Klik Yer!! Mekasih...

Friday, December 13, 2013

Cabaran Maxis Blogger 4G Blaze 2013

Ni kali ke 2 aku join event Nuffnang.. Masa mula-mula dieorang call kata aku terpilih untuk sertai  treasure hunt Maxis Blogger 4G Blaze Challenge ni terus excited walaupon dalam hati debor jugak dengar treasure hunt ni.. Yerla takut dapat aktiviti susah pelik2 parah nak buat..hahahaha

Tapi takper aku ambik ni sebagai satu cabaran.. Aku suke cabaran ni lagi-lagi aktiviti lasak panjat gunung, meredah hutan, bersukan, lari sana lari sini..hahaha.. Senang cakap semua aktivti lasak ni semua aku suke la.. =D

Lagi satu boley jumpe blogger2 yang famous ames itu.. Boley berkenalan dan merapatkan hubungan silaturrahim sesama blogger gitew.. Hari tu aku jumpe ramai blogger2 otai terasa kedil ku di situ..huhuhu..

Kol 8.30 dah kena ada kat Curve registration..

Selfie kejap..muahaha Aku adalah perempuan melayu terawal yang sampai tau.. kekeke.. Sebelum kol 8.30 aku dah terpacak kat Piazza The Curve okey.. Awal pagi dah bangun siap2 masak untuk Raiisah dan Affan nasi goreng senang nanti takdela dieorang lapar kat rumah dengan ketiadaan aku hari tu.. Nampak walaupon isteri mu ada kerja tanggungjawab sebagai isteri harus di utamakan.. Gitew...

Breakfast dulu.. Tapi aku makan sekeping roti jer sebab nervous kan dok pikir apa la cabaran dieorang nak kasi tu yang sampai tak larat nak makan...hehe Over tau..

Pikir2 sapa nak jadi leader ni.. Me oh! no no no... =P

First blogger yang sampai dan satu team dengan aku Saimatkong.. Ok tak kenal buat2 kenal..hehehe Lagi dua blogger tak sampai lagi..

Ramai blogger yang sudah sampai..

Blogger Cik Pen Merah..

Cik Epal.. Ni second time aku jumpe die.. First time masa Nuffnang Blogger Awars tahun 2011.. Comel sungguh Cik Epal kite ni..

Yeaa dah cukup team Barracuda.. Semangat!!! Kelas nama Barracuda tu takut dengar..hahaha

Mari aku kenal sape mereka ini semua.. Bersama JQ yang cute..

Saimat dan John.. John jadi ketua kumpulan Barracuda..

Lepas register setiap kumpulan akan di beri Samsung Galaxy S3..

Kereta juga di sediakan untuk setiap kumpulan..

Ni cabaran pertama yang setiap kumpulan akan buat.. Cari apa yang ada kat belon tu..hahaha Tah aku pon tak tau apa nak kena buat kat belon tu sebab Maxis Blogger 4G Blaze Challenge ni dieorang tak bagitau apa cabaran yang kena buat.. Dah nak start game baru dieorang explain.. Owh macam tu.. Ok..

Sebab selalunye treasure hunt yang aku join dieorang dah bagi tau apa cabaran nak kena buat soalan-soalan yang kena jawab..

Para blogger sudah bersiap sedia nak dengar penerangan dan taklimat..


Sedang mendengar penerangan yang diberikan..

Ok MC tengah bagi isyarat game dah nak bermula..

Ready goooo!!!!!


First cabaran yang kena buat adalah scan kod QR dengan Samsung Galaxy S3 yang dieorang bagi tu pada belon hijau putih, lepas berjaya baru dapat klue ambik kunci kereta..

Gilir-gilir dalam setiap kumpulan kena scan kod QR sampai berjaya selagi ko scan warna merah tu keluar kat screen phone tu selagi tu la tukar partner sampai ko dan partner ko berjaya kod QR tu warna hijau.. Hoo time ni kena lari-lari syok..hehehe

Yess akhirnya Saimat jugak yang berjaya scan kod QR tu.. Pastu ambik kunci menuju ke kereta dan lokasi seterusnya..

Mari kite teruskan cabaran ini Team Barracuda!! Go go gooo!!!

Cabaran pertama berjaya.. Lagi 4 cabaran.. Apa cabaran seterusnya pon tak tau..

Kat kod tu menunjukan kami harus ke Mad Monkeyz.. Wow apa tu.. Ada monyet ker kat situ..hahaha Nak ke Mad Monkeyz kami gunakan Waze sebagai GPS..

Oohhh Rock Climbing ingat kena buat apa.. Kami tengah dengar penerangan pendek macam mane nak lakukan...

Agegegege rock climbing tu...

Tak pernah dalam hidup aku berRock climbing ni.. Hambik mengigil satu badan..hahaha Nampak macam senang bile ko dah ada kat atas tu mak aiiii bapaknye la hai susah.. Bukan apa tangan aku ni tak brape baik lagi main badminton hari tu dah kena panjat pulak.. Mau tak mengeletar tangan tu... Aku jatuh pastu naik panjat lagi jatuh lagi masuk ke kali 3 terus surrender..hahaha

Nasib si JQ comel ni ada die la yang ganti aku.. JQ ni pon first time Rock Climbing tapi perghh di punye expert panjat macam dah beratus kali Rock Climbing kagum aku tengok.. Ko nampak ruang nak ke sebelah dinding tu punye luas dengan kaki aku yang pendek tangan tak berape nak elok memang fail la ko kat atas tu..hehehe

Saimat ngan JQ jer yang berjaya panjat si John macam aku jugak fail...hahaha JQ yang gantikan die jugak.. Hebatlah JQ..

Yeaa team Barracuda berjaya!

Selesai cabaran ke 2 now cabaran ke 3 pulak..

Nak dapat klue kena scan kod QR tu dulu baru tau destinasi yang seterusnya..


Cabaran ke 3 di Sunway Lagoon..

Ok cabaran seterusnye kena main game Drag Racing!

Ok Barracuda jom kite racing! vromm vrommm!

Saimat tengah menunjukkan kehebatan die.. Lepas tu John diikuti aku dan last JQ..

Ok la game die senang jugak.. hahaha Ok team Barracuda berjaya berRacing.. Next???

Cabaran yang ke 4 Go Kart..

Wohooo ni pon first tima aku naik go gart.. Best giler... Tapi Saimat yang jadi driver aku jadi penumpang..hahahaha Laju giler si Saimat ni bawak nak tercabut tudung aku..hahaha =P Enjoy sangat!!!

Selesai cabaran 3 & 4.. Last cabaran di The Curve..

Ok kami ontheway nak ke Curve balik..

Fuhhh sampai jugak walaupon dalam kepenatan tetap memberi senyum manis gitew.. hehehe

Kami group yang ke dua sampai.. Boley tahan jugak kepantasan kumpulan kami ni jugak.. hehehe

Ni die last cabaran Maxis Blogger 4G Blaze.. Makan tembikai... Yeahhh!!!

Ok group sape yang makan paling cepat akan menang..

Ya ampun sapa pompuan yang gelojoh sangat makan tembikai sampai macam tu ghupenya..hahaha

Serius weii tak boley bla kena makan separuh tembikai sebesar tu, ko lenguh mulut nak nganga telan tembikai tu laju2! hahaha Pitam.. Serius wei sebulan aku tak makan tembikai kalo macam ni kena makan..hahaha..

Kami dapat nombor 3..huhuhu Ok la dari 5 group yang ada..

Ni yang di tunggu2 kan.. Nak tahu team sape yang menang cabaran Maxis Blogger 4G Blaze ni...

Ni die team yang menang tempat ke 2 dari Team Leopard.. Dapat bawa pulang sebuah iPad Mini setiap sorang dan Moderm Wifi 4G LTE terbaru dari Maxis..

Juara Maxis Blogger 4G Blaze Challenge ni jatuh kepada Team Stallion..!!!! Wohooo!!!! Dapat bawa pulang hadiah Samsung Galaxy Note 3 dan Maxis LTE Wifi Modem.. Bestnyeeee... Nape la grup i tak menang..hahaha

Tahniah pada pemenang yang tak menang jangan sedih2 nanti kite cube sekali lagi..hehehe Yang penting kite sebagai blogger merasai erti kerjasama dalam berkumpulan yang mane kite tak kenal antara satu sama lain...

Mesti ada yang tertanya-tanya apa tujuan Maxis buat ni semuakan.. Tujuannya adalah nak membuktikan bahawa Maxis 4G LTE sudah meliputi di seluruh kawasan Lembah Klang dan berfungsi dengan baik tip top..

Kalo ada treasure hunt macam ni jangan lupe jemput saya lagi tau.. hehe Time kasih Maxis.. =)

piece : kathyjem

4 comments:

Rizziela said...

blm pernah dpt invitation lg dr Nuffnang

applemintlady said...

kak kathy, mn beli brooch?chanel ek?

kathy jem said...

applemintlady : Chanel..!! haiyooo tak mampu dik akak nak beli chanel..hahaha tu brooch biaser jer..hehe

applemintlady said...

beli mn?leh la kirim