Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, August 7, 2012

Mak Masak Gulai Lemak Pisang Muda dan Mee Udang Mak Mah..

Weekend ari tu berbuke di rumah mak kat Sg. Buloh.. Request kat mak suruh masak Mee Udang ngan Gulai Lemak Pisang.. hehehe Mengada kan.. Tau la mengandung mintak macam2 ni.. ;P

Sebelum sampai rumah mak singgah jap ngi pasa ramadhan Paya Jaras.. Kat situ meriah jugak pasar ramadhan die ada jual makanan yang ko tak jumpe kat KL..

Murtabak Utara Ayam & Daging.. Dalam gambar tak nampak sangat tebal die.. Tapi serius murtabak die sangat sedap dan tebal.. Setengah tu dieorang letak bawang jer lebih daging ngan ayam cenonet jer.. Murtabak Utara ni tak die letak daging ngan ayam seketul2 boley rase daging die.. Dua kali die balut murtabak tu.. Tu pasai tebal..

Setiap tahun wajib beli murtabak kat Paya Jaras ni.. Tengok sampai beratur panjang masa nak beli..

Kat KL mane ada jual apam balik pandan pulut hitam ni.. Ce carik ada tak.. Takde kan.. hehehe.. Kat Paya Jaras jer yang ado.. Dalam die ada kelapa, jagung dan pulut hitam.. Serius memang sedap.. Besok2 kalo berbuke rumah mak nak beli lagi.. Ari tu beli sikit makan macam tak puas.. huhu

Gulai Lemak Pisang Muda.. Ibu mengandung mengidam niii.. Baby dalam perut suke benor makan makanan orang kampung.. hehehe

Bubur Lambuk..

Bubur Jagung.. Baru ari tu ingat nak buat bubur jagung sekali mak dah buatkan.. =)

 Air Soya dan Asam Boi..

Mee Udang Mak Mah.. Nama mak kite Rahimah so kite bagi nama Mee Udang Mak Mah... hehehe..

Selamat Berbuke!

piece : kathyjem

6 comments:

SURIA AMANDA said...

kongsi resepi mee udang..akak ko ni nak buat tp x reti2 lagi...

Mooniqueen said...

Betul tu air tangan mak jugak yg sedap...

kathy jem said...

Suria..hehe tu kena tanya mak sy..kalo tanya saya..saya pon tak tahu..hehehe

kathy jem said...

Mooniqueen : kan..air tangan mak kite jugak yg sedap.. ;)

wong meimot said...

dapnya apam pulut itam tuh mak aih...sedapnya...

Mimy Hamid said...

apam balik pandan pulut hitam tu mengiurkan seksi..nak pegi la paya jaras..wlau jauh sanggup ku redah