Klik Yer!! Mekasih...

Monday, April 20, 2015

Lunch Di Gajah Saya

Sabtu hari tu kelam kabut masak nasi lemak untuk Affan dengan Raiisah..Pagi tu ada hal dengan Ayu ngan Kak Ti..so senang masak nasi lemak boleh dorang makan sampai tengahari, kot2 la aku balik lambat ker..Aku cakap dengan Affan nak masak nasi lemak..dia ok jer..Raiisah pon suka makan nasi lemak..Ayam goreng wajib ada tu feveret Raiisah makan dengan nasi..

Lepas subuh terus kentung-kentang kat dapur..Ayu call dah bangun ker..Mesti la nak masak nasi lemak untuk Raiisah ngan Affan..Apa u nasi lemak?? sempat ker?? sempat la senang jer masak nasi lemak..kekeke..Ewah senang konon padahal satu benda tak prepare lagi..Tengok jam aiyoo kat kol 8 dahhh, mandi pon tak lagi..sambal dah masak, nasi ngan telur pon dah masak..tinggal ayam ngan ikan bilis jer..

Affan continue masak ayam ngan ikan bilis..sementara tu aku mandi siap..tengok jam kol 8.30 *dalam hati, apsal Kak Ti tak sampai2 lagi ni..Sekali Ayu call.. Kathy kat mana..Kak Ti dah sampai bawah la..Laaa awat tak bagi tau..Tengok Wassap bengong tak masuk notification patut senyap jer handphone aku niii..Nasib Ayu call kalo tak berjinggut Kak Ti tunggu..sib baik tak kena maki..hahahaha Lepas ambik aku terus ambik Ayu pulak..Kiteorang naik satu kereta..

Harap2 misi untuk mencari barang berjaya..Ayuk!

Selesai cari barang kiteorang singgah My Eelephant Thai Restaurant kat Sri Hartamas..Aku nak ajak dorang makan ada satu kedai masakan melayu sekali dorang tak nakkk sebab kedai tu takde air cond..huh! ngada sangat panaih sikit tak boleh.. Padahal aku yang teringin Mee Bandung kat situ..behehee

Ayu dan Saya..

"Sahabat yang baik tidak sanggup untuk melihat sahabat mereka terjatuh sekali pun. Justeru, mereka pasti akan menghadirkan bantuan dan bimbingan serta langkah berguna dalam menghadapi apa sahaja keadaan. Semakin ramai sahabat membimbing seorang pemimpin, semakin berjaya mereka suatu hari kelak."

Kak Ti..Kak Long kawasan..kakaka

Aku ngan Kak Ti diet, kitaorang oder Salad jer..

 Ni Kak Ti punye som tam..terbaik som tam dia..demmm kecur air liur tengok som tam niii!!

Ni nama dia miang kham...sedap la jugak tapi aku makan sehelai jer sebab tergigit cili padi tu pedasssss!! tak boleh tahan..Lagi pon dah kenyang makan salad..

Tak boleh makan banyak balik kang nak makan nasi lemak yang aku masak tu..pagi tadi tak sempat nak jamah..Eh!!! kata diet...masakan sendiri mana boleh diet.. =P

Ayu sorang jer makan nasi semangkuk..hahaha Aku ngan Kak Ti cuit2 jer makan nasi Ayu..

Cepat hantar i balik tak sabar nak makan nasi lemak..hahaha Ok besok boleh diet, hari ni takper dimaafkan.. >_<

piece : kathyjem

6 comments:

mshazadoes said...

Kathy, cantik lah Kak Ti tu.umur brp eh??nmpk young lh.jgn lupa bgi resepi nasi lemak tue :)

kathy jem said...

mshazadoes : baya akak la..hahaha tak la umur dia dlm 30an..

miss eimanhikmah said...

wahhhhh dekat je sri hartamas,makan sampi jd gajah..hehehe
http://nuruleimanhikmah.blogspot.com/

Syafik Kamaluddin said...

woww nampak sedap untuk org diet mcm sy ni. hehehe. nice sharing . thanx.

Syafik Kamaluddin said...

wahh nice sharing. nmpk best je nk g sana. nyumss

Macikz konah Ias nur hidayahI said...

meig kam dia macam menarik je.... lalu juga kat kedai ni. tapi pk dua tiga empat kali