Klik Yer!! Mekasih...

Thursday, September 10, 2009

Persiapan Sebelum Menjelang Raya

Ok tag ni datang nyer dr Kak Intan ... So aku buat jer la kan.. Bagus gak wat entry pasal persiapan raya kn..

BAJU RAYA

Dis year 3 pasang baju or lebih.. Tp aku sudah beli 1 pasang baju raya colourfull.. Lagi 2 dis wknd ni.. Harap2 ade orng nk sponser.. :) (Senyum ade makna...)

KASUT RAYA

Kasut Raya nk 2 pasang.. Satu nk cari yg simple.. Satu lagi nk cr yg tk menyusahkan aku waktu nk ngi raya orng.. Kang ambik yg hevok2 susah la nk pakai bukak.. Pastu nk cari yg bley pakai ngi keje 2 dalam 1..

FAMILY AKU:

Abah - Abah dh siap tempah baju melayu color maroon.. Abah aku ni la yg tempah paling awal.. Ingt satu family nk ambik colour cokelat last2 die ngi tempah baju color maroon.. Haiiiyaaa Abah!.. Dh la xbgtau kt kteorng so nk xnk ikut jer pilihan colour die.. huhu abah ni lain kali nk beli colour kain bg la tau bley la kteorng suggest colour lain.. huhu

Mak - Mak pun dh siap tempah baju kurung.. 1 colour maroon, 1 lagi colour cokelat dan 1 lagi colou hijau.. Tinggal tudung jer yg mak aku xbeli lagi..

Kakak - Kakak aku lak husband die la yg beli kan.. Xkn mak ngn ayah aku lak nk kena belikan.. Dh ade laki kan.. Dulu2 sblm kawen bley la bapak aku yg beli kan.. Sekarang tidak lagi..

Adik - Adik aku beli yg dh siap jer.. Bapak aku yg beli kan..

FAMILY MERTUA:

Mak mertu ape nyer.. Aku belum kawen lagi daaa....

KUIH RAYA

Aku oder kuih raya ngn budak2 ofis xbanyak pun.. Malas nk oder byk2 kang compom 1 guni bapak aku borong kuih raya.. Pas tu dh membazir sebab banyak sngt... Bapak aku ni kalo beli tk reti skit2 mesti nk beli berkotak2 kuih raya...

RUMAH BARU

Belum kawen nk beli umah ape nyer.. haha.. Rumah baru tu means barang br laaa... mengong la aku ni..

Barang keperluam umah mak ngn bapak aku la yg handel kan.. Aku tk layak lg..

LANGSIR BARU

Langsir baru.. Tu smue mak aku yg urus kan.. Aku seperti bias setiap tahun tukang iron langsir n pasang langsir.. Tu semsti nyer..

DUIT RAYA

Duit raya aku sedia kan utk mak ngn abah.. Adik aku yg bongsu.. Ank2 buah.. huhu xyah pening2 nk kira brape orng ank buah.. Aku ade 2 orng jer ank buah yg comel lote.. Duit raya utk budak2 yg datang raya..

BONUS

Dis year best coz dpt BONUSSSSSSSSSSSSSSSSSS!!! sangat hepi... thanks to Tan Sri Rozali Ismail kerana menghadiah kn setengah bulan bonus kepada staff SYABAS... :D

BALIK KG

Mungkin ye mungkin tidak aku blk kampung.. Ikut keadaan masa n keadaan family aku..

Kwn2 sila buat ini yerrr..

ceeramon

ladykiki

[z@ck]

Sekian..

piece :kathyjem


6 comments:

[z@ck] said...

adess..kena tag..
thanks ya..
=)

kathy jem said...

hahah.. saje jer suruh zack buat..

intan said...

tq ye kathy sbb sudi2 jwb tag..wahhh...bestla dpt bonus.nasib baik thn ni akak pun dpt..so..mari2 lah kite enjoyyyyyyy...

[ LADYKiKi] said...

hahah ni yang besh ni.. hhah nepe lah tag ni tak dikeluarkan tahun lepas.. hahaha

ok² nanti kite jawap nau. ^_^

tq darling..

kathy jem said...

intan : Ok kak intan..mari kte same2 enjoyyyyyy!!! yeeeahhhhoooo...

anies said...

katty...
anies cilok tag awak ...mintak halal yek

next time tag la anies gak ek