Klik Yer!! Mekasih...

Monday, July 16, 2012

Kandungan 6 Bulan Lebih Scan 4D di PMC Sg. Buloh..

Sabtu ari tu ada checkup scan 4D.. Appointment kol 8 malam.. Petang tu pihak hospital call suruh datang sekarang sebab doktor takde malam.. Masa tu dah pukul 6 lebih.. Terus laju gerak ke sana..
 
Masa ni tengah menunggu nama di panggil..

Ada patient sebelum aku dan aku adalah orang terakhir..=)

Sampai2 kena bising ngan doktor sebab aku lambat sampai dan tak pickup hp.. Doktor pakar scan tu cakap aku nye appointment kol 5.30.. Wut 5.30???!! **dalam hati (hey doktor appointment saya kol 8 malam la bile pulak 5.30 ptng)

Doktor saya punye Appointment kol 8 mane la tau kena datang petang.. Lagi pon dah dah doktor Zarul kasi timing macam tu saya ikut jer la..

Pihak hospital call hp husband saya bukan hp saya.. Kalo hp saya, saya tau la doktor.. Yang si Affan ni pulak petang tu pihak hospital call die tak dengar..

Ari tu scan bukan dengan doktor zarul doktor lain.. Doktor Zarul cuti... Kat PMC ni kalo scan 4D die ada doktor khas pakar untuk scan 4D sajer.. Doktor wanita okey.. Doktor ni okey cume mulut die kite kena tahan skit..

Tapi masa dia check perut aku semua okey.. Paling best masa scan nampak muka siapa.. hehehe Doktor cakap awak dah tau ke baby apa.. Dah doktor ari tu scan ngan doktor Zarul baby girl..

Yeee semua sudah tau yang aku mengandung bayi perempuan.. Alhamdulillah syukur kepada Allah s.w.t ^__^

Then sambung perbualan dengan doktor..

Doktor : Selalu baby girl akan ikut muka ibu..
Aku : Yekerr doktor selalu baby girl bukan ikut muka ayah ker..
Doktor : Awak rase baby awk ni ikut muke siapa..
Aku : Saya rase macam muke husband saya.. (Affan dok sebelah dah tersengeh2)
Doktor : Yeker muke macam husband awak tengok sikit.. A'ah la muke macam husband awak.. Tapi doktor tengok macam muke awk pon ada..
Aku : yeker doktor..hehehe =D

**Dalam hati tak kisah muke aku ker muke Affan yang penting baby sihat..

Masa tengah scan perut part paling best dapat tengok die bukak mulut makan.. Huuii sungguh comel, anak mummy lapar yer.. Affan lagi best dapat tengok baby tu senyum.. Aku lak masa baby tu tengah senyum mata aku ke lain.. huh! Sayang tak dapat tengok..

Doktor pakar tu cakap : Setakat ni gambar anak awk paling cantik yang saya ambik.. Anak awak ni pandai betul berposing.. Elok jer tunjuk muke die.. Abis doktor dah maknye photographer.. hehe  Ooo patutlaaa.. =)

Sunyi takde orang.. Tunggu pon tak lama, ce hospital gomen keras kematu dok kat situ..hahaha

Kaunter pertanyaan dan pendaftaran.. Nurse2 kat sini sangat peramah dan cakap pon okey..

Hujung bulan ni checkup untuk 7 bulan dengan doktor Zarul..

Sementara tunggu pembayaran Affan layan atas kerusi urut ni.. Mamat ni memang patang nampak kerusi urut ni mesti nak naik..

Scan 4D kat PMC ni rm180 sekali dengan print.. Kalo nak cd rm20 hengget.. 

piece : kathyjem

8 comments:

shuhadah Zainol said...

seronok dengar cita kathy.. take care dear..:)

Tengku Fauziana said...

alhamdulillah..semoga sume nyer selamat..


#xsabau nk tggu n3 baby shower :)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

tahniah Kathy!

kathy jem said...

terima kaseh smue..terharu.. =D

Ztee_Azwanis said...

hihi klakar perbualan dgn doktor tu :))

asalkan smua sihat, alhmdulillah. :))

Ztee_Azwanis said...

hihi klakar perbualan dgn doktor tu :))

asalkan smua sihat, alhmdulillah. :))

Mooniqueen said...

Wahhh bestnya baby girl... MQ pun suka kalau dpt bb gurl.. Tp sbb dh ade gurl, teringin jugak nak boy.. Hehhe..

Unknown said...

terima kasih banyak atas testimonial ye , boleh refer www.3d-4d-scan-malaysia.com atau www.bayi-ibu.com/3d-4d-scan-malaysia untuk latest package ye ... kalau tidak jumpa muka baby FREE , jantina tak nampak free untuk 22minggu keatas , REFUND kalau jantina salah .. guarantee services ye ... 2d detail scan , 5d scan>> HDlive juga available di ampang , boleh refer kat facebook untuk latest update sonographer bertugas termasuk miss jezzlyn, miss celynn, miss shanice , miss ada , miss irene di facebook >> https://goo.gl/53vyFG ... cuba klik link ni ye.. sebarang masalah semasa booking online sila sms 0176202933/0164383366 (SMS sahaja) , book sahaja bayar semua lepas scan.