Klik Yer!! Mekasih...

Friday, August 5, 2011

Berjaya Membuat Kuih Gula Melaka Dengan Bangganye...

Aku berjaya membuat Kuih Gula Melaka uolsss..!! Alaaa setakat Kuih Gula Melaka ni apa ade hal, tu pon nak kecoh.. Kalo buat pon celah gigi jer... Lain la ko buat Kuih Gula Perak baru la orang kagum.. :P

Itu untuk orang yang pandai memasak lah kan... Ce macam aku ni ha yang baru berjinak2 nak belajar memasak memang susahlah kannnnn.. Tak gitew Mak Timah...!

Ada gak budak2 ofis yang kagum aku leh buat Kuih Gula Melaka ni... Ello tengok orang sikit okey.. Wah berlagak ni dah boley masak.. Orang kata kalo orang yang memang tak tau masak lama2 die akan terer dari orang yang pandai masak.. Betul tak Mak Timah..?? Betul2.. =D

Ini kuih sudah dimasak dan diselubungi kelapa putih... Kelapa putih jer tau yang hitam takmo nanti tak sedap...

Comel la pulak aku tengok kuih ni togel... Nak makan pon sayang.. Yang penting en.suami cakap sodap...!!! Tapi kurang gula merah.. En.suami cakap kalo gigit ada bunyi cerettt baru lagi sedap...

Ok la bee huny buat ni.. Besok2 huny akan cuba lagi sampai kuih tu bunyi cereetttttt!! hahaha :P

piece : kathyjem

11 comments:

Nurhidayah Shamsury said...

resepi r tutorial yer mane? hehe

KiKiHanakO said...

hehe tahniah! memang bangga kalu org macam kita ni yg jarang² membakar gas didpor.. hehe

sha a.s said...

betul betul...bunyi cereetttt tu yg best sbb gula melaka nyer byk!

Ayu Firzara said...

wahhhh hebat! kagum mak! =D

oneyani said...

First time tgk kuih gula melaka kaler merah..uish terliur la pulak mak yong ni..nak buat sendiri 'rajen' sgt..tp puas hati kan..kalau kat trg pggl onde2 huhu

ceera said...

nak resepi, nak buat jugak.

Nadeeya Watie said...

sedap jer tengok kan sis..nak rasa gak..hehhe...

Munna said...

hehe...dulu kecik2 selalu la tolong mak buat....skg mak pun dh mls...beli je... =)

JIVEBUMZ said...

alooo sedapnya rasa gula melaka.. manis manis gitu..

Mya said...

wah hebat hebat..
kathy, bagi resepi.. buah melaka ni favourite akak, blh la kot nk try2 nnt :)

chatzrina said...

pas raya..kasi bwk dtg opis la..bwk byk2 sket..fevret gua nih.. hua3..