Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, June 14, 2016

Ngidam Dari First Day Ramadan

Ya ampunn semalam dapat makan kuih tepung pelita paya jaras happy giler..hahaha Bayangkan dari first day Ramadan aku teringin nak makan..masa hari pertama puasa nak beli, tercari-cari mana la kuih tepung pelita ni..selalu orang jual bersepah-sepah..la ni takde langsung, ke dah abis..aku syak la kan dah abis..yerla first puasa mesti la ramai orang beli kuih muih..

aku lak datang datang dah hujung2 memang bye2 la..tapi sempat beli murtabak Paya Jaras..hari isnin kan, first puasa pulak jalan jangan cakap la..tu yang sampai bazar Paya Jaras banyak makanan dah abis..teringin nak makan apam balik pulut hitam pon sama dah abis..

korang kalau datang bazar Paya Jaras Sg. Buloh wajib beli murtabak kat situ tau, memang sedap giler tak terkata..hahaha aku rasa setiap tahun kot kat blog aku selit murtabak Paya Jaras ni..hahaha abis dah memang sedap harus la kena share dengan korang..masalahnya time bulan puasa je aku jumpa murtabak sedap ni..hari lain tak pernah lak jumpa..

Affan lak beli sikit..terkulat-kulat aku kongsi ngan dia..dia beli 6 ketul je..aku 3 dia 3..makan memang tak puas la..Affan pon hantu tepung pelita..dia kalau dapat makan memang tu je dia tuju..makanan lain tak pandang..hahaha Tak kira nak cari gak kuih tepung pelita paya jaras balik ni..Oh Affan beli ni bukan kat Sg. Buloh, beli kat bazar ramadan Kelana Jaya..situ ada jual tepung pelita paya jaras..aku rasa banyak dah tempat jual kuih pelita paya jaras ni..tak silap Damansara ada, Bangi pon ada..

Eh pasal kuih tepung pelita ni pon boleh jadi bahan dalam blog..bahahaha Siapa setuju kuih tepung pelita paya jaras paling sedap di Malaysia..angkat tiak!! >_<

Oh sebelum tu aku nak share korang kelebihan yang ada pada Super Moisture Cushion keluaran Kaay Cosmetics..hahaha sempat lagi promote..harus la kena promote, barang bagus kena la share dengan korang..hihi

Hari tu aku ada share dalam Super Moisture Cushion ada minyak kelapa dara kan..

Haa selain minyak kelapa dara, dalam Super Moisture Cushion ni ada Aloe Vera jugak..kan dah cakap bahan2 yang Kaay Cosmetics keluarkan semua berasakan dari bahan semulajadi sebab tu masa pakai korang akan bau wangiiii sewanginya bila dap dap dap kat muka..bukan takat fondation jer, boleh jadi treatment dan juga merawat masalah kulit..

Kebaikan Aloe Vera :

✔ Melembap
 ✔ Menyejukkan
✔ Merawat Jerawat
✔ Mencegah Jerawat Baru
✔ Anti Radang
✔ Anti Penuaan
✔ Merawat Selaran Matahari
✔ Mengecilkan pori-pori
✔ Mengurangkan garis halus

Siapa yang nak cantik, glowing2 macam Siti Nurhaliza boleh la cuba Kaay Cosmetics..takyah tunggu Raya sekarang pon dah boleh cantik..whatsapp nombor ni 011-28811281 untuk oder..siapa yang berminat nak jadi Agent Sah Kaay Cosmetics boleh jugak whatsapp nombor tu.. =)

piece : kathyjem

9 comments:

cahayahidupku.blogspot.my said...

Cukup kuat mengidam tu Khaty..
dari first ramadhan baru dapat ye..
Akak suka juga tepung pelita Paya Jaras tu..
Bila balik kuang memang cari lah tepung pelita tu..

Cici said...

kat Ampang pun ada orang jual. nak beli tapi beratur kemain panjang . tak sanggup uols

kathy jem said...

Norhayati Mohd Isa : hahaha tu la kak sy skng ni kuat nau ngidam..tapi ngidam makan je la ngidam pelik2 belum lagi..kekeke >_<

kathy jem said...

Mommy Cici : rasanya kat mana2 beratur pnjngkan..

LILI said...

Kak kathy..kat bangi kt area mne ye ade jual?

Mieza Julkifli said...

febret kuih juga!! di kk, sabah mo cari yang sedap.
kebanyakkan yang jual d sni suma keras..huhu..

kathy jem said...

LILI : alaaa tk pasti pulak kat Bangi area mana, ni pon kawan yg bgtau..hehe

kathy jem said...

Mieza Julkifli : yeker..tu la susahnya sebenarnya nk cari kuih tepung pelita betul2 sedap dan lembut..so far yang paling sedap kt Paya Jaras Sg. Buloh..

maryjanelisa said...

bazar ramadhan pantai dalam ada.. kawan saya jual dr dulu lg..:DD