Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, February 27, 2014

Arabian Nights SYABAS

Lamanye tak update.. Ari ni baru free sikit.. 2 3 ari kelam kabut kat ofis dengan masalah air sana sini dengan akunye bercuti ngi wedding ila kat Kedah..Baru ni ada kesempatan nak update blog.. =D

Ok la tak nak membebel panjang mai aku kongsikan kegembiraan kami menyambut Majlis makan malam SYABAS.. Bayangkan SYABAS dah beroperasi 9 tahun baru la ni nak buat dinner.. Sedih tak sedih tak...hahaha Sedih la jugak company lain setiap tahun buat Annual Dinner.. SYABAS first time baru nak buat.. Nak buat macam mane SYABAS kan sentiase komited dengan kerja..gitew..hahaha Tak sempat nak fikir dinner2 semua ni..hehehe Kira ni majlis perpisahan la ni..sob sob sob...

Malam tu tema Arabian Night.. Satu hal lagi la nak cari baju Arabian.. Kalo boley nak sewa jer malas nak beli kang kalo beli sure lepas tu tak pakai.. Save duit sewa jer... Adalah 2 kedai aku ngan Hanis servey.. Kat Century Fiesta Sri Hartamas ngan Wisma Centre sebelah KLCC.. Yang kat Hartamas tu  costume die banyak macam2 tema ada tapi masa aku ngan Hanis datang kedai tu dorang tengah kemas nak susun2 baju, dorang suruh datang hari lain pulak... Pulak dah nak kena datang balik tapi ada la 3 4 pasang baju aku ngan Hanis try tapi tak memenuhi citarasa ku.. huhuhu..

So search dalam google terjumpa Adonish & Dash Costumes.. Sampai butik tu tengok ada yang memenuhi citarasa ku.. Aku kalo boley nak simple tak nak sarat2 sangat macam ala2 penari arab tu tak suke..hahaha Dapat la sewa rm110 kalo tak rm120 nego dapat diskaun 10 hengget.. Boley la.. Tapi kat Hartamas lagi murah sewa 60-80 hengget ko boley dapat.. Rasenye kat Century Fiesta Hartamas lagi banyak pilihan..

Hanis dan saya...

Makeup semua sendirian berhad.. Tak koser nak suruh orang makeupkan nanti nak kena keluar duit lagi.. Bukan tak tau langsung nak makep tau cume tak brape nak cun jerla..muahaha Boley la setakat nak bagi kelopak mata tu hitam bertajam..mihehe

Hamboiii Cik Hanis kite jadi femes malam tu.. Akak.. Akak ker yang kat screen tu tadi..hehehe Hanis dah malu2.. =P

Sebelum majlis bermula ucapan dari CEO SYABAS..

Abis ucapan makan time.. Lauk die ok la yang aku rase sedap kari ikan tu je kot..hehehe

Persembahan tarian arab..

Hanis, Nasreeq dan Aishah dapat jugak kami satu tebal..(Nasreeq betulkan eja nama ko tu)

Geng Corporate Communications.. (CCPA)

Adira masa ni elok jer dia berdiri depan aku.. Persembahan Adira paling sweet sangat dengan suara die yang power tu.. Putih giler Adira ni.. Badan alahai kecik jer nampak dalam tv kemain tingginye.. Rendah daripada aku upernya.. hehehe Tapi baju die sangatla lawa ok.. Rase macma mane nak tanya Adira tempah baju tu kat mane..mihehehe..

Ada lagi kumpulan forteen, Aizat, Rahman Mega tapi semua tu aku tak ambik gambar malas nak ke depan.. Tapi Rahman Mega pon best jugak persembahan die tak busan suara mantap legend kot..

Malam tu ko tengok macam2 gaya arabian dorang pakai.. Kebanyakkan ramai yang pakai jubah hitam jer aku  tengok kes malas nk pikir cari baju la ni..hehe

Kami CCPA..

Sempat buat treadmarks SYABAS bagussssss..kekeke..

Kami bertiga gambar gambar.. Gambar sampai pengsan.. muahahaha

Wife Meor sudah berhijab cantik! Aku rase Meor sorang je bawak pasangan yang lain semua tak bawak termasuk aku..Nasib Affan mmng tak nak ikut dari awal.. Demam denggi kot die malam tu..

 

 Nasreeq nak jugek tutup mulut..

 Sewa 110 kan harusla ambik gambar banyak lusa nak kena pulang dah.. =P

 Cantik betul Aishah malam tu selalu tengok die simple jer..

Hanis dah macam minah arab padang pasir..

 
Backdrop yang sangat menarik..

Patung Egypt..kuangkuangkuang...

Bersama En. Halem bos saya..

Priscilla bos saya jugak..

Perempuan2 paling cun malam tu..hehe

Tahniah pada team CCPA coz berjaya melaksanakan Majlis Makan Malam SYABAS yang sangat happening dan hebat.. Tahniah jugak pada yang terlibat.. Tahun depan jgn lupe buat lagi.. =)

piece : kathyjem

7 comments:

MOMMYLIN said...

orang laki gak dress simplekan...

Chekgu Azrine said...

Semua mcm minah arab daaaa...hehe

kathy jem said...

Allene : kan..orng lelaki jgk yg simple..hehe

shuhadah Zainol said...

paling simple abg yg depan sekali belah kanan...lepas dinner boleh terus ke masjid..hehe..

Unknown said...

salam...nak tanya mana org lelaki beli lilit kepala yg hitam tu ya...bleh g tau tak...

shamyheart said...

Wah, bestnya..

drshikinzainal @ ekin said...

Suka gaya sis yg pakai jilbab.
drshikinzainal.blogspot.com