Klik Yer!! Mekasih...

Friday, June 29, 2012

Makanan Yang Perlu Di Makan Untuk Setiap Pagi..

Ni semua adalah makanan wajib yang aku perlu makan waktu pagi.. Susu, Kalsium  Magnesium, Kurma, Kismis dan Roti.. Obimin takde kat situ sebab aku makan malam masa nak tido..Obimin aku tak leh makan siang, kalo makan siang perut rase lain macam.. Padahal obimin la kena makan pagi kan.. hehe


Tak tau kenapa sejak2 akhir aku gemar makan roti.. Pagi2 mesti nak telan 2 3 keping kalo tak tekak mesti meminta-minta... Susu pulak aku dah tak minum susu Anmum tak tau kenap macam tak suka minum susu Anmum.. Pulak dah...hehehe.. Nak minum susu strawberi HL jer.. Lagi satu suke tengok kotak susu tu kaler pink.. ekekeke Boley macam tu.. Apa2 la ibu mengandung.. =P

Kalsium Magnesium tu orang kata elok makan supaya kurangkan bengkak kaki, tu salah satu la.. Banyak  khasiat Cal Mag Zinc ni boley mengekalkan kesihatan tulang gigi, mencegah osteoporosis (tulang reput), membantu pengecutan otot jantung, penghantaran maklumat saraf dan pembekuan darah, melegakan pedih ulu hati dan membantu individu yang mengalami masalah tekanan darah tinggi..

Sekarang ni kaki aku dah mula menampakkan kebengakkan di situ.. huhu Saiz kasut pon dah tak muat saiz 6, kena pakai saiz 7.. huhuhu So elok la aku makan Cal Mag ni nak kurangkan bengkak.. =)

Kismis dan kurma baik untuk ibu mengandung dan korang di galakkan makan supaya anak yang bakal dilahirkan itu menjadi anak yang penyabar, bersopan santun serta cerdas pemikirannya.. Lagi satu kalo tekak aku teringin nak makan manis terus aku telan kurma.. Terus rase lega.. =D

piece : kathyjem

6 comments:

Chekgu Azrine said...

nak beli la cal mag tu..macma banyak sangat benefits dia..

beta kupu said...

sy pun ska roti butterscotch tu, wlu pun sy bkn ibu mgandung...heheh.....reli reli guuuuud!

Orked said...

bile tgk org mngandung, rase mcm nk mngandung lg jer..heheh...

cikji said...

everyday msti baca blog preggy mom nih.suka sebab kekadang bila baca kekdang terasa macam kita lak yg peknen,over kan.

Mooniqueen said...

Tekak org preggy ni tak boleh nak jangka...arini suke sgt, esok tengok pun nak muntah... Kdg2 pelik kenapa ae?

Ainul said...

bgs la.saya dl mkn apa pun keluar blk.smpi la 5bln.take care.kalau saya nk sponsor set ibu mengandung shaklee mahu tak? email:ainulfadzilah@gmail.com