Klik Yer!! Mekasih...

Monday, July 24, 2017

Pangkor Sandy Beach Resort part 1

Fuhh update jugak entry Pulau Pangkor ni..Ok cerita straight to the point..Aku dengan Affan memang plan nak bawak Raiisah dengan Afif ke pulau..Kira ni first time la ni bawak Afif pergi pulau since dia pon dah 8 bulan berani sikit la nak bawak jalan jauh..Dah alang2 aku cuti raya lama, ni la masa beristirehat dengan family kecik kami..giteww..

Hari tu masa pergi holiday dengan manjers dekat Melaka Affan tak dapat join kerja..lagi pon dah lama tak berholiday dengan suami dan anak2..nampak perkataan anak2 tu, coming soon anak anak anak anak..hahaha huih seram..

So hari raya ke 3 kami bertolak ke Pangkor..sebelum tu stay kat Teluk Intan kami singgah beraya di Tangjung Malim..So bermalam la kami di Teluk Intan sebelum pagi esok bertolak ke Pangkor..Kalau ikutan aku nak stay Pangkor Island Beach Resort, tapi sayang tarikh yang kiteorang nak pergi tu sudah penuh..Mujur Pangkor Sandy Beach Resort masih ada kekosongan..so kiteorang stay 3 hari 2 malam..

Lama gile tak mai Pulau Pangkor..last aku jejak kat sini tahun 2006, masa tu ada company trip, company lama..gile lama kan..banyak dah perubahan kat Pulau Pangkor ni..

Masa ni kat Teluk Intan..Pagi tu lepas checkout kami cari breakfast..Affan teringin nak makan Mee rebus Mastan Ghani..Ya ampun lama sungguh tak makan Mee Rebus Mastan Ghani ni..siapa pergi Teluk Intan wajib makan mee rebus ni dengan rojak dia ok..terbaik kot..tapi kiteorang makan mee rebus je, nak oder rojak macam tak mampu pulak..yerla dah biasa perut ni sebulan puasa..

Dalam kol 11 lebih macam tu kami sampai di Jeti Lumut..

Ada orang tu excited naik boat..nak besor ni bawak jalan senang sikit, banyak dengar kata..

Adik pon excited jugak ke..masa ni tak ramai orang lagi naik, so sempat la snap 1 2 keping kat atas boat..tak lama kejap je, panaihhh..elok dalam beberapa minit kami masuk duduk balik, tu dia penuh atas boat orang dok ambik gambar..

Duk sebelah pintu, keluar masuk keluar masuk orang nak bergambar atas boat..aircond pon dah tak rasa..balik tu dah tau kiteorang dok bawah sejuk sikit..

Setengah jam lebih jugak la perjalanannya..

Dari jeti nak ke Sandy Beach Resort tak jauh pon..dalam 10 minit sampai..naik van, tambang RM10 untuk 4 orang..

Kiteorang dah book siap2 kat Trivago..dapat murah compare booking.com dengan Traveloka..3 hari 2 malam dapat dalam 5++ sekali dengan breakfast..Korang kalau nak hotel murah boley try booking kat Trivago, murah dan berbaloi..Aku siap request nak chalet depan laut dan katil King..senang Raiisah dengan Afif tido atas katil sekali..

Ini budak tak boleh kena tinggal sikit, mula la teriak..Afif sekarang ni manja terlebih, tak leh langsung aku tinggal 1 saat, mula la melalak..nak pergi toilet shi shi pon tak dan..dia tak boleh aku hilang, daddy hilang takper jangan mummy..yerla anak mommy kan, kepit je bawak ketiak mommy..

Amboii bang kemain panjang kaki menjulur ke atas..

Bilik air ok la boleh sumbat 4 orang..hehehe

Pemandangan bilik dari pintu..depan tu laut..petang karang ke situ ye, kasi rehatkan badan dulu..

Kakak yang manja sejak ada adik ni..kita layan adik dia lebih sikit mula la, mummy saya sayang mummy, mummy love u, mummy saya nak toys, mummy saya nak tengok kartun..ada je nak alih perhatian kalau mummy dukung adik..

Adik jeling apa tu??

Lepak rileks2 dulu, petang sikit baru terjun..

Tapi memang puas hati la chalet yang kami tempah ni..nak kata besar boleh la takde la besar sangat..untuk family kecik macam kami ni ok la ambik chalet macam ni..kalau family ramai kena ambik hotel depan swimming pool..

Usha2 pantai dulu, hirup sikit udara laut dulu..besok baru berenang-renang ke tepian, bersakit-sakit dahulu, bersenang-senang kemudian..tibe2 ayat peribahasa pulak keluar..behehe >_<

Daddy dan Afif..besok besar boleh main bola sepak dengan daddy atas pasir..

Muka minta nasi..Lunch kiteorang makan kat situ..oder nasi putih, ayam sweet sour, sup sayur & telur dadar..mencari2 gambar makanan, tak jumpa pulak dalam phone..ke dah terdeleted..semua sedap kecuali sup sayur dia kureng sikit..macam air letak sayur campak2 dah siap..hahaha

Lepas makan tengahari, bawak anak2 tidur dulu, petang baru bawak dorang mandi pool..

Kakak seperti biasa, di situ je dia berani..dalam sikit menjerit..menjerit di dalam kolam bukan Mekcha la tu..ingat nak masukkan Raiisah kelas swimming la, nak bagi dia hilang fobia dengan air laut, pool segala mak nenek kolam2 ni..

Adik jugak rileks..daddy dia bawak ke mana2 rileks je tersengih-sengih..mula2 masukkan dia dalam pool ingat melalak macam kakak dia..rupanya tidakkkk..macam ni la anak mummy..

Raiisah punya takut adik dia lemas, jatuh..jap2 pegang adik dia.."Mummy adikkkk".."Mummy nak jatuh"..ye adik takda apa2, jangan risau. mummy ada ni..dia takut adik dia tergolek..meckha mekchaaa..

Sampai tak bernafas Afif dibuatnya..

Adik rileks je terjelir lidah sambil kocal-kocak air..Raiisah masa baya Afif ni jangan cakap la dia punya melalak takut dengan air..macam nampak hantu tengok swimming pool..

Terpaksa tutup badan daddy yang sado tu..hehehe

Setiap kali adik dok tepi main air, setiap kali tu la Raiisah datang menyelamatkan adik dia..

Lama gak la budak kenit dua orang ni berendam..esok pagi kita main air laut pulak naa..hari ni kasi puas mandi pool..

Malam tu kami dinner simple je, tah rasa macam kenyang lagi..Affan pon rasa macam nak makan simple2 je..mujur depan hotel kami ada kedai2 makan, kedai runcit..dapat la beli jajan2 untuk kudap-kudapan malam tu..

Amboii dik sedap sangat ke biskut tu..sampai juling2 mata dapat makan..

Wajah Afif yang sentiasa happy bila ada makanan di mulut..

Makan sambil ltengok tv..

Malam tu tak buat apa sangat pon..lepak2 jap kat luar. pastu balik ke bilik sambung makan dalam bilik pulak..

piece : kathyjem

1 comment:

ita citot said...

Wahhhh seronoknyeee... Nanti share lagi info ye. Bole buat panduan nak g pulau lps ni. Hehehee...

Cantek handbeg kathy. Beli mane? ;)