Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, October 13, 2015

Insurans U for Life Serendah RM9.85 Sebulan!

(Scroll down for new entry)

Sekarang ni kita memang memerlukan insuran diri dan keluarga..Ramai anak-anak muda yang masih bujang fikir tak perlu ada insurans..Bagi dorang, takde keluarga, takde tanggungjawab so takpayah ada insurans sebab tak penting dan hanya satu pembaziran.Itu yang aku fikir waktu sebelum kawin..Now dah kawin ni, dah ada family baru tau pentingnya insurans..tengok muka mek echa ni..sedih je kalau fikir masa akan datang..parents mana yang tak nak terbaik untuk anak-anak kan?

Bagi aku insurans penting untuk semua..untuk diri, anak2 dan orang yang kita sayangi..yela bab hidup ni..kita tak jangka..benda datang tiba2..ada yang baik ada yang buruk..jadi insurans ni kita semua tau untuk back up kita dalam hal2 yang buruk ni la...contohnya tiba2 sakit..accident la.patah riuk badan ke apa..nauzubillah..tapi apa yang aku nak tekankan kat sini..penting ambik insurans skarang ni...semua duit duit duit...kos untuk rawatan hospital skarang ni..korang pun tau mahal serba serbi..

Selagi diri masih sihat dan tak banyak penyakit2 kronik, aku sarankan ambiklah insurans demi masa depan..Kita bukan la sesiapa..mana nak cari duit serta merta..kalau kita Perdana Menteri, Jutawan ke..anak raja ke..lain la kan..mesti teraba-raba nak cari duit untuk perubatan demi kesihatan kalau tak ada simpanan dari sekarang..

Bab anak pulak, selain insurans..salah satu cara untuk memastikan masa depan anak2 terjamin adalah dengan adanya wang simpanan..bila ada simpanan boleh la kita gunakan untuk pelajaran dia dan sebagainya. So takkan la anak kita kecik2 dah ada pendapatan kan..tentulah dari kita mak bapaknya yang kne rancang perbelanjaan dan masukkan skali simpanan untuk anak-anak melalui pendapatan kita...

So kenalah ada perancangan yang baik untuk melidungi pendapatan kita..

Aku nak share sikit pasal satu insurans internet pertama kat Malaysia iaitu U for Life. Korang mesti pernah dengarkan insurans U for Life ni..Senang sangat nak apply, tak susah pon klik2 jer pastu dah submit..takyah tunggu berminggu-minggu nak dapat kelulusan..Insurans U for Life ni menawarkan insurans yang mudah, segera dan mampu untuk mendapatkan perlindungan insurans hayat..Sebab apa aku kata mampu di miliki?? sebab harga serendah RM9.85 sebulan untuk RM100,000 coverage tu....murah, kan..Aku mula2 dengar pasal RM9.85 sebulan ni...wow terbelik biji mata!haha

Ni aku nak kenalkan sikit pasal insurans ni, Hanover Re adalah firma reinsurans ketiga terbesar dunia dan adalah pemegang saham terbesar dalam kerjasama dalam menawarkan platform insurans hayat online pertamadi bawah U for Life, manakala Tokio Marine Life Insurance Malaysia sebagai penanggung insurans..So jangan ragu-ragu tentang kredibiliti U for Life dan Tokio Marine Life Insurance Malaysia ni..Mereka buat insurans online ni adalah khas untuk rakyat Malaysia merancang masa depan..

Macam mana nak apply U for Life insurans ni?? senang jer nanti aku tunjuk cara2 nak apply, tak sampai berapa minit siap semuanya..

Lupa nak bagitau..Korang boleh review dan beli e-policy ni dalam tempoh 10 minit dan lepas payment dah confirmed boleh terus dicover dengan insurangs bernilai RM100,000 minimun dan takyah tunggu untuk approval..Persatuan Insurans Hayat Malaysia (LIAM) baru2 ni kan ada buat ujian, rata2 rakyat Malaysia kurang dilindungi insurans berbanding rakyat di negara-negara jiran seperti Singapura, Hong Kong, Korea Selatan dan Jepun..kenapa ek rakyat Malaysia ramai tak ambik insurans..Jangan fikir insurans ni satu beban ya sayang semua...bila terkena tu yang sakit tuu...huhu

Ok mula sekali pergi ke website https://uforlife.com.my dan klik Get Started..

 Pastu jawab beberapa soalan..jangan risau soalan mudah jer, just klik-klik dah settle..

So aku ambik monthly yang RM11.60..sebab tu orang kata nak ambik insuran kena ambik umur muda sebab murah..tapi RM11.60 jer ponnn, murah sangat tu..rugi la kan tak ambik..

Pastu ada la kena jawab soalan2 berkaitan kesihatan sikit..soalan tu pon sama klik-klik ajer..mudah jer..jawab kena jujur jangan menipu pulak..

Pastu leh submit a few details about yourself dan tekan next..

Sumbit application dan buat bayaran..senang 10 minit jer siap semuanya..Kalau korang nak tahu Term Life Insurance ni boleh up to RM500,000 dan tak perlu buat medical check up...Mudahkan..

Untuk maklumat lanjut korang boleh tengok di https://uforlife.com.my.. jom U for Life sama2 :)

piece : kathyjem

8 comments:

Mommy's Diary of Life said...

xde kos tersembunyi??

eima said...

menarik ... untuk anak boleh ke juga ni .... ni cover untuk kemalangan/nyawa sahaja atau kesihatan sekali

PeRdU cINta said...

Terima kasih perkongsian ni..boleh di pertimbangkan ni..

Didi Kartika Osman said...

Ehhe. Saya still single n mmg awal2 dah amik insurans + medical card. Kalau jadi apa2, busuk2 pun ada insurans cover utk diri sendiri.

Roza Kamarudin said...

Good info sis. Thx for sharing!

Usy@M^^ said...

murah..tp cover kematian semulajadi & kematian sbb eksiden. berkaitan msk hospital tp msh idup xblh claim..
nie sesuai utk masa dpn bg husband/wife/mother/father/son jika slh sorg meninggal. slh sorg husband/wife/mother/father/son akn dpt wang cover kematian semulajadi & kematian sbb eksiden sehingga RM100,000/RM500,000.
Pe yg faham mcm tu lh...btl x?

Zunaidi Dali Great Eastern said...

ni x patuh syariah uolzzzzz

Unknown said...

Good sharing, U for Life is Malaysia’s first online life insurance platform. The company highlights common misconceptions about life insurance. For detail visit:
http://kidbuxblog.com/three-things-you-thought-you-knew-about-life-insurance/