Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, April 30, 2015

Kenapa Aku Perlu Peduli Tentang Penerimaan Mereka Terhadapku?

Amboii tajuk lagu sangat ni...hahaha..

Ni haaa tengah mengila dengar lagu orang arab ni..layan weii lagu ni..tak caya cuba korang tengok..


Aduss..bergetar tulang rusuk aku tengok penyanyi berasal dari Kuwait ni..hahaha..Orang laki kalau dengar pon boleh bergetar tulung rusuk tu sama tau..

Muda lagi Humood AlKhudher ni baru 24 tahun..sebaya dengan aku rupanya..eh! kekeke

Tengok macam muka Affan pon ada.. weiiii...jangan weiii keluar statement berani meninggal macam tu..jauh langit ke 7 dengan bumi ko nak sama Humood AlKhudher dengan Affan..kakaka..kang tak pasal2 keluar blog Kathyjem dalam Roti Kaya nanti..bahahahaha tibe2 blog aku yang suam kuku kaki ni keluar kat komen Roti Kaya semalam..takde kena mengena pon..isu pasal artis tu, tibe2 terselet blog aku dalam komen tu..tah apa2..yang lawak Affan pulak yang dorang komen tu..tak pasal2 femes laki i..hahaha


Ok la korang cuba dengar & tengok full video klip Humood AlKhudher ni..aku suka rentak lagu dia, tak terlalu rancak dan tak terlalu slow, sampai boleh buat korang dengar berulang kali..Dan paling best larik lagu dia sangat mendalam maksudnya..


لأجاريهم، قلدت ظاهر ما فيهم
Ketika ingin bersaing dengan yang lain,
aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya.

فبدوتُ شخصاً آخر، كي أتفاخر
Jadi aku boleh jadi seorang yang lain
hanya untuk berbangga

و ظننتُ أنا، أنّي بذلك حُزْت غنى
dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan

فوجدتُ أنّي خاسر، فتلك مظاهر
Tetapi yang kuperolehi hanyalah kerugian di atas perwatakanku ini.

لا لا
لا نحتاج المال، كي نزداد جمالا، جوهرنا هنا، في القلب تلالا
Kita tidak memerlukan harta untuk menambahkan kecantikan,
kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini
di dalam hati ia bersinar.

لا لا
نرضي الناس بما لا، نرضاه لنا حالا، ذاك جمالنا، يسمو يتعالى
kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada, yang tidak sesuai dengan kita, itulah kecantikan kita, semakin bertambah hingga ke atas.

كن أنت تزدد جمالاً
Jadilah diri kamu sendiri
pasti ia akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada

أتقبّلهم، الناس لست أقلّدهم
Sungguh aku menerima mereka
tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka

إلا بما يرضيني، كي أرضيني
melainkan apa yang aku terima itu aku telah redha.

سأكون أنا، مثلي تماما هذا أنا
Aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri
inilah aku

فقناعتي تكفيني، ذاك يقيني
Hal ini kurasakan sudah cukup
dan aku sangat pasti

سأكون أنا، من أرضى أنا، لن أسعى لا لرضاهم
Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku
aku tidak perlukan orang lain menerimaku

وأكون أنا، ما أهوى أنا، مالي وما لرضاهم
Aku akan jadi apa yang aku suka
kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?

So maksud keseluruhan lagu ni. 'Kenapa kita perlu meniru perwatakan orang lain, jadilah diri sendiri selagi yang kita buat itu, adalah sesuatu yang baik..Pedulikan apa yang orang nak kata tentang kita. Dan ingat, kecantikan sebenar adalah datang dari hati'..

piece : kathyjem

11 comments:

Chekgu Azrine said...

ada la sis rupa2 affan...sikitla..bagi chance...

Click-Buy-Go said...

*terus google instagram mamat tu*

Hahaha..

monalea said...

memang layanlah khaty lagunya...

kathy jem said...

Chekgu Azrine : hahaha kan..kasi chance la..sikit jer takleh banyak..haha

kathy jem said...

Click-Buy-Go : kathy pon mcm tu..hehehe

kathy jem said...

Lea Ismail : kan..best lagu dia..

Suri said...

Sy suka 1 lagu arab ni.tajuk dia albinada'.1st time dgr jatuh cinta trus.padahal lagu lama dh tu

Dunia Mommy Comel said...

haah ada rupa asben kamu..
jambuuuuuu...

Cik karmila said...

saya pun memang suka dengar lagu ni...mamang skang tengah top lagu nie...

Dunia Alam said...

best2..lagu dia..

nini said...

Erkkkkk hennsemnyaaa