Klik Yer!! Mekasih...

Monday, October 8, 2012

Hari Terakhir Berurut & Bertungku..

Best giler dapat berurut dan bertungku badan terasa ringan dan segar.. Last berurut sebelum mengandung tak tahu bile.. Lama kot tak berurut.. Dapat berurut peerghhh syok giler..

Aku ambik 3 ari jer ingat nak ambik 5 hari mak cakap takyah ambik 3 ari jer, selebihnya mak urut.. Mak aku pon leh berurut gak tapi biaser lah kalo berurut ngan mak sendiri ni banyak sogeh skit.. Kalo mak urut kuat skit mula lah nak aduhh sakitt adehh sakit mak, cer orang lain berurut dok tekan2 ko punyer perut kuat2 boley lak ko tahan.. hahaha Mengada jer lebih..

Aku start berurut dari ari jumaat ari tu.. Bersalin ari selasa ari jumaat orang datang berurut.. Orang kata elok berurut ari 2 atau ke 3 lepas beranak urat masih tu masih ketat lagi.. Tu pon kalo normal la kalo ceaser memang tak boley la kann... Tu kelebihan bersalin normal..

Tapi tu la yang tak tahan nyer dari pagi sampai malam kena pakai bengkung kalo tak mak bising suruh pakai.. Ha tak pakai bengkung tu kang perut mengelebih..huhuhu Yola omak... Nak kurus cepatkan kena berkorban skit..


Ko banyangkan bengkung ni aku pakai siang malam ker tak pengsan kat situ... hahaha


Stoking kaki 24 jam kena pakai kecuali nak mandi.. Nak yak shishi pon kena pakai gak kalo tak mak bising...Haa mana stoking kaki pakai nanti badan masuk angin..=_= Harap2 dapat la bertahan macam ni sampai 44 hari yer.. hahaha Takper badan nak pakai lamakan.. Kalo dari skang tak jaga tua nanti macam2 penyakit datang so pantang ni la nak kena jaga betul2.. :)

piece : kathyjem

11 comments:

Chekgu Azrine said...

selamat berpantang sis..hehehe

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

Yana pantang gugur ritu pun 2minggu macam2 taleh wat. nasib baik takyah bengkung.. hehe,

lyana hasan said...

hehehe bestnyaa manjer dengar ko berurut ... aku menunggu masa yg sesuai nak set appoinment gi urut.. :D

Ietams said...

Selamat berpantang ^__^

Fara Dilot said...

bertungku bukan kne buat smp 44 ari jugak ke baru lemak menghilang ngan lazat?

Mooniqueen said...

Bagusnya.... Eloklah ikut cakap orang tua2 ni .... Mcm I dulu, pakai bengkung kejap je... Selebihnya malas sebab susah nak duduk, nak makan...

my everything said...

comelnye badannnn... i dlu bengkung ni tak muat tau hahah bayangkannnn heheh i pakai bengkung lilit bape meter tu fuhh lap peluh... baguss pantang ni kene jaga betol2 nnti badan sihat luar dalam ;)

su said...

Kathy..memang kena pakai bengkung tu...memang berbaloi2...akak anak dah lima tapi perut masih lagi slim melim....letak kapur sirih ngan limau nipis kat perut sebelum pakai bengkung tu...tapi akak pakai siang jer...lepas mandi petang tu tak pakai dah...kasi rehat skit perut...tapi kalu mak suruh pakai ikutkan jer la...huhuhu...setokin memang kena pakai, lepas tu dlm rumah pakai ler selipar takut kaki sejuk..kan umah sekarang semuanya simen....selamat berpantang kathy...gud luck..

Zanira Noh said...

Kahkah... Aku dulu beranak 1st cam ko la. Yg 2nd je santai...

pinky_liscious said...

selamat berpantang ;)

Erin-Ibu Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

Yes...disiplin kan diri dgn berbengkung...ala bukan lama pun eceh!...
nak cantik balik tak badan tu...selim melim mcm gambar kat entry lama
heheh :D
(saje nak bakar semangat Kathy :)