&saluran kencing.

✔ Membantu meningkatkan keupayaan lelaki sejati secara semulajadi.

✔ Membantu menurunkan berat badan &mengempiskan perut yang buncit.


Cara/tips Pengambilan Aura Men : 
1. Bancuh 2 scoops Auramen bersama 150 ml air sejuk @ air masak..
2. Goncangkan (shake) dan sedia untuk minum..
3. Amalkan 2 kali sehari pagi sebelum sarapan dan malam sebelum tidur..
4. Amalkan pemakana sihat, senaman/work out dan minum air masak sekurang-kurangnye 8 gelas sehari..

7 Golongan Jejaka yang harus mencuba Aura Men :

1. Lelaki yang mempunyai masalah jerawat.
2. Lelaki yang ingin menjaga penampilan wajah
3. Lelaki yang ingin kulit lebih cerah.
4. Lelaki yang ingin menambah kecergasan.
5. Lelaki yang setiap kali bangun tidur selalu terasa sakit sendi.
6. Lelaki yang selalu sahaja cepat letih.
7. Lelaki yang inginkan bentuk badan yang tegap.

Aura Men ni bukan jer untuk kulit tapi untuk kesihatan tubuh badan dalaman yang memerlukan supplement.. Takkan kaum perempuan nak cantik jer kan kaum lelaki pon nak jugak.. Sian kat husband dok tengok isteri die jer yang cantik  gebus putih2 melati si suami pon nak jugak kan..hahaha Alaa malu-malu pulak sang suami2 kat luar sana tu nak cantik macam si isteri die jugek kennn.. =D

Ni ha antara testimonial dari pengguna Aura Men.. Tak salahkan kaum lelaki ingin perubahan pada penampilan.. Dalam masa 7 hari akan rasa kesannya.. Lebih POWER & BERTENAGA!

-JANGAN RISAU KAMI HANYA MENJUAL PRODUK YANG ORIGINAL SAHAJA-

Sebotol rm160..

Berminat nak oder.. Boley whatsapp/Wechat/SMS ke 019-3506335 Kathy
Email : kathyjem84@gmail.com 

piece : kathyjem

Wednesday, February 5, 2014

Sambut Anniversary ke 3 di Bali (Part 5)

Salam semua.. Ampun lambat sikit update entry last day kat Bali ni..

Hari ke 4 takde buat apa sangat pon breakfast macam biaser pastu jalan2 kat Kuta Beach makan shopping balik.. Lagi pon flight kol 7 malam so ada masa la nak menghabiskan duit..hehe Nasib flight dah tukar kol 7 malam kalo kol 1 tengahari alamatnye tak sempat nak buat ape.. Checkout pon dah kol 12 dah tentu kol 10 dah kena ada kat airport.. Ada ada hikmah di sebalik kejadian lambat itu.. =)

Menikmati bau kolam..muahaha

Sementara tunggu Pak Buda.. Kasi posing kejap.. Tengahari kang dah checkout.. Sob sob..

Raiisah ke main suke dapat keluar nak ngi jalan2.. Die tak tau nak bawak die tempat paling die suke..kekekeke..

 
 Tunggu daddy kunci pintu bilik..

Susah nak bergambar ngan die skang.. Nak berlari jer keje die..

 Dah bontot tu mengadap ke kamera pulak..

Sebelum ke Kuta Beach ke Hard Rock Hotel dulu..

Hoii bahaya2..

Eh eh kereta kuda.. Macam best jer.. Macam nak naik jer.. Hahaha Tak payah baik simpan duit shopping...hehe

Raiisah dan Daddy..

 Raiisah dan Mummy..

 Erkkkk!
Kiteorang sampai pagi jadi tak ramai orang.. Orang cakap nak datang sini kena pagi kalo datang petang or malam beratur nak gambar.. Nasib akak datang awal pagi sampai terus ambik gambar terus ke Kuta Beach..

Di Kuta Beach..

Tak boley swimming di sini kawasan bahaya..

Kat sini awal pagi dieorang akan bersihkan pantai..

 Sedang mencari port baik untuk lepak..

Satu kerusi kena bayar ok 15,00rp.. Haihh Bali kan semua pon kena bayor..

Entah apa tak kena tah masa ni..

Mummy nak mandi laut.. Ok nanti mummy bawak.. Raiisah berani ker?? Berani.. eh ehhhhh...

Baru nak lepaking, tak sampai 20 saat sekali dekat 15 orang dok datang kat kiteorang tanya "Buk mau massage kaki, Buk mau urut badan, Buk mau beli ni , Buk mau ikat rambuat anaknya" Hoii ko tak ke stress ke kat situ dengan buk sana buk sini.. Aku ngan Affan baru nak feeling2 depan laut dah stress..hahaha

Ok2 bagi mood Raiisah stabil dulu.. Bagi die pijak pasir..

Uwaaa... eh belum apa2..

Takut mummy.. Tak suke beach.. Lol macam tu pulak..

Ok2 mummy pegang tangan Raiisah..

Tu la laut Raiisah nak mandi laut tak.. Tak nakkkk.. dah tak nak pulak..hahaha

Cantik jugak pemandangan pantai Kuta ni.. Ok la sikit nak bandingkan dengan Patong Beach tu..

Tengah menangis masa ni..hahaha Berpaut kat kaki daddy..

 Sekali..

 Ombak kuat laa.. Dengan aku2 sekali kain basah..

hahaha Tak boley bla masa ni.. Daddy laju2 tarik Raiisah..

Dah macam tu ghupenya daddy angkat Raiisah.. Matsalleh tu gelak je tengok Raiisah menjerit-jerit dengar bunyi ombak...hahahaha

Daddy tengah pujuk masa ni..

 Nampak die punye takut sampai peluk dadddy macam tu sekali..

Alaaa cian die takut yeerr..

Pastu Pak Buda bawak kami ke pantai Kudeta.. Kereta kena check takut bawak bom..hehe

 Haa sini kerusi die ok la sikit.. Baru la best nak feeling2 romantika..

 Sekali ada anjing la.. =____= Potong stim.. Bali ni banyak betol hanjing!

Ingat nak bagi Raiisah mandi air laut..

Dah tengok anjing pon mandi sekali huh terbantut..

Ok kite cuba lagi..

Ok Raiisah cube pijak pasir..

 Tak nakkkkkkkk!!! Eee pengeli sungguh la die ni.. Die punye tak nak pijar pasir macam apa jer..

Nak bagi happy.. Tak menjadi...

 hahahaha Nampak die ponye takut tu macam mane..

 hahahhaa Raiisah Raiisah..

 Langsung tak nak turun..

 hukhukhuk!

 Kaki hitam..

 Kena mummy dukung baru nak gelak.. Kalo tak nangis sesajer..

Yeaaa kembali ceria..

 Sayang Mummy!

Buah hati mummy ni...

 Bagi die gelak dulu..

 Ok mummy pulak nak cube bagi Raiisah berani pijak pasir..

Eee yeekkk!

Ok tak menjadi..

Oh Mummy ku kenape bawak ku di sini!

 Drama sungguh!

 Uuwaaaaa... Hambik ko Celine Dion terus suara tu..hahaha

Ok la sian anak mummy jom la kite balik..Dari sampai nak balik nangis jer.. Tak suke pantai yer.. Ok takper nanti mummy bawak ngi PD yer mesti Raiisah tak nangis..hehe

Last2 gambar bertiga..hehehe Nak pulang dah..

Selagi tak keluar dari sini selagi tu die melalak.. Ombak kat KuDeta beach ni kuat sangat...

Dalam kete terus diam.. Sempat berborak ngan Pak Buda..hahaha

Sampai bilik siap2 mandi packing barang kol 12 checkout..

Raiisah dah  gelap..

Puas hati stay kat sini.. Layanan dieorang titop..

Nak ngi luncheon.. Mata dah start sakit pagi tu.. Cakap ngan Pak Buda nak lunch kat Nasi Pecel Buk Tinuk..

 Sekali Pak Buda bawak kat sini RM Ayam Bertutu Pak Man.. Pon boley jer..

Tengok menu macam biaser jer tak banyak sangat pilihan..

 Nampak Raiisah pantang tengok nasi ngan mangkuk laju tangan die..

 Sambal die perghh pedas..

Bebek Betutu Goreng.. Ambik 1/2 ekor 65,00rp.. Sedap la pulak rugi tak ambik sekor..

 Sup Jukut Ares.. 18,000rp..

 Sate Lilit 24,000rp.. Sedap rase macam otak otak..

Ok jugak makan kat sini.. Tempat die biaser2 jer macam gerai tomyam kat KL..hehe

 Pas makan Pak Buda bawak kami ke sini..

 Shopping souvenir untuk family & kawan2.. =)

T-shirt kat Bali dah cantik2 takdela busan nak beli asyik2 I LOVE BALI.. Design pon lawa2 sampai pening nak pilih.. Kain ada 2 jenis.. Kalo murah kureng la sikit kualiti die..

Abis 800,000rp kat sini..total duit kite dalam 200 hengget..

Dah jom ke tempat lain pulak..

Kat sini la dulu kena bom.. Beribu yang mati..huhuhu Kat sini sempat la shopping baju Raiisah ngan aku..

Pastu ngi Bali Surf Outlet.. Outlet dieorang gempak macam bukan outlet kite..hehe Barang cantik2 kot murah pulak.. Murah bukan sikit banyak okey..

Affan nak cari seluar mulanye sekali tengok kasut tak jadi..

Dah macam Raiisah dah b ni.. Suke la tu tengok kasut sampai kepam2 mulut tu..hahaha

Raiisah tido masa ni.. B cepat pilih kasut kang terlepas flight kang.. =P

Ontheway nak ke airport.. Kol 5 dah kena checkin..

Dah sampai airport.. Ni la Pak Buda.. Ganas tak ganas tak..hahaha Pak Buda ni muke je nampak ganas tapi bile dengar suara alahai lemah lembut orangnya.. Terima kasih ya Pak Buda sepanjang 4 hari bawak kami jalan2 di Bali..

Sapa nak guna khidmat Pak Buda boley call atau sms nombor ni.. 006281338798755 Pak Buda.. Lagi senang korang sms jer die kalo call takut Pak Buda tak dengar sangat.. Jadi sms jer lebih mudah.. =)

Buibui Bali nanti umur panjang kami ke sini lagi..

Kasut tu kan baru beli jadi kena pakai dah tak space nak letak dalam beg semua dah full..

Ada masa isi borang imigresen..

Sementara menunggu daddy isi borang..


Ingat duit dah abis tanya Affan ada duit lagi tak.. Affan kata ada jadi beli makanan kat sini nak abiskan duit..

 Oder prata..

Comel jer sosej die.. Suke Raiisah makan..

Dapp Sausage prata ni..

Dah tak tau nak beli apa tinggal ni jer..

Sementara menunggu flight... Masa ni dah terperasan Umi Aida.. eh satu flight ngan die.. hehehe Tapi tak nampak pulak Erra Fazira ngan Erma Fatima.. Ingat Umi Aida balik dulu ke.. Tau dieorang ke Bali perasan instagram Umi Aida..

Affan lak masa checkout lupe nak ambik seat untuk Raiisah.. Sekali steward tu tanya nak bassinet tak.. Mestila nak..hehehe Bassinet ni untuk baby yang berat 11 kg ke bawah..

Affan ambik ikan masak tomato.. Dapp jugak.. Teringat kes Chef Wan pasal nasi lemak telanjang..hurmmm betul jugak cakap Chef Wan tu dulu naik Mas mewah makanan die siap bagi cokelat ferrero rocher sekarang Kit Kat jer dik nun.. Affan kata Mas sekarang dah bankrup..hahaha Jahat Affan.. ;P

Aku ambik spaghetti carbonara.. hurmmm tak sedap biaser ajer..

Kek tu jugak yang sedap..hehehe

Alhamdulillah dalam kol 10 lebih kami sampai..

Hekhekhek dapat jugak bergambar ngan Kakak Erra walaupon die tak makeup tetap cantik.. Affan siap puji2 lagi cantiknye huny Erra tu.. eh baru tau ke die cantik.. hahaha Tula b tengok die tak makeup pon cantik dah la tinggi.. Sama tinggi ngan Affan kot...

Ok abis sudah cerita ulangtahun perkahwinan kami yang ke 3.. Harap korang enjoy membaca..gitew..hehehe

Ok la mesti ada yang tanya kos nak ke Bali kan.. Macam flight aku tak sure brape sebab kiteorang pakai staff Mas tiket free.. Rasenye kalo nak ke Bali naik MAS dalam 300-400 tak silap aku la tapi  korang leh ngi website MAS  boley check kat situ.. Kena rajin check mane tau dapat murah dari Air Asia.. Tapi kalo nak murah lagi leh tengok kat Malindo Airlines

Kami stay di Legian Kriyamaha Villa ambik yang ada private pool 4 hari 3 malam rm1200 di booking.com.. Nanti masa booking boley request nak setup bilik for honeymoon or anniversary..

Budjet nak ke sana bawak jer dalam rm1500 dah cukup sebab kat Bali takde apa sangat pon nak shopping.. Simpan duit untuk makan jer la kalo nak shopping barang pon souvenir jer la.. Tapi duit rm tu korang tukar siap kat Malaysia la senang kalo tukar sana mahal sikit.. Hari tu aku tukar kat Midvalley jer masa tu RP tengah turun dapat 2.7 uolsss murahkan.. Sekarang tak silap aku dah naik 2.8.. Ok tu jer la yang aku nak kongsikan.. =)

piece : kathyjem