Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, August 30, 2012

Waktu Yang Sesuai Pilih Nama Anak..

Ingat senang nak pilih nama anak..  Pening okey susah jugak nak pilih nama anak ni.. Dah berkenan nama tu suka pulak satu lagi nama tu.. hehehe Al maklumlah nama smue comel2 belaka..

Aku pon dah masuk 8 bulan jadi ini la masa yang sesuai untuk pilih nama anak.. =)
 
Ko sampai 3 buku tu nak cari nama anak.. Dalam internet pon ada cari jugak tapi tak banyak pilihan.. Pastu nama pon pun tak tahu maksud die betul ker tak.. Nak lebih confident lebih baik beli buku.. Sah2 kite tau nama tu semua ada maksud yang baik..

Dalam islam pon di terangkan nak pilih nama anak biar ada maksud yang baik2 jangan bagi maksud yang tidak baik.. Jangan sebutan nak menarik dan glamour tapi takde maksud.. Sebab nama tu akan di kenali sampai akhir hayat.. Cian kat anak tu nanti..

**Pepatah (Arab) pun ada menyebut, ‘Kewajipan ayah terhadap anaknya ialah: memilih baginya ibu yang baik, memberinya nama yang baik, dan mengajarnya adab yang baik’.

So kepada si Ayah bernama Affan pilihlah nama anak kite yang baik2 dan maksud yang indah yer.. hehehe Omak nyer okey ajer janji nama tu chumeil dan maksud yang cantik.. =D

piece : kathyjem

4 comments:

wantie said...

betul tu tanggungjawab parent memberi nama yg baik baik untuk anak. agar anak tu kelak tidak malu atau rasa terhina dengan nama yg dibawanya.


wantie said...

follow kamu

just azura! said...

yang purple tu sejak dari dulu zaman kecik kecik dah ada (mak punya)....selalu cari maksud nama sendiri dan nama kawan-kawan dalam buku tu..hehe..

Chekgu Azrine said...

tgh pilih gak nih..hehe..jenuh sbb xpnh ada boy..so agak ssh n xpndai cr nama utk boboi..huhu