Klik Yer!! Mekasih...

Wednesday, November 11, 2015

U Mobile Beri 1GB Internet PERCUMA setiap bulan sepanjang hayat!

Baru-baru ni U Mobile ada melancarkan pelan tapak pemancaran 4G LTE baru-baru di Dal.Kom Coffee Damansara Utama..Tujuan diadakan untuk memberitahu bahawa U Mobile meluaskan kawasan tapak pemancar 4G LTE  untuk pengguna menikmati internet laju dengan harga rendah..Tapak pemancar 4G LTE ni dah siap 3 bulan lebih awal dari masa yang sepatutnya..Hampir 1,000 tapak pemancar 4G LTE siap di seluruh KL, Klang, Selangor dan Negeri Sembilan..

Yuyu Zulaikha, Filla dan Elly pon ada sekali..syokkkk la ramai-ramai ada..hehe
"U Mobile merupakan syarikat telekomunikasi berteraskan data. Pelanggan 70% U Mobile adalah pengguna telefon pintar, dengan itu kita mahu mereka mempunyai internet dan data pengalaman yang terbaik dari segi kelajuan dan kualiti. Kami juga percaya dalam memberikan pelanggan kami nilai terbaik dan kita berbuat demikian dengan menawarkan pelanggan-pelanggan kami yang terbaik pelan mudah alih di pasaran hari ini," kata Too Tian Jen iaitu Ketua Pegawai Teknologi U Mobile.

Semasa taklimat, TJ juga menekankan rancangan rangkaian syarikat telekomunikasi pada masa akan datang. U Mobile percaya bahawa permintaan untuk telefon pintar dan data akan ditambahkan.."Oleh itu, kami akan terus merancang mengembangankan rangkaian kami dengan melancarkan 5,000 tapak baru dalam tempoh 5 tahun akan datang. Pelan hala tuju ini merupakan sebahagian daripada strategi bersepadu U Mobile untuk kekal menerajui sebagai telco terbaik dengan pengalaman yang ada kepada pelanggan secara keseluruhan."

Turut hadir, Ketua Pegawai Pemasaran U Mobile, Jasmine Lee..

Untuk masa akan datang U Mobile merancang untuk menambah sebanyak 5,000 tapak pemancar baru yang merangkumi 60% untuk 3G dan 40% bagi 4G di seluruh negara bagi mengukuhkan perkhidmatan U Mobile kepada pelanggan..U Mobile juga turut merancang untuk memperkenalkan perkhidmatan 5G tidak lama lagi..Wow 5G tu!

Banyak kawasan liputan 4G LTE di seluruh Malaysia..kalau korang nak tahu ada jugak beberapa kawasan yang telah diliputi dengan kelajuan internet sehingga 75 Mbps..Antara kawasan atau negeri yang dapat liputan 4G LTE ni adalah Cyberjaya, Port Dickson, Seremban, Nilai, Labu dan banyak lagi..Akan datang U Mobile nak luaskan 4G LTE di Pulau Pinang dan belah Pantai Timur pulak..Melaka awal tahun 2017..

Selesai sudah event..Terima kasih U Mobile menjemput kami..

Dah lapar..so kami nak makan..hehehe

Baru ingat nak diet..hahaha memang tak la kan depan mata ada minuman sedap..

Ni lagi..semua sedap2..Aku ngan Yuyu jer makan banyak, Elly ngan Filla dorang dah breakfast nasi lemak pagi tu kenyang lagi katanya..

Alololo si Fadzrul ni buat muka sedih pulak..Fadzrul ni salah seorang talent manager Nuffnang..Kenapa sedih?? yerla baru jumpa dia sekali, tau2 nak resign..mau tak kami semua meraung..huhuhu

Apa2 pon good luck on your future journey Fadzrul! nanti jumpa kat mana2 event jangan lupa i..Hi-hi dekat i okey! behehehe

Ok berbalik pada U Mobile..

Kalau korang nk check kelajuan internet boleh download app Open Signal di App Store (iphone ada and android pun ada..)

Bawah ni aku tunjukkan coverage U Mobile di sekitar KL..

Lokasi masa ni kat ofis tingkat 18, Wisma Goshen Pantai Baharu..Walaupon berada di tempat tinggi korang masih boleh buat web browsing dengan pantas..So korang jangan risau lah hokay! Nak upload apa apa pun takde masalah..And kalau korang nak whatsapp gambar atau video, kepantasan (latency) untuk korang dapatkan mesej tu memang laju ya... Tengok tu 302 ms (milisecond)! Kawasan tinggi pun masih boleh dapat Speed 4G/LTE. haaa best kan!

Ok cuba tempat lain pulak..jom kita tengok..

Dalam LRT pun data laju! Walaupun di tempat crowded, signal test still menunjukkan boleh download and upload segalanya dengan pantasss..So, takdelah boring bila ada dalam LRT kannn..Boleh tengok YouTube, FB korang tu ke hehe ke apa-apa kan sebelum sampai ke destinasi..hehehe

Lepas makan ketam hari tu kat Fatty Crab terus laju2 upload gambar kat Instagram..Kat area Petaling Jaya ni jangan cakap la speed internet area sini laju giler..Web browsing, Video & VoIP Call semua penuh..4G download rate 14 Mbps tu..


So dapat U Mobile Pek Prabayar Power 1GB PERCUMA setiap bulan sepanjang hayat..Dapatkan pek prabayar POWER baru ni jugak! Setakat ni aku rasa berbaloi guna U Mobile ni sebab harga dan kelebihan yang ditawarkan sangat murah..Coverage U Mobile banyak meluas dengan speed 4G LTE paling laju..

Korang boleh check coverage 4G LTE U Mobile kat sini http://www.u.com.my/coverage


So aku memang a satisfied user la..speed laju, coverage mantap and paling  prabayar paling murah dengan data yang best macamni...berbaloi baloi..so memang aku suggestkan korang pakai umobile, lagi2 tapak pemancar nak ditambahkan dekat 5000 tempat lagi..weeeee!!!! so apa tunggu lagi..bagi non umobile user..cepat2 la tukar! heheee

Nak tahu lebih lanjut pasal U Mobile ni boleh klik di sini : http://www.u.com.my/ atau http://www.fb.com/umobile

piece : kathyjem

6 comments:

PeRdU cINta said...

Moga tersebar luas di Negeri Johor juga..setiap daerah..hihi..nanti boleh cuba,,

Liyana Anuar said...

nice :)
cam best

Wa said...

Menarik sangat ni..mungkin boleh try .Salam kenal n follow sini

Fadzrul Rosli said...

Ya rabbi jambul tuu. Hehe. Hi Kak! ;)

Prettyvrach said...

sedapnye makanan tuh..xnampak dah internet kalau nampak makanan sedap mcm tu :)

http://prettyvrach.blogspot.my/2015/11/how-to-read-mac-makeup-code.html

Unknown said...

menarik!

Kalau yg dah ada umobile camna? kena tukar pakej ke camne dpt UMobile POWER tu?