Klik Yer!! Mekasih...

Friday, November 13, 2015

Aktiviti Petang Kami

(Scroll down for new entry)

Hujung minggu kalau takda buat apa lepak duduk rumah jer..takleh pergi mana2 pon dengan jerebu teruknya lahaii..sampai takut nak keluar rumah..Selalu lepas bangun pagi buat breakfast simple untuk family..lepas breakfast sediakan makan untuk tengahari pulak..Macam Raiisah selalu aku masak nasi ngan ayam goreng jer untuk dia sebab boleh kenyang sampai petang..Jenis Raiisah mesti nak jugak nasi, hari2 mesti nak nasi..malam pon bagi dia makan nasi..Minum petang tengok la kadang tu masak simple2 jer..

Petang2 selalu tekak nak makan dessert, nak makan manis2 jer..yerla tengahari dah melantak nasi 2 pinggan nak makan benda2 manis la pulak..hahaha Huny apa kata awak masak pisang goreng..tu ha pisang ada lagi kat dapur tu..abiskan la buat goreng..check2 fuhh nasib ada tepung goreng pisang adabi..tengok tarikh, nasib baik lerrr tak expired..hehehe Apa lagi masak pisang goreng ler kite petang ni..

Minum pulak dengan Old Town White Coffee..perghh! kombinasi yang sangat padan..tuang air panas, kacau dan minum!

Aku dengan Affan memang suka minum OldTown White Coffee ni sebab rasa keaslian White Coffee dia memang tak ada tandingi dengan kopi2 yang ada kat luar sana tu..sedap dan power! OldTown White Coffee ni terdiri daripada campuran hebat pelengkap kopi yang terbaik sekali.. OldTown White Coffee jugak menggunakan resepi tradisional..

Oldtown White Coffee 3 in 1 Classic!!!

Minum White Coffee 3 in 1 Classic dengan Laksa pon sodap!

Kalu korang nak tahu asal usul White Coffee ni asal dari Oldtown Ipoh..Ipoh kan memang terkenal sebuah bandar yang banyak sejarah dengan hasil bumi yang kaya, gunung2 dan sungai semua tu..Secawan White Coffee yang asli sebenarnya tak pahit atau masam..Kekayaan yang ada pada White Coffee asli membawa keluar satu rasa susu yang unik..Rasa susu yang unit digabungkan dengan rasa kopi aromantik mewujudkan perasaan yang urmmph dalam mulut..Tak macam kopi biasa, rasa, tesktur dan gaya beza dari kopi yang kat luar sana tu..

OldTown White Coffee ni ada campuran biji kopi paling terbaik iaitu roasted Arabica, Robusta dan Liberica Coffee Beans yang mewujudkan secawan kopi aromatik yang menggunakan resepi tradisional yang melibatkan biji kopi dipanggang menggunakan suhu yang tepat untuk satu2 masa dengan teknik pembakaran cepat & pantas untuk menggabungkan aroma biji kopi dan dipenuhi susu berkrim..Proses pengeluaran ni kena hati2 dan teliti  sebab nak pastikan rasa White Coffee asli ni tidak terjejas..Setiap cawan White Coffee yang diminum kaya dengan krim..

OldTown White Coffee ni minuman kopi paling famous dan paling disukai di Malaysia sebab ia peneraju pasaran White Coffee yang pertama di Malaysia..Bukan kat Malaysia je famous kat negara2 lain pon famous jugak seperti China, Hong Kong,Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Brunei, Taiwan, UK, AS, Kanada, Australia,New Zealand dan Myanmar..Semua perasa kiteorang suka minum dan beli..Lepas abis perasa Hazelnut kitaorang beli perisa Milk Tea pulak..Lepas abis Milk Tea ambik perisa Classic pulak..hehehe..and sekarang kitaorang tengah gila minum perisa kopi & krimer..

Masa tengah minum hujannnn, dapat pulak minum white coffee memang terus landing atas bahu en. suami la jawabnya..hehehe Terus Affan pun pandang aku..Thank you huny buat white coffee & goreng pisang untuk B..alololo sama2 b..ni jer mampu huny buat untuk b, air kopi ngan goreng pisang jer..hehehe

Kita nak buat apa2 untuk suami hati kena ikhlas walaupon masak paling simple untuk suami..bancuh kopi macam ni pon dah bagi suami senyum sampai ke telinga..Disamping tu mengeratkan lagi hubungan dan kemesraan dengan keluarga tercinta.. ^_^

Korang boleh cari OLDTOWN White Coffee di AEON, AEON BIG, Tesco, Giant, The Store, Mydin, Sunshine, Trendcell, NSK, TF Value, Billion,  99 Speedmart, Checker ,CS Brother, Nirwana ,KK Mart, Matahari supermart dan Reddick Supermart..

piece : kathyjem

10 comments:

Unknown said...

hujan-hujan minum cofee..
phew..
memang paling nikmat tue.
stakat ni mmg oldtown kopi paling sedap ler.
yang lain tu bnyak yang nk tiru keaslian kopi oldtown.
tapi rasa tak kow mvm oldtown

Liyana Anuar said...

sedapnya tengok :)

kathy jem said...

Shark Kay : kan oldtown paling sedap setakat ni compare brand lain..

kathy jem said...

Yana Libra : tu baru tengok belum rasa..hehehe >_<

Anonymous said...

cucur pisang dgn coffee panass2 huh!! berasap ..sodap

Kak Wawa said...

peminat coffee memang suka laa..hihi

Ahmad Munir said...

Suka yang ada hazel nuts tu.. Sedap

Busyra Takiyudin said...

sedapnya.. minum panas2.. hehe

Muhammad Shahril said...

nmpak macam sedap je .. huhuhuhu

Anonymous said...

Kombinasi terbaik masa musim hujan ni kan..