Klik Yer!! Mekasih...

Friday, August 21, 2009

Sok Puasa.. YEAAAHOO!!!

Salam semua.. Semua sudah kte ketahui besok adalah hari Umat Islam berpuasa..

So korang2 smue rajin2 la beramal ek.. Kurangkan buat yang nakal2 tu.. Banyakkn beramal... pandai plak aku ni berceramah... harusla kan bakal jadi ustazah ni.. hehe Insyallah aku pun sama gaks nak kurang kan buat benda yang nakal2 tu.. nakal2?? oooppsss nakal ker.. hehe xde la nakal sangat.. nakal skit2 ajer.. :p

So mlm ni jgn lupe solat tarawih nyer anak2.. sok pagi kena bangun sahur.. Waktu imsak 5.45..

Subuh2 dh kena bangun.. Cakap pasal sahur aku ni kena bersahur kalo tak melepek jer mcm orang 1,000 thn tk makan padahal baru 1 ari puasa jer.. terok bebenor..

Lagipun first puas kena la ambik berkat first puasa ni.. Nnti dh pertengahan bln puas br ok xyah sahur pun xper.. ewah2...!! berlagak plak..!! bkn berlagak betul ape kalo perut kte sudah terbiasa xmakan waktu siang nnti lama2 mesti ia mengecilkan.. mengecil?? macam mana kah itu?? korang fikir la sendiri..

ok la aku bgtau la.. maksud nyer tempat simpanan makanan kte tu akan mengecil.. faham!

Betul tak.. Tak tau la perut korang macam mane.. Perut aku macam tu lemak2 tepu tak banyak.. tak bley menampung lama2.. perut ooo perut...

Tapi kalo perut eira kompom nyer bley bertahan lama.. sampai sebulan tak makan pun xper.. cayok eira...!!

K la korang.. Di akhiri dengan RENUNG-RENUNGKAN.... SELAMAT BERAMAL... :))

Piece : kathyjem84

10 comments:

aleena said...

selamat berpuasa kathy:)

Ceera said...

perut aku hebat..

honeysour's blog said...

selamat berpuasa khaty....

kathy jem said...

aleena : slmt berpuasa aleena..
Ceera : perot ko mmg power pun..
honeysour's blog : selamat berpuasa.. :=)

Gina said...

Welcome Ramadan
Walk humbly
Talk politely
Dress neatly
Treat kindly
Pray attentively
Donate generously
May ALLAH bless & protect you…

shopperlicious said...

wah siap letak gmbr pakai tudung tuu x tahan... alhamdulillah(versi afan) huhuhu slamat berpuasa!! cmfirm aku makin ramping+kering.. whuaaaaaa :(

kathy jem said...

Gina : Hai Cik Gina..Slmt berpuasa.. :)
kim slm kt baby cik gina..hehe comel anak2 cik gina..
shopperlicious : manje tau xper.. versi afan ni.. huhu.. cian ko nnti lg kurus la ko bln puasa.. xper manje mkn sahur bnyk2..

oneyani said...

comelnye poser ramadhan die

maklumlah designer kan

selamat berpuasa ye:)

IxoR@ said...

selamat berpuasa....

:D

p/s: terima kasih follow blog sy (galerigreenpark) jemput follow blog diari saya http://edgwaregreenpark.blogspot.com

kathy jem said...

oneyani : hehe.. t.kaseh.. slmt berpuasa oneyani..
IxoR@ : slmt berpuasa.. ok nnti sy akan jd follower diari awk ek.. thanks..