Semalam berbuka Mee Kari..mak mertua yang masak semua ni..saya tolong potong fish ball dengan tukang golek2 ayam goreng jer..Oh sirap bandung tu saya yang buat..hihi tu je la yang aku buat pon..baikkan menantu hantu macam ni..baik la sangat... *mata ke bawah mulut terjueh
Punye la haus petang semalam..ko buka jer bergelas-gelas minum sirap bandung..sampai kembung perut minum..Pastu nak makan mee kari dah tak larat..tengok sayur togeh fobia sebab hari tu ganti puasa makan mee kari taruk togeh terus tangkap kepala dengan errkk erkk, angin satu badan..sampai MC la dibuatnya..hehehe..so buka semalam togeh tu pandang sebelah mata jer takut punye pasal..padahal feveret kot sayur togeh tu..eh sayur togeh pon boleh jadi bahan cerita dalam blog..kakaka Ni namanya asal taip..
Minggu ni stay rumah mak mertua..so bertabah la ulang alik dari Kajang ke Pantai Dalam..huhuhu Tak leh membebel lama2 kerja tengah meninggi macam gunung..Ok bye!
Eh eh ari ni nak buka apa ek?? nak masak apa ek?? takde idea nak masak apa hari ni?? Tah sempat tak idak sampai sebelum buka ni..faham2 jer jalan dari Pantai Dalam nak ke Kajang macam mane..fttttt ~~
piece : kathyjem
Klik Yer!! Mekasih...
Monday, June 22, 2015
Thursday, June 18, 2015
Sahur Burger Je..
Kunci jam pukul 4.45 sebab nak masak burger jer kan..Bulan puasa ni kita disuruh melewatkan sahur sebelum hampir waktu fajar..Tapi jangan lewat sampai langgar ke waktu subuh dah la ye..Kang tak puasa pulak hari tu..
Bangun jer terus zazzz zazz depan dapur..nasib la burger..kalau masak lauk pauk aku rasa pukul 4 kot dah kena bangun..hehehe..takper la sahur besok makan nasi pulak..ermmm nak masak ikan masin dengan bawang, letak sikit cili padi untuk sahur esok..cisss! kecuq liur pulak cakap ikan masin.. =P
Ghuper buruk rasa boleh termimpi-mimpi 4 hari 3 malam tau sebab sedap sangat..Ekelehhh puji diri sendiri tahap nak tumbuk muka hang tau tak..jangan nak poyo sangat puji diri sendiri naaa..burger je pon..lain la masak lobster ker..
Ok la dah waktu lunch nak tidur jap..Bulan puasa ni balik pukul 4.30...ishhh napa 4.30 tahun lepas balik pukul 4.. hukhukhuk..Nak balik pukul 4......................... tak nak balik pukul 4.30....... T_T
piece : kathyjem
Wednesday, June 17, 2015
Last Lunch Sebelum Bermula Bulan Berpuasa Esok!
Hi geng kat belakang tu..besok kita puasa..jangan ada yang buat2 ter lupa pulak dan ponteng puasa yer! sekeh kepala sorang2 nanti... =P
Jimat duit tengahari tadi..hehehe..Nasi tomato dan nasi ayam di sponsor dari Anne..Thank you Anne..
Aiskrim potong pulak sponsor dari Kak Aiza..bersusah payah Kak Aiza cari aiskrim kat Bangsar...Yang kuning tu aiskrim cempedak..first time makan aiskrim cempedak, pelik pulak rasa tapi sedap jugak..apa2 pon aiskrim kacang merah paling win sekali, tak boleh kalah kesedapan perasa kacang merah..
Sedap giler kot nasi tomato ni..ayam masak merah dia rasa complete abis dengan pekatnya dengan manisnya terbaik!
Kek lemon cheese ni di sponsor oleh Kak Min..secubit jer telan sebab kenyang sangat..mau tak 2 batang aiskrim aku bedal..tak mampu dah nak makan kek tu..
Ok korang jangan lupa niat puasa esok...ready tak?? jangan tak ready yer..WAJIB okey! puasa itu adalah satu kewajipan bagi umat Islam..Ha niat puasa ingat tak?? tak ingat boleh tengok niat puasa kat bawah ni..pastu time sahur nanti banyak makan untuk bekalan sepanjang hari..dan paling penting minum air kosong banyak2..okey tu jer..
Bacaan Doa Niat Puasa Ramadhan Selama Sebulan Dan Niat Puasa Harian..Sebelum tidur niat siap2 naa..
Akhir sekali, Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Al-Mubarak..
piece : kathyjem
Tuesday, June 16, 2015
Jumpa Kawan Baik Zaman Sekolah
Senang jumpa kat Nu Sentral boleh naik LRT..Tak sampai 10 minit sampai..kalau naik kereta alamatnya berjinggut la sampai..dah la hari Jumaat sure2 jalan jem tak hingat..Iza dengan Mirza pon naik LRT pegi KL Sentral..
Petang sebelum nak gerak balik alihkan kereta kat basement B1..selalu memang park kat B2..B2 ni kalau pukul 9 kat atas seram sikit..Bukan seram sebab orang sebab hantu..eee kakut..hehehe..Jadi nak selamat park la kat B1 ada pak guard..
Janji kol 6.30 ptng sampai KL Sentral sekali kol 6 dorang dah sampai dulu..aku yang dekat jugak yang terhegeh-hegeh macam kura2 nak sampai..Roger dorang, dorang kata dah sampai tengah minum sat kat Teh Tarik Place..suruh aku chop tempat kat restoran Melur & Thyme sebab aku kan puasa..cakap dengan dorang takperla kita naik sekali la..Sekali dah sampai Teh Tarik Place tak jadi nak buka puasa kat Melur & Thyme, buka sini jer la janji makan..
Dari kiri Mirza, Iza dan tuan blog..
Mirza ni kawan baik aku dari form 2..nak masuk form 3 dia pindah ikut parents tinggal di Labuan..walaupon duduk berjauhan hubungan kami sebagai kawan baik sangat kuat..walaupon jauh tetapi dihati..giteww...zaman tu mana ada handphone canggih2 whatsapp facebook bagai..hanya utus surat la mengubat kerinduan kami berdua..
Sampai la kami form 4 baru kami bertemu setelah hampir setahun lebih tidak berjumpa..Ingat lagi masa tu tengah cuti sekolah dan bulan puasa kalau tak silap..aku berkerja sebagai sales girl di Bukit Jalil..kira macam ala2 karnival beli belah raya la masa tu..sementara nak tunggu sekolah bukakkan, kerja la part time dapat la sikit2 duit nak beli baju & kasut raya..zaman sekolah dulu memang aku suka berkerja, pantang cuti sekolah mesti nak kerja cari duit sendiri...sebab masa tu gaji abah bukan banyak sangat nak beli kiteorang macam2, tak mampu..so dengan bekerja part time ni la dapat kitaorang beli sikit2 untuk keperluan raya..
Sampai2 dorang tengah makan roti..segan2 pulak nak makan depan kita..makan jer la kita tak kisah pon awak..nampak korang terus jadi kenyang..hehehe Zaman sekolah memang panggil awak kita awak jer..tak pandai panggil aku2..kalau panggil aku macam kekok pulak rasa..wahh baiknya i masa tu.. =P
Dah nak dekat masuk waktu Maghrib baru oder makanan..tu pon tak tau nak oder apa sebab tak rasa macam nak makan sangat..kenyang sebab tengok kawan2 masa zaman sekolah depan mata..Sebab lama sangatkan tak jumpa..
Azan maghrib jer terus minum air pastu sambung borak sampai la Iza tegur.. "Kathy makan cepat kembang dah kwetiau kungfu awak tu...hehehe Baik kita makan sekarang, lupa nak makan boleh.. =P
Natural beauty tanpa makeup tebal..jeles tengok kulit muka dorang ni..Lagi2 si Iza Apex..tengah pregnant kot..tak nampak macam orang pregnant..tengok perut baru tau die pregnant..hehe
Iols jugak yang makeup tebal macam opera cina..bahahaha..
Lepas makan sambung cerita kenangan2 lama terus kami pon pulang..
Sebelum pulang..gambar kenangan lagi..bersama Mirza..
Bersama Iza Apek..kenapa panggil Iza Apex? sebab zaman sekolah muka Iza ni macam cina amoii..putih melepak..cuma dah mak2 ni muka berubah jadi Siti Nurhaliza pulak..eh..hahaha Ingat lagi masa zaman sekolah teruja gile dengan kecantikkan Iza..Nak cantik macam Iza Apek jugak, muka putih bersih..Iza Apex ni zaman sekolah orang panggil dia klon Siti Nurhaliza..
InshaAllah bulan puasa nanti kita jumpe lagi tau..buka puasa makan steamboat ok..telan-telan air liur teringat steamboat..dah lama tak main bakar rebus2 ni..hehehe Eh ajak Ariza dengan Diha sekali tau..dorang tu pon lama tak jumpa..Last jumpa dorang masa birthday anak Iza Apex dekat The Mines tahun lepas..lamakan..
Eh Iza menyorok pulak..Kat depan pintu masuk toilet pon jadi bergambor..lepak dengan kita ni tak sah kalau tak bergambar..Mirza boleh geng dengan kita kaki gambar dan kaki menangkop gambor.. Iza die kureng sikit nak pose2 model ni..Dulu zaman sekolah langsung tak nak bergambar..Bile ajak bergambar jer Iza Apex lari2 takmo..Sekarang dah suka sebab selalu kena paksa bergambor dengan Mirza..hehehe
Cepat Iza kita nak ambik gambar baby bump awak..cepat pose.... Tak nak la awak maluuuuu...alaa takper kenangan kenangan cepat laaa.. >_<
Tomei2..alaaa tak nampak perut..sajer dera ibu mengandung..kikiki
Kasi sikit nampak perut tu..Haa baru la nampak baby bump..Alhamdulillah Iza mengandung anak yang ke-2..First perempuan, dah berumur 4 tahun, harap2 nombor dua ni boiboi la kan..Amin..InshaAllah..Kita doakan awak dan baby sentiasa sihat..
piece : kathyjem
Monday, June 15, 2015
Sakit Lain Macam..
Salam semua..lama tak update blog..hari ni MC setelah sekian lama tidak sakit..tahun ni adalah kali pertama saya MC..eh macam tak caya tahun ni kali pertama aku MC.. *lompat katak, yeaaa..eh suka pulak dia..hahaha..mesti la..kalau ikutkan tak nak langsung MC tahun ni tapi tadi memang tak larat giler kot nak mengadap PC pagi tadi..kepala weng-weng..
Al-kisah macam ni..Pagi tadi bangun sahur..panaskan Mee Kari yang mak bekalkan semalam..Dah selesai makan rehat jap sementara tunggu subuh..lepas solat semua tu, siap2 terus pergi kerja..Sampai ofis ok lagi..dalam kol 9 lebih kepala dah start lain main..Rasa macam nak hentuk2 kepala kat dinding pon ada..dah lama tak sakit kepala macam ni..dengan angin errrk errrkk keluar dari mulut lagi la bertambah sakit..jap2 lari pegi toilet, rasa macam nak muntah tapi tak muntah..tak leh jadi ni kena minum air kosong..elok jer minum terus lari2 pegi toilet uuuweeekkk..abis makanan sahur tadi keluar.. =____=
Makanya batal la puasa..takper tinggal satu hari jer, besok boleh ganti.. Lepas dah muntah ingat dah ok la sekali tak ok jugak..kepala makin sakit dan sakit..pening dia tak tahu nak cakap..Aku syak mesti makan Mee Kari masa sahur tadi tu..letak pulak sayur togeh dalam mee kari tu lagi la kan..sayur togeh kan berangin..ermmm silap patutnya makan roti jer pagi tadi..aku ni badan banyak angin silap makan sikit mula burrrppp burpp macam orang tengah urut badan keluar angin tu..
Disebabkan tak tahan kepala ni sakit and still rasa loya turun bawah ngi klinik..mintak doktor ubat..doktor bagi MC suruh berehat..sebab kalau dok depan PC pon takleh buat apa, nak terlentuk jer kepala ni..baik balik tidur kat rumah bagi kepala ni rehat sikit..dalam perjalanan nak ke rumah pon bawak kereta terhuyung hayang, kiri kanan..mata rasa kabur2 jer..doa dalam hati banyak2, jangan la apa2 jadi..dah la baru lepas hujan masa tu..sampai rumah makan ubat teruss zaazzzz tidur..bangun2 lapar nak makan nasi ngan sambal ikan..terus kentung kentang kat dapur..gigih sakit2 ni pon masak..teringin nak makan sambal ikan punye pasal..
Ok la baru nak makan..bye2..harap2 besok boleh pergi kerja dengan sihat..amin.. =)
piece : kathyjem
Wednesday, June 10, 2015
Video Percutian Dah Siap!
Video percutian kami di Cherating, Pahang sudah siap..meh la tengok..3 hari 2 malam tau baru siap edit tau..hahaha Rugi tak tengok.. >_<
Thanks Meor bersusah payah mengedit video Cherating kami..Siapa-siapa nak cari video editing, nak masukkan lagu atau trim gambar video murah dan berpatutan boleh contact Meor 019-389 2527..Nak suruh Meor ambik video pon boleh..semua pon boleh..hehehe
piece : kathyjem
Thanks Meor bersusah payah mengedit video Cherating kami..Siapa-siapa nak cari video editing, nak masukkan lagu atau trim gambar video murah dan berpatutan boleh contact Meor 019-389 2527..Nak suruh Meor ambik video pon boleh..semua pon boleh..hehehe
piece : kathyjem
Tuesday, June 9, 2015
Sakura Mask Paling Mujarab!
Dah masuk 30an ni kita mesti perlukan supplement tambahan untuk kulit kita kan? Sakura Mask ni paling the best untuk korang pakai sebab ia umpama Kolegen untuk kulit kita..Nak minum produk2 kolegen ni dah malas la..Jadi tepek Sakura Mask ni la nak bagi bantuk kulit cantik balik setelah seharian muka terdedah pelbagai bahan kimia, radiasi & pendedahan cahaya matahari..
Sakura Mask ni sesuai untuk semua jenis kulit, bukan hanya untuk muka ajer kat bahagian lain pon boleh..Kat bayi pon boleh..fungsi dia menyegarkan serta melembapkan kulit, mengurangkan bekas jerawat, mengecilkan pori-pori, mencerahkan dan menghaluskan kulit wajah, mengurangkan dan mencegah kedutan pada wajah, mengeringkan jerawat, mengurangkan kemerahan dan ruam pada kulit, untuk kulit terbakar pon boleh guna jugak, sapu kat bahagian selulit untuk kurangkan selulit pon boleh, dan merangsang pembentukan kolagen, anti penuaan, anti radang, anti-septik dan anti-fungal..haa macam2 fungi dan kebaikan Sakura Mask Seqy Beauty ni..
Senang sangat nak pakai..Just picit botol Sakura Mask tu then apply kat seluruh muka macam pakai krim biasa tu..Die sejenis macam air jer takde bau pon..lepas apply kat muka sejuk jer rasa..
Botol dia pulak jenis bila picit takde la terlebih picit botol jadi comot ke apa..Picit sekali jer boleh apply satu muka..
Sapu kat bahagian pipi..
Dan seluruh bahagian lingkaran mata..rasa2 mata macam panda sesuai sangat pakai Sakura Mask ni sebab dia boleh menghilangkan lingkaran hitam bawah mata..
Tak payah tunggu muka keras kejung baru nak pi cuci..Tunggu dalam 15-20 minit dah boleh cuci dengan air..Sementara nak tunggu basuh boleh pi sapu sampah, sidai kain, tengok tv pon bisa..hehehe Tu yang best pakai Sakura Mask ni sebab dia bukan macam kebanyakkan masker yang ada kat pasaran yang jenis pakai kat muka takleh nak senyum gelak bercakap sebab takut jadi crack dan pecah2 jatuh atas baju..ooo tidak tidak..Sakura Mask bukan macam tu..
Paling suka lepas pakai Sakura Mask ni kulit muka halus dan licin..Pori-pori makin kecil..Cakap banyak tak guna korang kena beli dan cuba, baru tau..hehehe..
Muka rasa fresh giler dan agak pinkish..Tak caya tengok kat bahagian pipi kita tu...behehehe Syok sendiri la pulekk..Baru 4 hari pakai dah nampak perbezaan kulit muka..
Sebotol Sakura Mask ni hanya RM110..Kalau korang nak beli boleh check kat website Seqy Beauty dan instagram Seqy Beauty
Subscribe to:
Posts (Atom)































