Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, May 14, 2015

Afiq Pengantin Baru

Pergi kenduri kawin officemate di Klang..Kalau ikut malas nak pergi tapi dah kawan satu ofis, meja pulak depan ko, takkan ko tak pergi pulak so kena la pergi jugak..tak pergi sentap pulak Afiq nanti..Dah la hari2 aku mengadap muka dia.. Semua kawan2 lain kata pergi takkan aku tak pergi pulakkan biadap sangat tu..

Sampai2 tu dia meriah dengan orang ramai..Sampai jer cari meja makan kosong..Tercari-cari jugak kot2 la kawan-kawan lain dah sampai..wassapp Aishah tanya dia dah sampai ker belum, kawan-kawan yang lain dah sampai ker belum Aishah?? ..nasib baik ada ofismate yang dah sampai ada la geng nak makan..dah la tak kenal siapa2 kecuali pengantin lelaki jer..

Pengantin tengah makan beradap..tak sempat nak tengok Afiq bersanding atas pelamin..Kiteorang makan dulu..Yang sampai masa ni Meor, Bad, Aishah dan Zaid..kawan2 yang lain tak nampak muka pulak..Bad tegur Affan.. 'Gemuk ko sekarang yer'.. Affan : hahaha Biaser la dah kawin 5 tahun.. Bad kenal Affan dari zaman kiteorang belum kawin kot..Masa tu masing2 kurus melidi tak cukup makan..Bad yang hisap vapor tu..Comel-comel anak Bad..3 orang dah anak dia, besor2 dah..

Bang nak kuih 3 seringgit..eh lupa kenduri kawen.. kekekeke Nasib tak hulur duit.. =P

Dah macam karnival, siap air dalam balang lagi..pilih air mana nak.. air tebu, oren, mango, laici, teh bunga semua ada..minum la sampai kembung perut.. Paling suka air biru ngan laici tu sedap..3 cawan aku minum, haus gile kot..Meriah kawen buat sekali ni..sampai berbelas khemah pasang..meriah sungguh siap ada lucky draw lagi..

Raiisah suruh makan takmo nak berjalan jer kerja dia..Makan pon 2 3 suap jer..pastu geleng kepala tak nak dah..

Raiisah dengan Kakak Aishah..eh kakak pulak..Auntie Aishah.. =P Raiisah ingat tak ari tu auntie Aishah jaga Raiisah masa kat ofis mummy..ingat tak?? Aishah ni rajin melayan budak2..Tengah panas dia bawak Raiisah jalan dalam pusing satu khemah tu..suka la tu Raiisah ada orang bawak dia jalan2.. Aishah : Kak abis semua die tegur.. Peramah betul Mek Echa ni kak..hahaha

Zaid berbaju hijau (kawan ofis) dan Aishah bersama jejaka pilihan..auwww..hahaha Aishah nanti kawen jangan lupa jemput akak tau..Tak sabar nak pergi Johor ni.. Eh.. =P Matila kena maki dengan Aishah.. Larikkkkk..

Bergambar dengan pengantin baru.. Selamat Pengantin Baru Afiq & Atiqah..Semoga berbahagia selalu hingga ke anak cucu.. Abis la ko Afiq lepas ni masuk ofis abis kena jadi bahan..hahahaha Sure soalan yang kawan2 akan tanya..Apa macam best kawen?? kekekeke..

Masa nak ambik gambar ni boleh aku suruh Afiq yang ambikkan gambar aku..Ko dah kenapa Kathy?? Berani ko suruh pengantin ambik gambar ko...kakakaka Blur kejap.. Dah terbiasa suruh Afiq ambikkan gambar aku kat ofis..Ko ingat ni ofis?!!! kekeke sori Afiq lupa ingatan jap..

Coming soon Aishah pulak..hehehe Amin...

Tuan Blog, Aishah dan Qila..

Raiisah bersama Auntie Qila..

Nanti nak beli tanah Raiisah call auntie Qila ok..Auntie Qila ni lawyer Raiisah..behehehe

Selesai bergambar dengan pengantin masing2 pulang..Bye2 Afiq jumpa kat ofis nanti..Selamat melayari bahtera rumah tangga bersama pasangan!

piece : kathyjem

2 comments:

cik nadiakeeza said...

haha... bersalin atas pelamin?
tetibe tergelak besar baca typo akak tu..

kathy jem said...

cik nadiakeeza : kakakaka..dh tukar dah tukar..jangan gelak..hahahaha