Hai semua..hari ni takde mood langsung..why laaaaa.. -___-
Selalu setiap pagi mood aku membuak-buak kegembiraan kecuali dah masuk petang la..Pagi tadi hantar Raiisah pergi school pon dah macam apa tah mekcha pagi tadi..
Raiisah sejak2 akhir ni mood dia sangat la mengada-ngada..kadang mood happy terlampau, kadang sedih tanpa sebab, kadang tu menahan jer kemarahan mummy yang meluap-luap ni..Dari last week setiap pagi nak pergi school ada jer drama air mata membasahi lantai..sekarang ni kalau kejutkan dia bangun pagi mesti nangis2 tak nak pergi school..buat2 baring la, buat muka sedih la..
Suruh breakfast tak nak..bagi oat pon tak nak sebab Raiisah setiap pagi dia suka makan oat letak susu pekat tak pon bagi makan roti..sekarang tak nak dah oat bagi roti pon tak jugak..Masuk kereta muka monyok..
Bila sampai depan pintu masuk sekolah nak berdukung tak nak jalan..bayangkan keadaan mummy macam ni dukung Raiisah naik tangga..uwaaaa..bila sampai depan pintu masuk school menangis-nangis, menjerit tak nak pergi school...tak nak school..nak balik nak balikkkk..nak nenek...nak mummy nak daddy, nak balikkkkk..sampai aku turun tangga pon dengar dia menangis nak balik..pujuk2 sebelum tu pon tak jalan..lagi aku pujuk lagi la dia menjerit sekuat hati, kadang tu mummy tahan jer nangis sebab tengok Raiisah menangis macam tu..ye la mak mana yang tak sedih tengok anak menangis macam kena dera kan sebab dah biasa tengok dia happy je setiap pagi..laju2 mummy keluar kang teacher Raiisah perasan mummy nak buat drama air mata kat situ..
Sampai office mesti dapat whatsapp dari teacher Raiisah "Puan Raiisah nangis dari tadi, asyik sebut nak balik, nak mummy"... Bayangkan situasi dia setiap pagi macam ni, sekarang ni..ontheway nak pergi kerja pon susah hati sebab dalam kepala dok terngiang-ngiang dengar suara anak menangis tak nak pegi school..ada gaduh ke dengan kawan ker??..rasanya tak kot, Raiisah jenis suka berkawan..
Ni pagi tadi teacher Raiisah whatsapp bagi tau Raiisah dari sampai asyik menangis jer..Bagi roti tak nak, makan pon 2 keping biskut jer pastu dah tak nak sebelum ni bab makan dia la yang paling suka sampai teacher marah sebab time belajar makan dalam kelas..hehe..kadang tu sampai teacher kena sorok beg Raiisah sebab asyik mengunyah je kerja dia..dah sorok beg pon dia boleh tahu teacher dia sorok kat mana.. hebat sangat deria bau Mekcha ni..hahaha Dah terbiasa duduk ngan nenek dia 24 jam mengunyah macam tu la dia..mulut sentiasa nak ada makan..hehehe

Ni kalau ingat balik kelakar..pernah teacher dia hantar gambar muka baru lepas kena marah sebab makan dalam kelas..teacher pon kesian tengok dia buat muka seponsen bagi la makan 2 biji karipap yang atuk dia bekalkan..lepas makan 2 biji karipap makan lagi kuih talam seri muka sebiji..hehehe Raiisah Raiisah..bab makan dia la paling berhantu, kadang tu sampai roti kawan dia pon boleh bantai makan, tapi hak dia punya kedekut..hahaha Tak nak kongsi dengan kawan2..hat dia makan sorang2..jenuh ajar dia, Raiisah kita makan kena kongsi2 baru la sharing is caring..Nanti dah ada adik kongsi sama2 jangan kedekuitt okey..
Ke Raiisah rindu kat atuk ni..Atuk Raiisah takde sekarang ni kerja kat oversea..sebulan dah atuk dia kerja kat sana..maybe dia rindu kat atuk.. Kadang kat rumah mak selalu dia panggil2 atukkk, atukkk..saaaaayanggg bucuk atuk! dialog ni selalu Raiisah sebut kalau bergurau dengan atuk dia..alaaa mummy nak keluar air mata ni.. T__T
Bayangkan dekat last 2 weeks dia macam ni, nangis2 tak nak pergi school..susah hati betul Mekcha sekarang macam ni..ni pon Raiisah baru lepas baik demam..
Kenapa macam ni Raiisah? selalu Raiisah happy je nak pergi school malam sebelum tidur Raiisah mesti excited nak pegi school lagi2 tengok mummy tengah gosok baju uniform Raiisah.. T_T
Teacher Raiisah cakap maybe Raiisah macam ni sebab nak dapat adik..perangai dia berubah jadi mengada-ngada, jadi manjer, makan pon tak lalu, sebelum makan cium2 dulu bau kalau tak kena dengan selera dia memang dia tak makan..nasi sekarang ni pon dah tak nak makan sebelum ni memang hantu nasi..setiap kali teacher dia suap nasi dua kali tambah..sekarang kat sekolah memang dia tak makan nasi dah..waktu petang bila ambik dia teacher dia mesti mengadu.. "Puan Raiisah tak nak makan nasi, dia makan biskut kering ngan roti..tu je yang dia nak sekarang ni..takper la janji dia nak makan..kat rumah malam2 aku paksa dia makan nasi, ada la 5 6 suap pastu dah tak nak..kadang tu langsung tak nak..susu pon dah tak nak minum sangat..dia suka minum susu kotak sekarang ni..
Fikir sangat pasal anak makan epal sebiji pon tak abis..rasa macam nak baring je depan pc ni.. -__-
piece : kathyjem