Klik Yer!! Mekasih...

Friday, November 13, 2015

Deepavali di sini..

Hari tu kakak aku ngan abang ipar ada dinner kat Shangri La KL sempena majlis perpisahan & persaraan askar..kakak aku ajak tido kat hotel sekali sebab siang tu dorang ajak Raiisah mandi pool..anak2 buah bising nak ajak Raiisah mandi pool sekali..gigih la mak ngan ayah aku datang bawak Mekcha..hahaha..kalau ikutkan malas jugak aku datang masuk KL tapi dah semua tido kat hotel takkan aku sorang2 tido kat rumah pulakkan..takut ada hantu datang kang macam mana..hahaha..dah la laki jauh nun di sana..

Sebelum tu balik rumah ambik baju yerla last minit akak aku ajak datang takkan besok nak pakai baju ofis pulak kan..hahaha tu pon masa dah sampai rumah 2 3 kali mak bapak aku call tanya datang ker datang ke tak..Datang mak jap lagi orang gerak..

Sampai hotel pon dah kat kol 10.30 malam..amboii masing2 mummy sampai buat2 tak nampak pulak kannn..masing2 tengah melepek atas katil..

 Raiisah dan Darwish..Dorang ni ok mood time baik, baik bebenor..selalu gaduh rebut handphone..

Naik bilik jap antar barang..Wahh cantikkk makeup ko Zura..Akak aku ni jenis jarang makeup..Ada dinner or function baru dia makeup..kalau tak keluar rumah muka togeh jer..dulu zaman muda remaja pantang keluar rumah mesti nak bermakeup bagai..Kan Zura cuba ko ingat dulu nak pergi kedai depan rumah pon beria-ia ko makeup kan..hahaha

Orang yang makeupkan akak aku ni yang makeupkan kakak aku nikah..dia charge untuk sekali makeup tak silap dalam RM300 kot..Suka makeup macam ni nampak simple and natural..

Gini la budak2 zaman sekarang anti social..Mekcha tu kemain tenung screen phone tu macam nak masuk dalam screen tu..

Anak akak aku yang nombor dua..pas ni tak jadi adik bongsu dah..adik baru akan muncul tak lama lagi..amin aminn harap2 gegirl..hehe

Sejuk ye abah..hahaha

Ni la kerja mummy setiap kali Mekcha nak tido (garu badan mekcha)..Darwish lak jadi mangsa garu Mekcha malam tu..

Kol 2 pagi kejut aku suruh ambik gambar depa berdua..kathy kathyyy tolong jap ambik gambar aku dengan abang haris..al maklum la kerja photographer memang kena stanby 24jam kerja mengejut terkejut ni..kekeke

Alololo romantika sangat..Zura perut tu tak nampak..saje dia pakai baju jubah hitam supaya badan tak nampak bambam sangat..takper pantang nanti berat badan mesti turun..

Pagi2 nak mamam cokelat..gigi pon tak gosok..

Nasib jerebu dah takde kalau tak, tak nampak bangunan belakang tu..boleh tahan bilik kat Shangri La hotel ni, cantikkk...

 Kol 8.30 dah jom turun breakfast..lapor dah masing2..

Pagi2 makan dim sum..

Raiisah bagi dia makan koko krunch tapi bukan dia makan pon dok kacau2 jer..

Steamed dumplings..dok kalut tengok menu kat sini terus lupa nak ambik dumplings ni..tengok abang ipar aku ambik ni, ingat nak ambik sekalu lupa..

Ok ni saya punye..makan dim sum dulu..

 Mak makan buah dulu..

Motifff sangat tuang air pon nak ambik gambar.. yerla kita orang tak mampu setahun sekali jer dapat breakfast kat hotel..tu pasai nak ambik gambar nak buat kenangan untuk tatapan Mekcha besar nanti..hahaha..

Abah punye.. Akak aku punye makan tak menarik dia ambik mee goreng jer..hahaha tu je tekak ibu mengandung yang ok nak telan..

Abah dan Mak..

 Haaa jeling apa tu Raiisah?? nak atuk punya la tu..

Tengok koko krunch dia makan tak luak pun..pastu bagi makan oat ada la 4 5 suap dia makan..

Takleh jadi tengok abah makan macam sedap jer nak jugak makan makanan owang putih..

 Ni adik aku punye..dia dari kecik sampai besar memang hantu roti..roti hangit pon dia boleh telan..

 Pandang sini semua!!!

Miso soup..paling suka..

 Mak sound, orang makan telur separuh masak awal2 ni dah hujung2 baru nak makan..memang betul mak saya tak abiskan..mak tolong abiskan..hahaha kesian mak, aku ambik banyak2 tak abis dia tolong abiskan..hehehe

 Mummy, Raiisah dan Ibu..yeaaa nanti Raiisah ada geng gegirl..

Anak buah, Abid Lauthfi..

 Selesai breakfast bawak anak2 ke swimming pool..

 Raiisah ada geng Lautfi ngan Darwish baru berani..petang sebelum dah mandi dengan dorang..berani la sikit..

Jeles anak buah kecik macam ni pon terer berenang..mummy ko jer penakut tak pandai2 berenang..dulu ada masuk kelas berenang pastu dah lupa step nak terampung semua tu..

Abang Pi ajar mummy berenang..rugi pulak tak bawak baju swimming suit ..hehe

Abang Pi copy paste betul muka atuk..Muka abah dulu masa kecik macam ni la..

Mak, Saya, Kakak, Abah dan Adik Bongsu, abang sado kita..

Dah berani! clap clap clappp!!

Tu dia abang sado sudah mai..mintak sign sikit kat dada tu abang sado..eeee nyampah..tau la badan sado hari2 nak post kat instagram..

Pergi berenang ngan abang sado tu..

Dia pon nak pakai goggles gak..sekejap je nak pakai pastu takmo..

 Jomm la Raiisah asyik berenang kat tangga jer..

Nooo tak nakkk!!

Yeaaa PokSu berjaya pujuk..

kekeke takut balik..

Hanya mampu tengok jer la..tu la siapa suruh tak bawak baju..

Eh ehh kemain ko kan Mekcha..

Raiisah mengandung berapa bulan dah?? hehehe

Lapar ekk tu la tadi breakfast tak nak makan betul..

Siap2 nak check out..

Tu la percutian singkat kami..eh percutian?? hahaha bedalll.. =P

Balik tu pergi Ikea pulak..Masyaallah ramainya manusia..Cuti Deepavali kan faham2 jer la..

piece : kathyjem

4 comments:

PeRdU cINta said...

Rindu Mekcha...amboi kemain mandi di swimming pool ye awak...

sitirohaida said...

alolo..comelnya mekcha...

Jepun Mari said...

comelnya mekCha dgn swimming sut dia,
hahaha

Unknown said...

bestnya sekali dapat luang masa full day macam nih.. :)