Klik Yer!! Mekasih...

Tuesday, June 24, 2014

Kemas Rumah sebelum Puasa

Salam semua.. Selamat pagi.. Weekend hari tu aktiviti mengemas rumah bersama mek echa.. Yerla puasa tinggal lagi berape hari jer dik nun.. Dah ganti puasa.. Haaa sape tak ganti sempat lagi nak ganti tu.. Aku pon hari ni puasa tinggal lagi dua hari jer lagi..behehehe Biaserla dah hujung2 baru hegeh nak gantikannnn.. =P

Sementara minggu ni jer yang tinggal sebab next weekkan hari Ahad dah start puasa.. Jadi marila kita meringankan badan melakukan aktiviti sihat bersama anak.. Affan kerja masa ni.. Sedih laki kena kerja hari Ahad.. Dua minggu lepas straight Affan kerja malam.. Nasib minggu dia kerja siang balik.. Kalo tak nangis aku setiap malam tido sorang2..hahaha

Si budak pengacau.. Ingat pagi tu die bangun lambat.. Boleh la aku mengemas rumah dengan tenang sementara die tido.. Tup tup bangun awal pulak.. T_T  Aduhh awal pagi dah bangun pulak mek echa ni.. Nak tunggu die tido tengahari memang tak sempat la aku nak kemas rumah.. Bila kita sapu die pon sibuk lalu lalang depan kita.. Raiisah no jangan kacau mummy pegi tengok tv ni mummy pasang Frozen ni.. Raiisah noooo mummy tengah lipat baju ni jangan punggah.. Raiisah noooo jangan punggah CD ni! Raiisah noooo.. Memanjang aku no kat die..hahaha Lama2 die yang stress tengok aku no sana sini..muahahaha

Jenis aku ni suke kemas weekend sebab weekday memang tak la aku nak kemas rumah dengan penat balik kerja..

Ok first sekali basuh baju.. Then basuh sofa.. Dah bertompok segala macam atas sofa jadi marila kite mencucinya.. Tapi bukan aku la yang mencucinya tu si encik mesin basuh yang mencucinya.. Pastu buang sawang-sawang yang melekat atas siling, buang habuk2 kat tepi sofa langsir atas kabinet tv.. Cuci mop lantai kat dapur sekali..Rumah tepi highway memang sekejap jer berhabuk.. Tak sampai seminggu cuci habuk muncul balik.. kadang penat buang habuk jer kat rumah ni tau..

Dari sehari ke sehari aku nak kemas atas meja solek ni.. Dah macam tempat kucing beranak aku tengok.. Nak cari lipstick pon kena selak2 baru jumpa..hahaha Ada yang tanya tak ambil gambar sebelum kemas ker.. Bukan tak nak ambik lupe sebenarnya.. Patut ambikkan baru korang percaya tempat kucing beranak atas meja solek aku ni..kekeke Ooo yang 3 bekas tu semua beli kat Ikea rm45.. Satu aku letak barang macam perfume toner cream semua tu la.. 2 bekas tu lagi tu letak barang2 makeup..

Raiisah tak usik ker barang2 tu Kathy..Berani die usik kena jentik ngan mummy nanti..hahaha Tak la badan die pon tak cukup tinggi nak capai.. Kalo boleh capai pon hujung2 tu jer sambil kaki jengek2.. Bila die nak capai aku haaa sekali terus tak berani..hehehe

Cuacakan tengah panas sekarang ni.. Sekejap jer jemur dah kering.. Ok settle basuh kain sofa..
Nanti ada duit lebih ingat nak tukar sofa lain la.. Sofa ni dah senget sebelah aku tengok.. Yerla badan Affan kan dah makin sihat.. Jenis duduk tak reti elok2 kebumm terus duduk.. Kandang tu sampai melompat aku kat sebelah dia bila dia duduk atas sofa.. hahaha

Ni yang tak suke bile shopping barang rumah sorang.. Tak tahu nak pilih mane.. Kalo tanya Affan mesti jawapan die "Ikut suke huny la mane yang awak rase cantik" hurmm fineeeee.. Baik tanya geng manjers.. Sebenarnya ni kain langsir tapi selamba aku buat meja makan.. Ni kes tengok Elly la ni..hahaha Murah lak tu semeter rm29.. Aku ambik 1 meter setengah lebih jer sebab meja kecik muat2 untuk 4 orang jer..

Aku sebenarnya suke gak yang corak bunga tu tapi bila bayang suasana rumah hurmmm takperla ambik yang belang2 ni jer la nampak macam simple sikit..

Tadaaaa! Simple jer kan meja makan aku.. Hamboii mentang2 kain baru alas pakai tisu tu..hahaha Nanti nak cari plastik alas meja selamat sikit kalo tumpah kuah ker takdelah nangis atas meja makan tu nanti..

A'ah mummy dah abis kemas ruamh baru awak nak tido kan.. Tengahari tu suruh tido takmo nak main.. Ok dah selamat kemas rumah sebelum puasa.. bye!

piece : kathyjem

9 comments:

mshazadoes said...

kemas meja solek kamu kathy !!
salam ramadhan :)

freezal said...

Boleh ke letak barang mekap kt atas almari mcmtu je? Raiisah tak main ke nanti? Huhu..

kathy jem said...

freezal : hahaha berani die nak main kena jentik ngn mummy nanti..hahaha Tak la die tak smpi pon nk capai..

Asma Azuani said...

kathy....lawa sangat table cloth tu....kiter baru jer usha2 kat ikea kathy dah beli dulu! nampak gayanyer sama la alas meja kiter nanti kehkehkeh

kathy jem said...

Asma Azuani : yeker meja raya jugak ker..hehehe ^_^

MOMMYLIN said...

wah naked....

bnyknya make up... suke2..

salwana nordin @ che'wa said...

kita pun dah start mengemas sblm puasa ni..

weekend ni pun mengemas lagi..kiranya tak penah putus mengemas rumah ni..berhabuk sesaja hhhuuuuu

Chekgu Azrine said...

Best sbb rumah dah kemas

Our Story said...

wahhh rajin....