Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, June 18, 2013

Cara nak buat puree sayur bayam merah kentang dan lobak

Kali ni kite kongsi cara2 nak buat puree sayur bayam merah, lobak dan kentang..

Bahan-bahannye adalah Sayur Bayam Merah, Lobak & Kentang..

Aku suke buat puree sayur nak di bandingkan dengan buah sebab Raicha agak kureng sikit puree buah ni.. Makan makan la jugak puree buah tapi mesti tak abis kalo aku buat sayur campur nasi mesti abis satu mangkuk die makan..

Buangkan kulit lobak dan kentang..

Pastu stimkan sampai lembut..

Lepas tu stimkan sayur bayam merah pulak..


Sebelah tu masak nasi sampai jadi bubur..

Kalo nak rase lagi sedap campurkan ikan bilis.. Serius memang sedap kalo letak ikan bilis tapi ikan bilis tu kena blend dulu..


Dah blend sampai hancur masukkan air sedikit..


Kemudian tapis air ikan bilis tu..

Ok siap untuk di blendkan ke semua bahan2 tadi..

Tadaaa siap puree sayur bayam merah kentang dan carrot..

Di akhiri dengan muke Raicha yang terkejut sebab mummy masak makanan kegemeran Raicha yang sedap itu..hehehe

piece : kathyjem

8 comments:

Chekgu Azrine said...

nanti akak nak cuba la..akk suka bayam merah tu..elok sangat..

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

muka terkejut pun comei.. hehe

Mooniqueen said...

ni mesti mummy pun join makan sekali...;D

mimiEhalim said...

ehhh.. baby doll sgt raiisah nih!

meera said...

Sedapnyer mknan raiisah... Rajin btul mummy jaga appetite raiisah.

adarnadzmie said...

emmm edapnyeee....:)
raiicah ni iras wajah atuknya la akak tgk...hehe

:: Mrs.SyahNia :: said...

cam ank sy, suka mkn puree sayur dgn bubur nasi..habis 1 mgkuk

mama pun jd seronok kalo diorg mkn smpai habis, tu tndanya mama msk mmg sedap..hihi

Suhailah Abdul Hamid said...

emm sedapnya...penuh khasiat..